"Προσβλητική" - Έξαλλοι οι Αυστραλοί με την διαφήμιση περί εμβολιασμού για την Covid-19

Πέραν του σκληρού περιεχομένου, είναι άστοχη, υποκριτική και μοιάζει να τρολάρει τους κάτω των 40 ετών.
Australian government /Arm yourself

Αντιδράσεις προκαλεί μια νέα διαφήμιση στην Αυστραλία που στόχο έχει να παρακινήσει τους πολίτες να εμβολιαστούν και να τηρούν τα μέτρα προστασίας κατά της εξάπλωσης του κορονοΪού. Όσο όμως και εάν η ίδια η διαφήμιση είναι αρκετά τρομακτική, καθώς αποτυπώνει με σκληρό τρόπο την αγωνία μια γυναίκας με Covid-19 και συνδεδεμένη με οξυγόνο, να πάρει ανάσα αλλά να μην τα καταφέρνει, δεν ήταν αυτό το κύριο στοιχείο που προκάλεσε τις αντιδράσεις.

Στην διαφήμιση, πρωταγωνίστρια -”ασθενής” είναι μια γυναίκες περίπου 40 ετών. Η επιλογή της ηλικίας προφανώς έγινε για να τονιστεί πως ευάλωτοι στον κορονοϊό είναι όλοι οι πολίτες, ανεξάρτητου ηλικιακής ομάδας, και για να έρθει να ”κολλήσει” με την φράση με την οποία κλείνει η διαφήμιση: ”Η Covid-19 μπορεί να επηρεάσει οποιονδήποτε...Κλείστε ραντεβού για εμβολιασμό”.

Ήταν όμως αυτή ακριβώς η επιλογή της ηλικιακής ομάδας και η φράση περί εμβολιασμού οι αιτίες της σφοδρής κριτικής καθώς τη στιγμή που η διαφήμιση μοιάζει να στοχεύει τους νέους κάτων 40 ετών, οι Αυστραλοί αυτής της ηλικίας δεν φαίνεται πως θα εμβολιαστούν πριν το τέλος του έτους.

Η επίσημη σύσταση των ειδικών στη χώρα προς τα άτομα αυτών των ηλικιών είναι να μην κάνουν το εμβόλιο της AstraZeneca αλλά να περιμένουν να εμβολιαστούν με Pfizer.

Υπενθυμίζεται πως ανάλογη σύσταση προς τα άτομα ηλικίας 40 ετών και κάτω έχει γίνει και στην Βρετανία όπου παρασκευάζεται το εμβόλιο.

Στην Αυστραλία όμως υπάρχει έλλειψη στο εμβόλιο της Pfizer και ως εκ τούτου εκλαμβάνεται ως τουλάχιστον άστοχο, αν όχι προκλητικό, να καλούν αυτή την ηλικιακή ομάδα να εμβολιαστεί τη στιγμή που το κράτος δεν της παρέχει αυτή τη δυνατότητα και η εναλλακτική δηλ. του AstraZeneca, σύμφωνα με τους ειδικούς, καλό θα ήταν να αποφεύγεται.

Σημειώνεται πως στην Αυστραλία έχει εμβολιαστεί ένα ποσοστό που μόλις και ξεπερνά το 10%, γεγονός που αποδίδεται σύμφωνα με το BBC, στην έλλειψη εμβολίων και στα αντικρουόμενα μηνύματα που περνούν οι αρχές για το εμβόλιο της AstraZeneca.

Η διαφήμιση μέχρι στιγμής προβλήθηκε μόνο στο Σίδνεϋ που βρίσκεται υπό καθεστώς σκληρού lockdown εξαιτίας της αύξηση των κρουσμάτων που προκαλεί η μετάλλαξη Δέλτα -και όπως φαίνεται θα παραταθεί για αρκετό καιρό. Οι αντιδράσεις όμως, καθώς προβλήθηκε στα social media, ήρθαν από όλη την Αυστραλία.

Η συγκεκριμένη διαφήμιση είναι μέρος μιας ευρύτερης εκστρατείας υπέρ του εμβολιασμού υπό την ονομασία «Arm Yourself» (σε ελεύθερη μετάφραση ”εξοπλίσου” αλλά ”παίζει” την λέξη arm που σημαίνει μπράτσο), που ξεκίνησε την Κυριακή.

″Άκρως προσβλητικό να προβάλλεται μια διαφήμιση όπως αυτή όταν οι Αυστραλοί αυτής της ηλικίας περιμένουν ακόμη να εμβολιαστούν” σχολίασε στο Twitter o γνωστός δημοσιογράφος στην Αυστραλίας, Χιού Ρίμιντον.

″Γιατί στοχεύουμε τους νέους; Δεν θα έπρεπε να στοχεύουμε τους άνω των 55 ετών, ηλικιακή ομάδα στην οποία καταγράφεται αυξανόμενο ποσοστό διστακτικότητας σε ό,τι αφορά τους εμβολιασμούς;”, διερωτάται οργισμένος ένας άλλος χρήστης του Twitter.

Άλλοι, συμπεριλαμβανομένων των επαγγελματιών υγείας, ζήτησαν να διακοπεί η προβολή της διαφήμισης κάνοντας λόγο για σκληρό περιεχόμενο. Αλλά η κυβέρνηση υπερασπίζεται την επιλογή της με τον επικεφαλής της Υπηρεσίας Υγείας της Αυστραλίας, Πόλ Κέλλυ να δηλώνει πως ”πρέπει το περιεχόμενο να είναι σκληρό” για να ”προωθήσουμε το μήνυμα” σχετικά με την ανάγκη παραμονής στο σπίτι και την ανάγκη άμεσου εμβολιασμού. ”Το κάνουμε αυτό λόγω της κατάστασης στο Σίδνεϊ”, όπως είπε.

Πηγή: BBC

Δημοφιλή