Μια συγγνώμη δεν είναι πάντα αρκετή. Όπως για τον Σιχ που του ζήτησαν να βγάλει το τουρμπάνι για να επιβιβαστεί στο αεροπλάνο

Μια συγγνώμη δεν είναι πάντα αρκετή. Όπως για τον Σιχ που του ζήτησαν να βγάλει το τουρμπάνι για να επιβιβαστεί στο αεροπλάνο

Ο Waris Alhuwalia είναι γνωστός σχεδιαστής, μοντέλο και ηθοποιός- ίσως τον θυμάστε από την ταινία Grand Budapest Hotel. Κάποιος θα μπορούσε να υποθέσει πως με ένα διαβατήριο των ΗΠΑ στο χέρι και ίσως με βοηθό την αναγνωρισιμότητα του, θα ήταν πολύ εύκολο να περάσει από ελέγχους που γίνονται στα αεροδρόμια, που σε ορισμένες χώρες στο εξωτερικό είναι ιδιαίτερα αυστηροί.

Κάτι τέτοιο όμως δεν συμβαίνει, καθώς ο Waris είναι Σιχ και δεν το κρύβει. Γι' αυτό και όπως δηλώνει έχει συνηθίσει να υποβάλλεται σε εξονυχιστικούς ελέγχους κατά τη διάρκεια των συχνών ταξιδιών του σε διάφορα μέρη του κόσμου. Έχει πλέον σταματήσει να διαμαρτύρεται αν και γνωρίζει πως είναι το χρώμα του δέρματός του και η εμφάνισή του που «χτυπάνε» καμπανάκια στους ελεγκτές των αεροδρομίων.

Δύο τέτοιους ελέγχους πέρασε τη Δευτέρα και πριν επιβιβαστεί σε αεροσκάφος της Αeromexico για να ταξιδέψει από την πόλη του Μεξικό στη Νέα Υόρκη.

«Ένα άτομο της ασφάλειας μου είπε: Τώρα, θα βγάλετε το τουρμπάνι σας;», αφηγήθηκε στην Washington Post και συνέχισε «Απάντησα, δεν πρόκειται να το βγάλω εδώ...Μια ομάδα υπαλλήλων της Aeromexico κάτι είπαν μεταξύ τους στα Ισπανικά και μετά ένας τύπος, που φορούσε ένα πορτοκαλί γιλέκο, μου είπε: Δεν θα πετάξετε με την Αeromexico και θα πρέπει να κλείσετε εισιτήριο με άλλη πτήση και με άλλη αεροπορική εταιρεία».

Ο Waris αντιδρώντας σε αυτή την καταφανή παραβίαση των δικαιωμάτων του αποφάσισε να μείνει στο αεροδρόμιο σε ένδειξη διαμαρτυρίας. Μόλις η ιστορία του έγινε γνωστή στα ΜΜΕ η αεροπορική εταιρεία του προσέφερε ένα άλλο εισιτήριο και τον ενημέρωσε πως δεν θα χρειαστεί να βγάλει του τουρμπάνι. Εκείνος όμως αρνήθηκε την προσφορά τους και απαίτησε από τη διοίκηση της εταιρείας να προβεί σε δημόσια δήλωση με την οποία θα απολογείται για το περιστατικό και με την οποία παράλληλα θα δεσμεύεται για την εκ νέου εκπαίδευση του προσωπικού της.

Η εταιρεία ικανοποίησε το αίτημα του αλλά μόνο κατά το ήμισυ. Ζήτησε συγνώμη για την συμπεριφορά της οποίας έτυχε ο Waris, τόνισε πως η εταιρεία είναι υπερήφανη για τους επιβάτες της που προέρχονται από διαφορετικές χώρες, πολιτισμούς και ανήκουν σε διάφορα θρησκευτικά δόγματα και τόνισε πως τα πρωτόκολλα ελέγχου που ακολουθεί το προσωπικό θα βελτιωθούν ώστε να επιδεικνύεται ο οφειλόμενος σεβασμό στις πολιτιστικές και θρησκευτικές αξίες των επιβατών.

Ο Waris δήλωσε ιδιαίτερα ικανοποιημένος αλλά πρόσθεσε: «Είναι ένα πολύ σημαντικό πρώτο βήμα. Τώρα όμως πρέπει να βεβαιωθούμε πως ενδιaφέρονται (σ.σ. η εταιρεία) και για την εκπαίδευση του προσωπικού τους...Μια συγγνώμη αφορά το παρελθόν αλλά η εκπαίδευση αφορά το μέλλον, ώστε να μην συμβεί αυτό σε κανέναν άλλο» είπε ο επιβάτης.

Έτσι αρνήθηκε να δεσμευθεί για το πότε τελικά θα αποχωρήσει από το αεροδρόμιο αφού όπως δηλώνει, αυτό εξαρτάται από την αεροπορική εταιρεία - και το πότε θα ικανοποιήσει τα αιτήματά του- ενώ ανέφερε πως θέλει να συζητήσει το θέμα με υπεύθυνους της εταιρείας.

Δημοφιλή