Αναλυτικός οδηγός
Peshkova via Getty Images

Η αλήθεια είναι ότι όταν αναφερόμαστε στις μηχανές αναζήτησης εννοούμε τα αποτελέσματα της Google. Εξάλλου, πλέον σε Αμερική και Ευρώπη, η Google έχει γίνει, επίσημα, και ρήμα. Google it!

Το SEO (Search Engine Optimization) είναι πλέον ένα σημαντικός κλάδος του Marketing για την προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών, αλλά και για το brand awareness ενός εμπορικού σήματος.

Στην πράξη, το SEO είναι η διαδικασία βελτιστοποίησης της ιστοσελίδας σας ώστε να ταξινομηθεί στα οργανικά αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης, όπως της Google. Φανταστείτε τη Google ως ένα τεράστιο σύστημα αρχειοθέτησης, παρόμοιο με μια βιβλιοθήκη, η οποία περιλαμβάνει χιλιάδες βιβλία και πηγές πληροφόρησης. Κάθε φορά που πραγματοποιούμε μια αναζήτηση, για παράδειγμα σχετικά με την υπερθέρμανση του πλανήτη, η Google προβάλει μια λίστα αποτελεσμάτων, σύμφωνα με τις λέξεις-κλειδιά που έχουν επιλεγεί. Ακόμη, η Google προσπαθεί να παρουσιάζει μια ταξινομημένη λίστα με προτεραιότητα στα αποτελέσματα που είναι συναφή με τις λέξεις-κλειδιά, χρησιμοποιώντας εξελιγμένους αλγόριθμους.

Η στρατηγική SEO για την προσέλκυση πελατών περιλαμβάνει δύο παράγοντες:

  1. Διευκολύνει τις μηχανές αναζήτησης να κατανοήσουν την ταυτότητα και το περιεχόμενο του ιστοτοπού σας, και επιπλέον

  2. Δείχνει στις μηχανές αναζήτησης σε ποια πληροφορία να εστιάσουν προκειμένου να ανέβει ο ιστοτοπός μας στη σειρά κατάταξης των μηχανών.

Keywords. Επιλέγοντας τις κατάλληλες λέξεις-κλειδιά

Αρχικά, κάνουμε μια έρευνα αγοράς για τις λέξεις-κλειδιά που χρησιμοποιούν οι χρήστες προς αναζήτηση, σχετικά με τον κλάδο της αγοράς που μας ενδιαφέρει, και έπειτα ελέγχουμε αν τα αποτελέσματα των αναζητήσεων ανταποκρίνονται στον τρόπο που παρουσιάζουμε την επιχείρησή μας. Στη συνέχεια, πηγαίνουμε στον Keyword Explorer, ένα SEO εργαλείο που παρέχει εκτενή δεδομένα από τις μηχανές αναζήτησης και εισάγουμε τις λέξεις-κλειδιά που αποφασίσαμε να δοκιμάσουμε. Επιλέγουμε, επίσης, την κατάλληλη χώρα για να εστιάσουμε την έρευνά μας, καθώς αυτή η παράμετρος μπορεί να διαφέρει σημαντικά ανά τον κόσμο. Τέλος, ελέγχουμε τα αποτελέσματα και βλέπουμε σε ποιο βαθμό λέξεις-κλειδιά που διαλέξαμε έχουν ισχυρό αντίκτυπο, ή αν παρόμοιες εναλλακτικές λέξεις έχουν χρησιμοποιηθεί στο παρελθόν συχνότερα στη χώρα που επιλέξαμε.

Επιπλέον, στην ίδια σελίδα, μπορούμε να δούμε τις κορυφαίες 10 ταξινομήσεις της Google για τα keywords που επιλέξαμε, και εστιάζουμε σε 2 παραμέτρους του πίνακα: την επισκεψιμότητα (επισκέπτες ανά μήνα) και τα keywords (λέξεις-κλειδιά). Δεδομένου ότι η Google ταξινομεί για κάθε ιστοσελίδα όλες τις επιλεγμένες και συναφείς λέξεις, είναι σημαντικό να επιλέγουμε λέξεις-κλειδιά που χρησιμοποιούν οι εν δυνάμει πελάτες μας.

On-page SEO. Βελτιστοποιήστε την ιστοσελίδα σας

Αυτή η διαδικασία παρέχει στις μηχανές αναζήτησης ενδείξεις σχετικά με το τι περιλαμβάνει η ιστοσελίδα μας, προσφέροντας έξυπνες λύσεις για την καλύτερη κατάταξη του ιστοτόπου μας. Εδώ παρουσιάζουμε 4 σημαντικές συμβουλές που μπορούμε να εφαρμόσουμε σε κάθε σελίδα που θέλουμε να βελτιστοποιήσουμε:

  1. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε στην αρχική μας σελίδα (homepage), ειδικότερα στους τίτλους και τα κείμενα μας, τις λέξεις-κλειδιά, οι οποίες σύμφωνα με τον Keyword Explorer, έχουν παρατηρηθεί συχνότερα στις αναζητήσεις του κοινού.

  2. Στη συνέχεια, βελτιστοποιούμε τις ετικέτες τίτλων και τις μετά-περιγραφές (meta-descriptions) . Σε κάθε αποτέλεσμα αναζήτησης της Google, μπορούμε να δούμε ότι στην πρώτη γραμμή παρέχεται η ετικέτα τίτλου και κάτω από τον υπέρ-σύνδεσμο (URL) για τον ιστότοπο, βλέπουμε την μετά-περιγραφή. Και οι δύο παρέχουν πληροφορίες και πρόσβαση στην ιστοσελίδα μας. Επιπλέον, παρόμοιες λέξεις-κλειδιά παρουσιάζονται με έμφαση, όπως με έντονα γράμματα, για να βοηθήσουν τους χρήστες να διακρίνουν τη συνάφεια του αποτελέσματος με τις λέξεις που χρησιμοποίησαν.

  3. Βελτιστοποιήστε το περιεχόμενο της κάθε σελίδας. Στόχος μας είναι να διασφαλίσουμε ότι η μηχανή αναζήτησης κατανοεί το περιεχόμενο κάθε ιστοσελίδας, με κατάλληλους τίτλους και κείμενα. Οι λέξεις-κλειδιά που προτείνονται από τον Keyword Explorer μπορούν επίσης να μας βοηθήσουν να επιλέξουμε και να εφαρμόσουμε τις κατάλληλες εκείνες λέξεις και φράσεις στις επιμέρους σελίδες μας. Κάθε φορά, ιδανικά χρησιμοποιούμε τις λέξεις-κλειδιά που έχουν χρησιμοποιηθεί περισσότερο από το κοινό μας. Στο τέλος, επαναλαμβάνουμε αυτή τη διαδικασία για όλες τις ιστοσελίδες (subpages) του ιστοτόπου μας.

  4. Τέλος, προσαρμόζουμε το όνομα στη διεύθυνση κάθε ιστοσελίδας (εκτός από την αρχική σελίδα), σύμφωνα με τις τελικές λέξεις-κλειδιά που επιλέξαμε.

Local and Global SEO. Στρατηγική SEO

Η SEO στρατηγική που θα ακολουθήσετε για την εταιρεία σας πρέπει να είναι μακροπρόθεσμη και να εστιάζει σε όλους τους παράγοντες οι οποίοι είναι σημαντικοί για τις μηχανές αναζήτησης. Εκτός από τα τεχνικά θέματα και την ανάπτυξη περιεχομένου, η γνώση για την κάθε αγορά διαφοροποιεί το local από το global SEO. Το οποίο σημαίνει ότι απαιτείται έρευνα αγοράς (market research) για να δείτε τις προτιμήσεις των χρηστών και καταναλωτών. Όλοι αλγόριθμοι των μηχανών εστιάζουν σε χαρακτηριστικά όπως η ταχύτητα καθώς και σε δείκτες σχετικούς με την εμπειρία του χρήστη, (UX: user experience), αλλά η κάθε μηχανή έχεις το δικό της κοινό, και τη δική της μέθοδο για την ταξινόμηση των οργανικών αποτελεσμάτων για κάθε λέξη-κλειδί (keyword).

Επίσης, η Google δεν είναι η μοναδική μηχανή αναζήτησης και αυτό έχει τη σημασία του για επιχειρήσεις με εξωστρέφεια και εξαγωγές. Οι πιο γνωστές μηχανές αναζήτησης στον κόσμο είναι οι Google, Bing, Yahoo!, DuckDuckGo, Baidu, Yandex, οι οποίες έχουν διαφορετικά μερίδια της αγοράς ανάλογα την ήπειρο και τη χώρα. Εντός των Ηνωμένων Πολιτειών, η Google συνεχίζει να ηγείται με αύξηση σχεδόν 20% από το 2010. Ενώ, τα Bing και το Yahoo έχουν κατά προσέγγιση το 10% αγοράς. Στην Κίνα, η Google αντιπροσωπεύει ένα μερίδιο αγοράς μόλις 1,5%, με τη μηχανή αναζήτησης Baidu να λαμβάνει τη μερίδα του λέοντος στο 70%. Ενώ η Yahoo! συνεχίζει να επιδεικνύει ισχυρή παρουσία στην Ιαπωνία. Ακόμη, εάν η Ανατολική Ευρώπη είναι μια ισχυρή αγορά για το εμπορικό σήμα σας, φροντίστε να δώσετε προσοχή στην Yandex, η οποία είναι ο ηγέτης της αγοράς μηχανών αναζήτησης στη Ρωσία, αν και η Google έχει μερίδιο αγοράς αναζήτησης 45% το οποίο είναι λίγο μικρότερο από το ποσοστό της Yandex. Παρ ’όλα αυτά, με μερίδιο αγοράς πάνω από 90%, η Google κυριαρχεί στο τοπίο των μηχανών αναζήτησης στις περισσότερες βιομηχανικά αναπτυγμένες χώρες του κόσμου, συμπεριλαμβανομένης της Ινδίας, της Γερμανίας, του Μεξικού, της Ισπανίας, της Βραζιλίας, της Ιταλίας και της Αυστραλίας.

Σε παγκόσμια κλίμακα, η Google είναι μια καλή αρχή. Αλλά, ανάλογα με την αγορά που σας ενδιαφέρει, μια διαφορετική μηχανή αναζήτησης, όπως το Bing, το Baidu ή το Yandex, ίσως σας βοηθήσει να διεισδύσετε σε μία νέα αγορά, δημιουργώντας μεγαλύτερο όγκο κίνησης και, επομένως, κύκλο πωλήσεων.

Δημοφιλή