Τέλος τα διόδια για μόνιμους κατοίκους που κινούνται στα όρια Καλλικρατικών δήμων μέσα στο 2017, υπόσχεται ο Σπίρτζης

Τέλος τα διόδια για μόνιμους κατοίκους που κινούνται στα όρια Καλλικρατικών δήμων μέσα στο 2017, υπόσχεται ο Σπίρτζης
Eurokinissi

Εντός του 2017 οι μόνιμοι κάτοικοι πολλών περιοχών της χώρας δεν θα πληρώνουν διόδια μέσα στα όρια των Καλλικρατικών δήμων, διαβεβαίωσε κατά τη διάρκεια συνέντευξής του στην ΕΡΤ ο υπουργός Υποδομών και Μεταφοράς, Χρήστος Σπίρτζης.

Ειδικότερα ο κ. Σπίρτζης διαβεβαίωσε για την ολοκλήρωση των αυτοκινητόδρομων και σημείωσε «Έχουμε ήδη ξεκινήσει και έχουμε ζητήσει σύμφωνα με τις συμβάσεις να γίνουν οι μελέτες για την αναλογική χρέωση των διοδίων και έχουμε προφανώς προχωρήσει στο να δούμε μέσω ποιων τρόπων και ποιων διαδικασιών, που να μη δημιουργούν πρόβλημα και στη λειτουργία των αυτοκινητοδρόμων και στη χώρα, θα μπορέσουμε να έχουμε ένα άλλο μοντέλο υπολογισμού των διοδίων...Έξι μήνες μετά την ολοκλήρωση των έργων μπορεί να είναι έτοιμες οι μελέτες και ένα με ενάμισι χρόνο αργότερα μπορούμε να έχουμε ένα αναλογικό σύστημα διοδίων ενιαίο και σε όλους τους αυτοκινητόδρομους».

Όμως οι δημοσιογράφοι της εκπομπής είπαν ότι μέχρι να γίνει αυτό οι κάτοικοι παραμένουν εγκλωβισμένοι και έφεραν το παράδειγμα του δήμου Ωρωπού.

«Έχουμε αν θυμάμαι καλά επτά σταθμούς διοδίων...Σε τέτοιες περιπτώσεις έχουμε προχωρήσει ήδη και έχουμε κάνει συμφωνία με τους παραχωρησιούχους και έχουμε συγκεκριμένες προβλέψεις για τους μόνιμους κατοίκους. Σε βήματα υλοποιείται αυτή η συμφωνία βήμα – βήμα. Πολύ πιο σύντομα οι κάτοικοι του Δήμου Ωρωπού, ή αντίστοιχων Δήμων δεν θα πληρώνουν διόδια στα όρια του Δήμου τους. Αυτό τρέχει, δεν περιμένει το αναλογικό σύστημα και το ηλεκτρονικό σύστημα των διοδίων» είπε και απαντώντας σε σχετική ερώτηση είπε πως αυτό θα αρχίσει να ισχύει μέσα στο 2017 και διευκρίνισε πως αυτό θα γίνει σε επίπεδο Καλλικρατικού Δήμου. «Όπως έχουν προβλεφθεί εκπτώσεις για τους πολύ συχνούς χρήστες που είναι οι μόνιμοι κάτοικοι και είναι εργαζόμενοι σε όμορο Δήμο, όπως έχουν προβλεφθεί να περνάνε ελεύθερα τα αυτοκίνητα που μεταφέρουν άτομα με ειδικές ανάγκες. Πιστεύω ότι αυτά όφειλαν να τα έχουν οι συμβάσεις στην αρχή, όποιο και να ήταν το οικονομικό μοντέλο».

Ερωτηθείς πώς είναι δυνατόν το ταξίδι Αθήνα – Θεσσαλονίκη να κοστίζει αεροπορικώς πιο φθηνά σε σύγκριση με τη χρήση του αυτοκινήτου, εξαιτίας των «τσουχτερών» διοδίων, ο κ. Σπίρτζης απάντησε: «Κατ' αρχάς έχουμε κακές συμβάσεις στους αυτοκινητόδρομους, κακές συμβάσεις. Όφειλαν όσοι έκαναν αυτές τις συμβάσεις να έχουν προβλέψει σε περιόδους κρίσης, υπάρχουν αυτά τα εργαλεία, να κρατιούνται οι τιμές των διοδίων χαμηλά και να μπορείς να έχεις ως μεταβλητή το χρόνο της παραχώρησης ».

Δημοφιλή