Πράσινο φως από την ΕΕ για το βόρειο τμήμα του Ε65

Η απάντηση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή έφτασε σήμερα στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Eurokinissi

Πολύ σημαντική η σημερινή ημέρα για τον αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδος (Ε65) καθώς εγκρίθηκε από την Ε.Ε. η κατασκευή του βόρειου τμήματος.

Ένα έργο που είχε χαρακτηριστεί «αναβαλλόμενο» από το 2011, οδεύει προς την επανέναρξη των εργασιών κατασκευής. Υστερα από την έγκριση της ΕΕ, αναμένεται η σύμβαση να περάσει προς έγκριση από τη Βουλή των Ελλήνων και κατόπιν να ξεκινήσει η ανάδοχος εταιρεία, που ήδη έχει κατασκευάσει και λειτουργεί το μεσαίο τμήμα και που κατασκευάζει το νότιο τμήμα (αναμένεται να παραδοθεί σε χρήση τέλος 2021, αρχές 2022), να στήνει τα εργοτάξια.

Η DG COMP (η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ενέκρινε, λοιπόν, ως συμβατό με το κοινοτικό δίκαιο, το έργο υποδομής του βόρειου τμήματος του αυτοκινητόδρομου E65, που θα συνδέει την πόλη των Τρικάλων με την Εγνατία Οδό, προϋπολογισμού 442 εκατομμύρια ευρώ, συνολικού μήκους 70,5 χλμ. και θα περιλαμβάνει την πλήρη κατασκευή της κεντρικής αρτηρίας, των δρόμων εξυπηρέτησης και των λοιπών οδικών συνδέσεων.

Σήμερα έχουν ολοκληρωθεί όλες οι περιβαλλοντικές μελέτες του τμήματος, ενώ ειδικότερα από το 111ο χλμ. έως και το 136ο χλμ. έχουν υλοποιηθεί οι τεχνικές μελέτες, έχουν ολοκληρωθεί απαλλοτριώσεις, οι μετακινήσεις δικτύων και οι αρχαιολογικές έρευνες.

Η γενική κατασκευαστική πρόοδος, πριν την αναβολή των εργασιών, βρισκόταν στο 7%, ενώ για το τμήμα από Τρίκαλα έως Καλαμπάκα αυτό το ποσοστό ανέρχεται σε 25%. Στο τμήμα αυτό, έχουν κατασκευαστεί έργα κόστους 30,9 εκατ. ευρώ (αντιπλημμυρικά, δίκτυο ομβρίων, χωματουργικά και μικρά τεχνικά έργα). Από το 136ο χλμ. έως το τέλος του έργου, λόγω νέας χάραξης, ολοκληρώνονται οι κτηματολογικές μελέτες. Η νέα χάραξη, σε χαμηλότερο υψόμετρο από την αρχικά προβλεπόμενη (από τα 950 μέτρα στα 650 μέτρα), με μικρότερο μήκους υπόγειων έργων και 11,7 χλμ. επιπλέον ανοικτού έργου, ευνοεί τις συνθήκες ασφάλειας και λειτουργίας του έργου.

Το βόρειο τμήμα του Ε65, με 2+2 λωρίδες και ΛΕΑ σε κάθε διεύθυνση, ξεκινά από τον Α/Κ Τρικάλων και μέσω της Καλαμπάκας καταλήγει στην Εγνατία Οδό, δυτικά των Γρεβενών.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

  • Συνολικό μήκος: 70,5 χλμ.

  • 2 Σήραγγες (στο 137ο χλμ & στο 176ο χλμ.)

  • 20 Γέφυρες

  • 11 Άνω & 48 Κάτω Διαβάσεις

  • 3 αμφίπλευροι Χώροι Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Parking & WC)

  • 89 Κιβωτοειδείς Οχετοί και Διαβάσεις Πανίδας

  • 6 Ανισόπεδοι Κόμβοι (Βασιλικής, Καλαμπάκας, Γρεβενών, Οξύνειας, Αγιόφυλλου-Καρπερού και Εγνατίας)

  • 2 Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Ράξα Τρικάλων, Αγιόφυλλο - Καρπερό)

  • 1 Μετωπικός Σταθμός Διοδίων (Οξύνεια) και 3 Πλευρικοί Σταθμοί Διοδίων (Α/Κ Τρικάλων, Α/Κ Καλαμπάκας, Α/Κ Αγιοφύλλου – Καρπερού)

  • 2 Κέντρα Ελέγχου & Συντήρησης (Τρικάλων, Αγιόφυλλου – Καρπερού)

  • 1 Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας & 1 Κέντρο Ελέγχου Σηράγγων

  • 1 Κτήριο Τροχαίας

Ο αυτοκινητόδρομος Ε65, συνολικού μήκους 181,5 χλμ., είναι ένα από τα σημαντικότερα εθνικά έργα με ιδιαίτερη στρατηγική σημασία για την ανάπτυξη της χώρας και της Περιφέρειας Κεντρικής Ελλάδος. Με συνολικό προϋπολογισμό 1,3 δις ευρώ, ο Ε65 κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου σε νέα χάραξη και επί της ουσίας συνδέει την Ανατολική με την Δυτική Ελλάδα.

Σήμερα σε λειτουργία βρίσκεται το μεσαίο τμήμα του Ε65, από τον Α/Κ Ξυνιάδας (32,5ο χλμ.) έως και τον Α/Κ Τρικάλων (112ο χλμ.). Αυτά τα περίπου 80 χλμ., σύγχρονου, ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου, σε συνδυασμό με το νέο συνδετήριο κλάδο μήκους 10 χλμ., με τον υφιστάμενο άξονα Λαμίας - Καρδίτσας, έχουν δώσει νέα μορφή στα ταξίδια από Αθήνα προς Τρίκαλα, Καρδίτσα, Καλαμπάκα και προς όλους τους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς της Δυτικής και Κεντρικής Θεσσαλίας.

Στο επονομαζόμενο νότιο τμήμα, δηλαδή το τμήμα του Ε65 από την ένωσή του με τον Α.Θ.Ε. (αρχή έργου E65) έως και τον Α/Κ Ξυνιάδας (32,5ο χλμ.), οι κατασκευαστικές εργασίες προχωρούν με γοργούς ρυθμούς και σε απόλυτη συμφωνία με το χρονοδιάγραμμα που έχει κατατεθεί σε όλες τις αρμόδιες αρχές.

Η κατασκευή του Βόρειου τμήματος θα συμπληρώσει τον αυτοκινητόδρομο Ε65, ενώνοντας δύο κύριους ελληνικούς άξονες, δηλαδή, την Εγνατία οδό με την ΠΑΘΕ, επιτρέποντας την βέλτιστη χρήση υπαρχουσών δυνατοτήτων αυτοκινητοδρόμων, δεδομένου ότι το ενδιάμεσο τμήμα έχει ήδη ολοκληρωθεί και το Νότιο τμήμα του Ε65 είναι ήδη υπό κατασκευή.

Το έργο θα επιτρέπει την πλέον ανταγωνιστική και περιβαλλοντικά φιλική κίνηση από την Αθήνα προς τη Δυτική Μακεδονία και τις αντίστοιχες συνδέσεις με την Ιταλία (μέσω του Λιμένος της Ηγουμενίτσας στην Αδριατική), τα Δυτικά Βαλκάνια, και μέσω εκείνων στην κεντρική και βόρεια Ευρώπη.

«Ένα ακόμα μεγάλο έργο που το παραλάβαμε να καθυστερεί επί χρόνια, είναι έτοιμο να ξεκινήσει. Συνεπείς στην υλοποίηση του σχεδιασμού μας, με συστηματική εργασία εδώ και πολλούς μήνες και ουσιαστική συνεργασία με την ΕΕ, καταφέραμε να πάρουμε το πράσινο φως για να ξεκινήσει και το βόρειο τμήμα του Ε65. Συνεχίζουμε τη δουλειά χωρίς μεγάλα λόγια. Για έργα που συμβάλλουν στην ανάπτυξη, επιλύουν προβλήματα που αντιμετωπίζουν ολόκληρες περιοχές της χώρας και αναβαθμίζουν την ποιότητα ζωής των πολιτών», ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, με τον περιφερειάρχη Θεσσαλίας, Κώστα Αγοραστό να επισημαίνει ότι «ο Ε65, με την γεωγραφική ολοκλήρωσή του δημιουργεί νέα αναπτυξιακή δυναμική για το σύνολο της χώρας, αναμορφώνει τις οδικές μεταφορές και δίνει σημαντική ώθηση στο εμπόριο, τον τουρισμό και την αγροτική παραγωγή».

Δημοφιλή