Ποιοι είναι οι πιο τοξικοί οδηγοί στην Ευρώπη και ποιοι οι πιο φιλικοί προς το περιβάλλον

Λύση για την μείωση των επιβλαβών αερίων από τις εξατμίσεις οχημάτων οι προσιτές οικονομικά βιώσιμες εναλλακτικές λύσεις

Μια πλήρη εικόνα της «συμμετοχής» κάθε χώρας της Ευρώπης στην παραγωγή τοξικών αερίων που διοχετεύονται στην ατμόσφαιρα από τις εξατμίσεις των αυτοκινήτων δίνει η έρευνα της βρετανικής Eco Experts.

Στην έρευνα χρησιμοποιήθηκαν στοιχεία που αφορούν το ποσοστό των οχημάτων που χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα, την ηλικία των οχημάτων, τον αριθμό οχημάτων που αντιστοιχούν ανά 1.000 πολίτες κάθε χώρας και την ρύπανση της ατμόσφαιρας.

Συνδυάζοντας τα αποτελέσματα, η έρευνα καταλήγει πως η χώρα που επιβαρύνει περισσότερο την ατμόσφαιρα είναι η Τσεχία και βασικός λόγος είναι τα κακής ποιότητας οχήματα. Για την ακρίβεια στην Τσεχία η μέση ηλικία των οχημάτων είναι τα 14 χρόνια.

Η δεύτερη χώρα με τους πιο «τοξικούς οδηγούς», όπως είναι και ο τίτλος της έρευνας, είναι η Πολωνία και την πρώτη τριάδα συμπληρώνει η Εσθονία.

Σημειώνεται πως οι 25 χώρες χωρίζεται σε πέντε διαφορετικά ομάδες ανάλογα με το πόσο τα οχήματα που κινούνται σε αυτές επιβαρύνουν την ατμόσφαιρα.

Στη δεύτερη ομάδα λοιπόν και στις θέσεις 4η έως 9η είναι οι Κροατία, Σλοβακία, Σλοβενία, Ισπανία, Ρουμανία και Αυστρία. Συνολικά δηλαδή στις 9 πρώτες θέσεις συναντάμε κυρίως χώρες της Ανατολικής Ευρώπης, γεγονός που καθιστά την περιοχή ως την πιο «τοξική» σε ό,τι αφορά την μόλυνση της ατμόσφαιρας από τις εξατμίσεις οχημάτων.

An interesting map from The Eco Experts shows which drivers are the most toxic in Europe.

Στις θέσεις 22η έως 25η, δηλαδή αυτές με τους λιγότερο «τοξικούς οδηγούς», συναντάμε τις: Δανία, Φινλανδία, Ιρλανδία και 25η τη Σουηδία καθιστώντας αυτή, σύμφωνα με τα ευρήματα ως τη χώρα στην οποία τα οχήματα είναι πιο φιλικά προς το περιβάλλον.

Η Ελλάδα βρίσκεται στην 19η θέση και στην τέταρτη ομάδα (θέσεις 16 έως 21).

Όπως σχολιάζει ο Fran Whittaker-Wood από την Eco Experts «οι οδικές μεταφορές αποτελούν μια από τις μεγαλύτερες πηγές ρύπανσης της ατμόσφαιρας και αν και η έρευνα μας δείχνει πως τα κακής ποιότητας οχήματα είναι ο βασικότερος παράγοντας σε ό,τι αφορά την αποδέσμευση τοξικών αερίων η πραγματικότητα είναι πως οι περισσότεροι άνθρωποι δεν έχουν τη δυνατότητα να αντικαταστήσουν τα οχήματά τους καθώς οι πιο βιώσιμες εναλλακτικές λύσεις είναι πολύ ακριβές. Εάν οι κυβερνήσεις θέλουν να αντιμετωπίσουν σοβαρά το θέμα της μείωσης των επιπέδων ρύπανσης από τα οχήματα τότε θα πρέπει να καταστήσουν αυτά τα αυτοκίνητα προσιτά σε όλους».

Δημοφιλή