Πώς η «Πέππα το γουρουνάκι» έγινε παγκόσμιο φαινόμενο αξίας 1 δισ. ευρώ

Γιατί επικρατεί αυτή η φρενίτιδα με το άτσαλα ζωγραφισμένο καρτούν.

Πριν από δεκαπέντε χρόνια, ένα παράξενο ροζ ζώο από μια φάρμα έφτασε στις οθόνες μας. Σήμερα, η Πέππα το γουρουνάκι έχει τα δικά της θεματικά πάρκα και διάσημους οπαδούς σε όλο τον κόσμο. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας της;

Η μικρή Πέππα, που ζει σε ένα λόφο με την μαμά-γουρούνα, τον μπαμπά-γουρούνο και τον μικρό αδελφό της, Τζορτζ, έχει γίνει τιτάνας της τηλεόρασης και του παγκόσμιου μάρκετινγκ, από τότε που πήδηξε για πρώτη φορά σε ένα λασπώδη λάκκο στο βρετανικό κανάλι 5, πριν από 15 χρόνια. Οι παραγωγοί του είναι πλέον απασχολημένοι με την δημιουργία 117 νέων επεισοδίων, για να προστεθούν στα ήδη 300 που υπάρχουν.

Η ανάπτυξη ήταν σταθερή αλλά εκπληκτική. Τα επεισόδια με το μικρό γουρούνι έχουν πωληθεί σε 118 χώρες αλλά ένα μεγάλο μέρος των παγκοσμίων εσόδων που φτάνουν τα 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια προήλθε πέρυσι από την Κίνα.

Η Πέι Πέι Ζου, όπως ονομάζεται στην ασιατική χώρα, πρωτοεμφανίστηκε εκεί το 2015 και γιόρτασε φέτος - η χρονιά του Χοίρου στην Κίνα - με μια επιτυχημένη ταινία. Εχει πουλήσει περισσότερα από 40 εκατομμύρια βιβλία στην κινεζική γλώσσα και κατέγραψε περισσότερες από 60 δισεκατομμύρια προβολές στις διαδικτυακές πλατφόρμες της Κίνας.

Η επιτυχία έφερε μαζί της ένα επίπεδο κριτικής που οι δημιουργοί δεν περίμεναν ποτέ. Η Πέππα έχει, μεταξύ άλλων κατηγοριών, ενισχύσει τα στερεότυπα των φύλων, ενθάρρυνε τα παιδιά να είναι άτακτα, αντανακλούσε μια μεσαιωνική κοσμοθεωρία και μάλιστα απειλούσε τη ζωή. Στην Αυστραλία, ο εθνικός ραδιοτηλεοπτικός φορέας απαγόρευσε ένα επεισόδιο στο οποίο η Πέππα διαβεβαιώνει τον αδελφό της ότι οι αράχνες είναι αβλαβείς.

Αλλά συνεχίζει. Τον περασμένο Οκτώβριο, η η βρετανική εταιρεία Merlin Entertainments άνοιξε ένα θεματικό πάρκο της Πέππα μέσα σε ένα εμπορικό κέντρο της Σαγκάης. Δύο ακόμα «αξιοθέατα» έχουν ανοίξει φέτος στις ΗΠΑ, με σχέδια για δεκάδες ακόμη, όπως στη Νέα Υόρκη και στο Πεκίνο.

Εν τω μεταξύ, στην Αγγλία, το Peppa Pig World, το οποίο άνοιξε το 2011 σε θεματικό πάρκο του Χαμσάιρ, προσελκύει «λεγεώνες» από παιδάκια ηλικίας μέχρι τεσσάρων ετών.

Πηγή: Guardian