Προβληματισμός στην Αυτοδιοίκηση για την παραχώρηση του ΟΛΠ: «Το σχέδιο παρουσιάζει αοριστίες και ασάφειες»

Αντιδράσεις στην Αυτοδιοίκηση για την παραχώρηση του ΟΛΠ: «Το σχέδιο παρουσιάζει αοριστίες και ασάφειες»
eurokinissi

Το περιεχόμενο του σχεδίου παραχώρησης του ΟΛΠ σε ιδιώτες, «αναλυτικά και συγκεκριμένα», θα παρουσιάσει το απόγευμα της Παρασκευής στις παρατάξεις του Περιφερειακού Συμβουλίου (ΠΕΣΥ), ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά, Γιώργος Γαβρίλης.

Στην απόφαση αυτή κατέληξαν απόψε τα μέλη του ΠΕΣΥ, μετά την πρόταση του επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης Γιάννη Σγουρού να συζητηθεί εκτάκτως το θέμα, «λόγω της σπουδαιότητάς του και του ασφυκτικού χρονοδιαγράμματος διαβούλευσης (σ.σ. μία εβδομάδα) για την συμφωνία». Ο κ. Σγουρός σημείωσε, ότι τόσο η συμφωνία ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ όσο και των συμπεριλαμβανομένων κρίσιμων εκτάσεων γης, «αποτελεί ζωτικής σημασίας ζήτημα για τη περιοχή του Πειραιά» και ότι «καμία τέτοια συμφωνία δεν πρέπει να προχωρήσει εν αγνοία της Αυτοδιοίκησης».

Από την πλευρά του, ο αντιπεριφερειάρχης, ο οποίος από κοινού με τους δημάρχους των παραλιμανίων δήμων, συναντήθηκαν την Τρίτη, με τον υπουργό Ναυτιλίας Θ. Δρίτσα για μία κατ΄αρχήν ενημέρωση, είπε ότι αύριο θα έχει όλα τα στοιχεία.

«Οι εξελίξεις τρέχουν με χειμαρρώδη ορμή» επιβεβαίωσε ο κ. Γαβρίλης, προσθέτοντας ότι «το Σχέδιο παρουσιάζει αοριστίες και ασάφειες - ασάφειες οι οποίες αποσαφηνίζονται στα παραρτήματα όπου εκεί κρύβονται όλοι οι σοβαροί κίνδυνοι». Δεσμεύτηκε δε, να τα συγκεντρώσει όλα σήμερα, ώστε να επακολουθήσει η πλήρης ενημέρωση για το σύνολο των εκχωρούμενων προς τους ιδιώτες ζητημάτων.

Τέλος ο Γ. Γαβρίλης - εκπροσωπώντας και τους δημάρχους που αγγίζει η εν λόγω παραχώρηση - με δήλωση του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ εξέφρασε «έντονη διαφωνία και ανησυχία για το Σχέδιο παραχώρησης του ΟΛΠ, αλλά και για επιμέρους θέματα (επιπλέον εκχώρηση εκτάσεων γης, κτιρίων, υποδομών κ.α.) όπως επίσης και για την κατάληξη του Σχεδίου, το οποίο πέραν του λιμανιού παραχωρεί σε ιδιώτες επενδυτές σημαντικά τμήματα της πόλης και των υποδομών της», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Οι προβληματισμοί των φορέων

Στο μεταξύ τον προβληματισμό τους, για την τύχη μιας σειράς εγκαταστάσεων στρατηγικής και εθνικής σημασίας για το κράτος, αναφορικά με τη σύμβαση παραχώρησης μεταξύ ελληνικού Δημοσίου και ΟΛΠ, πριν την ιδιωτικοποίησή του λιμανιού, εκφράζουν τοπικοί φορείς του Πειραιά, που έχουν στα χέρια τους το σχέδιο για διαβούλευση.

Πηγές από την Περιφερειακή Ενότητα Πειραιά, τονίζουν ότι το πολυσέλιδο σχέδιο μαζί με τα σχεδιαγράμματα θα έπρεπε να έχει καταρτιστεί από τα δυο συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Ναυτιλίας μαζί με την ΟΛΠ ΑΕ και όχι από το ΤΑΙΠΕΔ, προσθέτοντας ότι με αυτό που δόθηκε προς εξέταση «δίνεται όλη η ακτογραμμή από τον Πειραιά έως το Πέραμα».

Όπως ανέφεραν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ οι ίδιες πηγές, «εγκαταστάσεις, όπως το κτίριο του υπουργείου Ναυτιλίας, πολεμικά καταφύγια, αρμοδιότητας του υπουργείου Άμυνας κα, δεν φαίνεται να εξαιρούνται».

Επίσης εκφράζουν τον προβληματισμό τους για την τύχη των κτιρίων της «παγόδας» του Τελωνείου, της Πυροσβεστικής, του Λιμεναρχείου, του Πολεμικού Ναυτικού, των στρατιωτικών εγκαταστάσεων στο Κερατσίνι, της Ιχθυόσκαλας, των χώρων στάθμευσης στο λιμάνι ακόμα και της πλατείας Καραϊσκάκη, όπου υπάρχουν αφετηρίες λεωφορείων και γραφεία έκδοσης ακτοπλοϊκών εταιρειών, καθώς και για το θέμα του πορθμείου, που δεν εξαιρείται και ο ετήσιος τζίρος του αγγίζει τα 600.000 ευρώ.

Επίσης θέτουν το ερώτημα τι θα γίνουν τα κτίρια με τα 130 στρέμματα της Πολιτιστικής Ακτής του Πειραιά, για την ανάπτυξη του οποίων συντάχθηκαν μελέτες πολλών εκατομμυρίων ευρώ.

Ερωτηματικό για τα έργα

Ερωτηματικό διατυπώνουν επίσης για τι θα γίνει με τα έργα στο λιμάνι του Πειραιά που αφορούν την επέκταση των προβλητών της ακτοπλοΐας κοντά στη πύλη Ε10 αλλά των μεγάλων κρουαζιερόπλοιων. Και στις δύο περιπτώσεις έχουν δεσμευτεί χρηματικά ποσά από το ΕΣΠΑ, αλλά και χρηματοδότηση από την ΕΕ.

Ακόμη, για τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος τονίζουν ότι δεν διευκρινίζεται τι θα γίνει, ζητώντας να παραμείνει η δραστηριότητα της με αναβάθμιση.

Την ίδια ώρα ανησυχία για το μέλλον τους εκφράζουν και οι εργαζόμενοι στο λιμάνι. Σύμφωνα με πληροφορίες, αυτή τη στιγμή εργάζονται πάνω από 1.100 άτομα, εκ των οποίων οι περισσότεροι είναι χειριστές-τεχνικοί, 280 διοικητικοί και 300 εργάτες.

Η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδος έχει εκφράσει την αντίθεση της στην ιδιωτικοποίηση του λιμανιού ενώ την Τρίτη 6/10 το Διοικητικό Συμβούλιο της θα παραστεί στην εκδίκαση της προσφυγής κατά της πώλησης των μετοχών ΟΛΠ και ΟΛΘ στο ΣτΕ.

(Με πληροφορίες από ΑΠΕ - ΜΠΕ)

Δημοφιλή