Σε αυτοκρατορική περίοδο «τάξης και αρμονίας» εισέρχεται η Ιαπωνία

«Ρέιβα»: Τι σημαίνει το νέο όνομα.
KAZUHIRO NOGI via Getty Images

Η Ιαπωνία ανακοίνωσε το όνομα της νέας αυτοκρατορικής περιόδου- όταν ο πρίγκιπας διάδοχος Ναρουχίτο γίνει αυτοκράτορας την 1η Μαΐου- με τον πρωθυπουργό Σίνζο Άμπε να λέει πως δίνει έμφαση στις παραδοσιακές αξίες σε ένα κομβικό σημείο στην ιστορία του έθνους.

Πλήθη μπροστά σε γιγαντοοθόνες ανά το Τόκιο ζητωκραύγασαν και ύψωσαν τα κινητά τους για να τραβήξουν φωτογραφίες καθώς ο γραμματέας του υπουργικού συμβουλίου Γιοσιχίντε Σούγκα σήκωσε μια λευκή πλακέτα με το νέο όνομα- «Ρέιβα»- γραμμένο σε δύο χαρακτήρες με μαύρο μελάνι.

Η χώρα περίμενε με ανυπομονησία το όνομα της νέας περιόδου- ή «Γκένγκο»- που χρησιμοποιείται σε νομίσματα, ημερολόγια, εφημερίδες και επίσημα έγγραφα, και με το πέρασμα του χρόνου συμβολίζει την εθνική διάθεση. Ο πρώτος χαρακτήρας σημαίνει «καλός» και «όμορφος», αλλά και «τάξη», ενώ ο δεύτερος σημαίνει «ειρήνη» ή «αρμονία».

Το νέο όνομα δίνει έμφαση στην ομορφιά της παραδοσιακής κουλτούρας της Ιαπωνίας και σε ένα μέλλον όπου όλοι θα είναι σε θέση να υλοποιήσουν τα όνειρά τους, ειδικά οι νέοι, σύμφωνα με τον Άμπε.

«Το έθνος μας βρίσκεται μπροστά σε ένα κομβικό σημείο, αλλά υπάρχουν πολλές ιαπωνικές αξίες που δεν θα έπρεπε να χαθούν» είπε σε συνέντευξη Τύπου, προσθέτοντας ότι το όνομα «δείχνει πως η κουλτούρα του έθνους μας γεννιέται και θρέφεται από τις καρδές των ανθρώπων».

Η άνοδος του Ναρουχίτο στον Θρόνο των Χρυσανθέμων θα λάβει χώρα μια ημέρα αφού ο πατέρας του, αυτοκράτορας Ακιχίτο, παραιτηθεί στις 30 Απριλίου, δίνοντας τέλος στην περίοδο «Χαϊσέι», που άρχισε το 1989. Θα είναι ο πρώτος αυτοκράτορας της Ιαπωνίας που παραιτείται μέσα σε δύο αιώνες. Η ανακοίνωση έγινε έναν μήνα νωρίτερα, έτσι ώστε οι κρατικές υπηρεσίες και εταιρείες να μπορέσουν να ενημερώσουν το λογισμικό τους και να κάνουν προετοιμασίες για να αποφευχθούν προβλήματα όταν αρχίσει η νέα περίοδος, τον επόμενο μήνα.

Η αντίδραση της κοινής γνώμης ήταν ως επί το πλείστον θετική στο Twitter και το Facebook, όπως και στους δρόμους του Τόκιο.

Δημοφιλή