ΔΙΕΘΝΕΣ
23/07/2021 13:08 EEST | Updated 23/07/2021 13:10 EEST

Πρόστιμο 3 εκατ. ευρώ σε εταιρεία που ισχυριζόταν ότι τα ρούχα της είναι «αντι-Covid»

Διαφήμιζε ότι χρησιμοποιεί μια «πρωτοποριακή τεχνολογία» που αποτρέπει τη «μεταφορά όλων των παθογόνων».

Lorna Jane

Μια εταιρεία ενδυμάτων στην Αυστραλία τιμωρήθηκε με βαρύ πρόστιμο ύψους 5 εκατομμύριων αυστραλιανών δολαρίων (3 εκατ. ευρώ) επειδή ισχυρίστηκε ότι τα ρούχα της «εξαλείφουν» και σταματούν τη διάδοση του κορονοϊού.

Η εταιρεία αθλητικών ειδών ένδυσης Lorna Jane, με έδρα στο Μπρισμπέιν, διαφήμιζε ότι τα ρούχα της διέθεταν μια «πρωτοποριακή τεχνολογία» που ονομάζεται LJ Shield, η οποία δήθεν αποτρέπει τη «μεταφορά όλων των παθογόνων».

Ωστόσο, ένας δικαστής έκρινε ότι ο ισχυρισμός της εταιρείας ήταν «επιθετικός και δυνητικά επικίνδυνος».

Η εταιρεία αποδέχτηκε την απόφαση του δικαστηρίου, υποστηρίζοντας ότι είχε παραπλανηθεί από τον προμηθευτή της. «Ενας έμπιστος προμηθευτής μας πούλησε ένα προϊόν που δεν είχε την απόδοση που υποσχέθηκε» δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Lorna Jane, Μπιλ Κλάρκσον.

«Μας έκαναν να πιστέψουμε ότι η τεχνολογία LJ Shield πωλήθηκε και αλλού στην Αυστραλία, τις ΗΠΑ, την Κίνα και την Ταϊβάν και ότι ήταν τόσο αντιβακτηριακή όσο και αντι-ιική. Πιστεύαμε ότι προσφέραμε όφελος στους πελάτες μας», είπε.

Η νομική αγωγή ασκήθηκε από την Αυστραλιανή Επιτροπή Ανταγωνισμού και Καταναλωτών (ACCC) μετά το λανσάρισμα της συγκεκριμένης σειράς ρούχων τον Ιούνιο του 2020, εν μέσω πανδημίας.

ACCC

Ο πρόεδρος της ACCC δήλωσε: «Αυτή ήταν μια απαράδεκτη συμπεριφορά καθώς περιελάμβανε σοβαρούς ισχυρισμούς σχετικά με τη δημόσια υγεία, ενώ δεν υπήρχε καμία βάση για αυτούς».

Η Lorna Jane, η οποία έχει καταστήματα σε όλη την Αυστραλία, τη Νέα Ζηλανδία, τις ΗΠΑ και τη Σιγκαπούρη, έχει διαταχθεί από τον δικαστή να δημοσιεύσει διορθωτικές διευκρινίσεις.

Την περασμένη εβδομάδα, στην εταιρεία επιβλήθηκε επίσης πρόστιμο 40.000 δολαρίων Αυστραλίας από τη ρυθμιστική αρχή της χώρας για τα φάρμακα εξαιτίας της «παράνομης διαφήμισης» σε σχέση με την Covid.

«Αυτό το είδος διαφήμισης θα μπορούσε να έχει επιζήμιες συνέπειες για την αυστραλιανή κοινότητα, δημιουργώντας μια ψευδή αίσθηση ασφάλειας και οδηγώντας τους ανθρώπους να είναι λιγότερο προσεκτικοί σχετικά με την υγιεινή και την κοινωνική απόσταση» διεμήνυσε η Διεύθυνση Θεραπευτικών Αγαθών.

(με πληροφορίες από BBC)