ΕΙΔΗΣΕΙΣ
07/03/2017 12:26 EET | Updated 21/09/2017 12:25 EEST

Παρουσιάστηκε το Μητρώο Οnline Μέσων: Στόχος η διαφάνεια σε ιδιοκτησιακό καθεστώς, εργασιακές σχέσεις και η ενίσχυση της πολυφωνίας

Φραντζέσκα Γιαϊτζόγλου - Watkinson

Το Μητρώο online media παρουσίασε υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης Νίκος Παππάς, στην Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης. Τον Ν. Παππά πλαισίωσαν ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Δημήτρης Τζανακόπουλος και ο γενικός γραμματέας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας Λευτέρης Κρέτσος.

  

Ο υπουργός ΨΗΠΤΕ Ν. Παππάς χαρακτήρισε θετικό γεγονός την αθρόα προσέλευση επιχειρηματιών και δημοσιογράφων στη σημερινή παρουσίαση του Μητρώου, το οποίο χαρακτήρισε σημαντικό βήμα για το πώς θα πρέπει να λειτουργεί η διαδικτυακή ενημέρωση.

 

Δήλωσε ότι η σημερινή πρωτοβουλία εντάσσεται σε ένα ευρύτερο πλαίσιο πρωτοβουλιών του υπουργείου για τον εξορθολογισμό του τοπίου της ενημέρωσης, προαναγγέλλοντας την εφαρμογή γραμμικού κώδικα για τις πωλήσεις εφημερίδων και την πλατφόρμα διάθεσης διαφημιστικού τηλεοπτικού χρόνου. Χαρακτήρισε ξεπερασμένο το θεσμικό πλαίσιο για τη διαχείριση και διάθεση της κρατικής διαφήμισης σε μια εποχή που τα 2/3 των πολιτών στρέφονται πλέον στην ενημέρωση από το διαδίκτυο. Και μίλησε για την κοινή προσδοκία όλων όσον αφορά τον καθορισμό κανόνων στη διανομή κρατικής διαφήμισης, αλλά και τη στήριξη με προοπτικές βιωσιμότητας για τα περιφερειακά ΜΜΕ.

 

Ο Ν. Παππάς τόνισε ότι οι επιχειρήσεις που δεν θα εγγραφούν στο Μητρώο θα αποκλειστούν από την κρατική διαφήμιση και προσέθεσε ότι αύριο αποστέλλεται σε 860 φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα η εγκύκλιος για τη διάθεση της κρατικής διαφήμισης.

 

ENEΔ ΚΑΙ ΑΠΕ τα δύο πρώτα μέλη του μητρώου

Ο υπουργός ΨΗΠΤΕ, Νίκος Παππάς απένειμε συμβολικά στα δύο πρώτα μέλη του Μητρώου online media στον πρόεδρο της Ένωσης Εκδοτών Διαδικτύου (ΕΝΕΔ) και πρόεδρο της 24MEDIA, Δημήτρη Μάρη και τον πρόεδρο και γενικό διευθυντή του ΑΠΕ-ΜΠΕ Μιχάλη Ψύλλο ις κάρτες μέλους, ευχόμενοι όλοι ένα καλύτερο αύριο για την ενημέρωση.

Δ. Μάρης: Το Μητρώο Online Μέσων, είναι μια κίνηση εξορθολογισμού

 "Τα ψηφιακά μέσα της Ελλάδας, εκτός του ότι έχουν να αντιμετωπίσουν τη διεθνή δομική κρίση τόσο σε οικονομικό όσο και σε μιντιακό επίπεδο, εκτός του ότι έχουν να αντιμετωπίσουν το δυσχερές οικονομικό περιβάλλον της ελληνικής αγοράς, έχουν να αντιμετωπίσουν και τον αθέμιτο εσωτερικό ανταγωνισμό από πολυεθνικές όπως το Facebook και η Google, οι οποίες δίχως να επενδύουν ουσιαστικά στην Ελλάδα, αλλά και καταγράφοντας τον εν Ελλάδι τζίρο τους σε χώρες του εξωτερικού, κατορθώνουν να έχουν δυσανάλογα μεγάλα κέρδη με μηδαμινή φορολόγηση", σημείωσε ο πρόεδρος της Ένωσης Εκδοτών Διαδικτύου (ΕΝΕΔ) και πρόεδρος της 24MEDIA, Δημήτρης Μάρης.

"Χαιρετίζουμε την κίνηση του Μητρώου Online Μέσων ως μία κίνηση εξορθολογισμού, ως μία κίνηση διαχωρισμού της ήρας από το στάρι. Δηλαδή των ανθρώπων που πιστεύουν στα ψηφιακά μέσα και επενδύουν πραγματικά, σε αντίθεση με όσους προσπαθούν να λειτουργήσουν παρασιτικά σε ένα περιβάλλον τύπου 'φαρ ουέστ'. Χαιρετίζουμε τον εκμοντερνισμό του διαμοιρασμού της κρατικής διαφήμισης, που μέχρι και αυτή τη στιγμή δεν συμπεριλάμβανε τα ψηφιακά μέσα, την ώρα που εκείνα αποδεδειγμένα έχουν άνω του 50% της αναγνωσιμότητας και της γενικότερης κατανάλωσης πληροφορίας (ήχος, εικόνα, κείμενο, βίντεο), ευελπιστώντας αυτή η προσπάθεια να είναι το πρώτο βήμα προς τη στροφή της παραγωγικής οικονομίας και των ΜΜΕ στην ψηφιακή εποχή", πρόσθεσε ο κ.Μάρης.

2115 εργαζόμενοι στις 196 ιστοσελίδες που γράφτηκαν στο μητρώο

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Δημήτρης Τζανακόπουλος, ανοίγοντας την εκδήλωση χαρακτήρισε ιστορική στιγμή για το διαδικτυακό Τύπο τη σημερινή συγκυρία, προσθέτοντας ότι δυστυχώς έπρεπε να φθάσουμε στο 2017 για να ληφθεί μια τόσο σημαντική πρωτοβουλία. Τόνισε ότι το Μητρώο ηλεκτρονικών ΜΜΕ εντάσσεται στο πλαίσιο πρωτοβουλιών της κυβέρνησης για την προάσπιση της διαφάνειας και της νομιμότητας, στο πλαίσιο της εύρυθμης λειτουργία της Δημοκρατίας.

 

Η συζήτηση αυτή είναι διαρκής, προσέθεσε ο Δ. Τζανακόπουλος, όπως και η μάχη της κυβέρνησης για την καταπολέμηση όλων των στρεβλώσεων που μας έφεραν εδώ, όπως και παραδοσιακά ΜΜΕ στη χρεοκοπία. Ας αποτελέσει η ενημέρωση τον βασικό πυλώνα αναστήλωσης της Δημοκρατίας, τόνισε κλείνοντας ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.

Τα στοιχεία του Μητρώου παρουσίασε ο γενικός γραμματέας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας Λ. Κρέτσος, ο οποίος ανέφερε ότι το Μητρώο online media έχει στόχο τη διαφάνεια στο ιδιοκτησιακό καθεστώς και τις εργασιακές σχέσεις, την ενίσχυση της πολυφωνίας και την εφαρμογή της νομοθεσίας για την κατανομή της κρατικής διαφήμισης.

 

Το Μητρώο έχει ήδη 398 αιτήσεις, με ταυτοποιημένα μέλη 196 επιχειρήσεις, ενώ σε διαδικασία ταυτοποίησης βρίσκονται ακόμη 202 επιχειρήσεις. Από το σύνολο, το 52,5% προέρχεται από τον νομό Αττικής και το 47,5% από την περιφέρεια. Από τα στοιχεία των 196 ταυτοποιημένων μελών, σε σύνολο 270 ιστοσελίδων νομικά πρόσωπα είναι οι 105 (53,57%), ατομική επιχείρηση οι 66 (33,17%) και φυσικά πρόσωπα οι 25 (13,26%).

 

Όσον αφορά τους εργαζόμενους στις συγκεκριμένες επιχειρήσεις, στο σύνολό τους φθάνουν τα 2.115 άτομα, ενώ 1.040 από αυτούς είναι δημοσιογράφοι. Με εξαρτημένη εργασία απασχολούνται 682 άτομα και 358 με σύμβαση έργου.

 

Ο Λ. Κρέτσος ανέφερε ότι ανάμεσα στα προνόμια των μελών του Μητρώου είναι το δικαίωμα πρόσβασης στην κρατική διαφήμιση, η δωρεάν παροχή υπηρεσίας εντοπισμού λογοκλοπής σε συνεργασία με τον Οργανισμό Συλλογικής Διαχείρισης Έργων του Λόγου (ΟΣΔΕΛ), συνεργασίες σε ερευνητικά και εκπαιδευτικά προγράμματα του Εθνικού Κέντρου Οπτικοακουστικών Μέσων (ΕΚΟΜΕ) και διαπίστευση δημοσιογράφων.

 

Οι ενέργειες που απαιτούνται για την εγγραφή στο Μητρώο είναι οι εξής: Αίτηση και υπεύθυνη δήλωση με τα στοιχεία της επιχείρησης και του νομικού εκπροσώπου, στοιχεία εκδότη και διευθυντή της επιχείρησης, αριθμός εργαζομένων και μορφή εργασιακής σχέσης, μετοχική σύνθεση και συνδεδεμένες ιστοσελίδες με το ΑΦΜ της επιχείρησης.

 

Sponsored Post