Σχεδιάζεται ξανά ακτοπλοϊκή σύνδεση Ελλάδας – Κύπρου

Σε προχωρημένο στάδιο οι συζητήσεις αξιωματούχων των δύο χωρών και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Athanasios Gioumpasis via Getty Images

Έπειτα από 20 χρόνια, η Ελλάδα και η Κύπρος βρίσκονται πολύ κοντά στο να συνδεθούν και πάλι ακτοπλοϊκώς. Η σύνδεση είχε σταματήσει το 2000, για οικονομικούς λόγους, ωστόσο οι συνθήκες έχουν αλλάξει τα τελευταία χρόνια, τόσο στο εμπόριο, όσο και στον τουρισμό.

Οι συζητήσεις αξιωματούχων των δύο κρατών, έχουν ξεκινήσει από καιρό και εντείνονται.

Μάλιστα, η υφυπουργός Ναυτιλίας της Κύπρου, Νατάσα Πηλείδου, είχε συναντήσεις στην Αθήνα τόσο με τον Ελληνα υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκη, όσο και με τον υπουργό Τουρισμού Χάρη Θεοχάρη, τον υφυπουργό Μάνο Κόνσολα και τον γενικό γραμματέα του Υπουργείου Τουρισμού, Κωνσταντίνο Λούλη.

Κοινό χαρακτηριστικό των συζητήσεων, η θέληση για άμεση επαναφορά της ακτοπλοϊκής σύνδεσης, ήδη από φέτος το καλοκαίρι, καθώς υπάρχει αυξημένο ενδιαφέρον από Ελληνες και Κύπριους επιχειρηματίες ακτοπλόους.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο Γιάννης Πλακιωτάκης είπε ότι ο Πειραιάς είναι διαθέσιμος, ενώ έχουν εξευρεθεί συγκεκριμένες ώρες άφιξης και αναχώρησης.

Επίσης, το πιθανότερο είναι να υπάρξει και ενδιάμεσος προορισμός, Κρήτη ή και Ρόδος, κάτι που θα ενισχύσει τη βιωσιμότητα του δρομολογίου, που υπολογίζεται να είναι μια φορά την εβδομάδα.

.
.
Υπουργείο Τουρισμού

Ωστόσο, θα πρέπει να δοθεί το πράσινο φως και από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, καθώς θα επιδοτηθεί το δρομολόγιο για τρία χρόνια με περίπου 5 εκατ. ευρώ. Ενδεχομένως, εντός του Φεβρουαρίου να υπάρχει απάντηση.

Όσον αφορά τη διάρκεια του ταξιδιού, υπολογίζεται σε 30 ώρες με κόστος περίπου 130 ευρώ.

Σε κάθε περίπτωση, η επαναφορά της σύνδεσης μόνο οφέλη θα φέρει στις δύο χώρες, ενώ θα ενισχύσει και την κρουαζιέρα.

Μάλιστα, Ελλάδα και Κύπρος μπορούν να συνεργαστούν στη διασύνδεση λιμένων που αποτελούν προορισμούς κρουαζιέρας, να αναλάβουν κοινές πρωτοβουλίες σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης για ένα νέο ενδοκοινοτικό πλαίσιο φορολόγησης για την κρουαζιέρα. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι σήμερα δεν μπορεί να γίνει κυκλικό ταξίδι κρουαζιέρας με δικαίωμα transit με αποτέλεσμα πολλές κρουαζιέρες να γίνονται ενδοκοινοτικά, κάτι που σημαίνει πρόσθετη και αυξημένη φορολόγηση αλλά και μείωση της ανταγωνιστικότητας της κρουαζιέρας.

Στη συνάντηση στο Υπουργείο Τουρισμού, έγινε ανταλλαγή απόψεων σχετικά με τον τομέα του καταδυτικού τουρισμού, ενώ συζητήθηκε και το πλαίσιο διευκόλυνσης Ελλήνων και Κυπρίων επιχειρηματιών για επενδυτικές πρωτοβουλίες στο χώρο του θαλάσσιου τουρισμού, με τη δημιουργία μαρινών.

Δημοφιλή