Πώς η βιομηχανία νόμιμης κάνναβης προσπαθεί να αποτινάξει το στερεότυπο του «χασικλή»

Πώς η βιομηχανία νόμιμης κάνναβης προσπαθεί να αποτινάξει το στερεότυπο του «χασικλή»
AP

Προσπάθειες να αποτινάξει το στερεότυπο/ στίγμα του «χασικλή» (stoner) καταβάλλει η βιομηχανία νόμιμης κάνναβης, όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του Associated Press.

Η συγκεκριμένη βιομηχανία εκτιμάται πως τώρα «ανθίζει» στις ΗΠΑ, καθώς η μαριχουάνα είναι νόμιμη (υπό διάφορες μορφές) σε 30 πολιτείες- και οι υπέρμαχοι της κάνναβης προσπαθούν να πείσουν το ευρύ κοινό πως αυτοί που τη χρησιμοποιούν δεν είναι ναρκομανείς και αποτυχημένοι.

Associated Press

Φωτογραφίες 17 ατόμων- περιλαμβανομένης μιας ηλικιωμένης με άσπρα μαλλιά, ενός δασκάλου, ενός στελέχους εταιρείας, ενός πρώην παίκτη αμερικανικού ποδοσφαίρου και μιας νοσοκόμας- αναρτώνται σε πινακίδες, λεωφορεία και online από την εταιρεία MedMen- η οποία προσπαθεί να καθιερωθεί ως η «Apple» της αγοράς κάνναβης, επιδιδόμενη σε μια καμπάνια που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί «επίθεση κατά του stoner». Σε όλες τις φωτογραφίες υπάρχει από δίπλα η λέξη «stoner» διαγραμμένη και στη θέση της μια περιγραφή της δουλειάς της.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να βρουν βιογραφικά των συμμετεχόντων στην καμπάνια στην ιστοσελίδα forgetstoner.com, όπου μπορούν να μάθουν γιατί χρησιμοποιούν κάνναβη. Οι λόγοι ποικίλλουν- από ιατρικά θέματα μέχρι απλά ψυχαγωγικούς σκοπούς.

Associated Press

Ο Τζουντ Βάις, διευθύνουσα σύμβουλος και ιδρύτρια της εταιρείας κάνναβης Lit.Club, πιστεύει πως η βιομηχανία πρέπει να κάνει περισσότερα, προτείνοντας την προώθηση προϊόντων με τρόπο που θα τα κάνει να φαίνονται πιο «καθωσπρέπει»- και ακόμα παραπέρα, πιο «πολυτελή». Οπότε θα πρέπει να είναι έτσι ώστε να μην φέρνουν σε αμηχανία τον χρήστη τους- να είναι κομψά, στιλάτα, και να φέρουν πάνω τους έξυπνα μηνύματα πχ. Η ιστοσελίδα Leafly έχει σταματήσει τις διαφημίσεις στους New York Times και έχει αρχίσει τα events προώθησης σε μεγάλες διοργανώσεις, προωθώντας τα καλά της κάνναβης, με έμφαση στο καλύτερο σεξ και την καλύτερη υγεία.

Associated Press

Ωστόσο δεν είναι λίγοι αυτοί που αντιδρούν, υποστηρίζοντας πως η αλήθεια για τη χρήση κάνναβης πολύ συχνά συγκαλύπτεται από το μάρκετινγκ. «Δεν είναι αμφιλεγόμενος ισχυρισμός να λες πως η μαριχουάνα μπορεί να είναι εθιστική για κάποιους ανθρώπους, ότι μπορεί να προκαλέσει ψυχικά νοσήματα, ότι συνδέεται με την οδήγηση υπό επήρεια ουσιών, ότι σε κάνει να χάνεις κίνητρα, ότι είναι πιο πιθανό να παρατήσεις το σχολείο αν χρησιμοποιείς ενώ είσαι παιδί» λέει ο Κέβιν Σάμπετ, πρόεδρος της οργάνωσης Smart Approaches to Marijuana και πρώην σύμβουλος σε θέματα ναρκωτικών των προέδρων Κλίντον, Ομπάμα και Μπους. Ο Σάμπετ κατηγορεί τη βιομηχανία κάνναβης ότι προσπαθεί να προσελκύσει παιδιά με γλυκά και μπισκότα, επιδιώκοντας να γίνει άλλη μια «Μεγάλη Καπνοβιομηχανία» (Big Tobacco), αν και παραδέχεται πως υπάρχουν στοιχεία που υποδεικνύουν ότι η μαριχουάνα έχει κάποια ιατρική αξία.

Δημοφιλή