ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
14/03/2018 08:19 EET

Socital: Η διαδικτυακή πλατφόρμα που αυξάνει τις πωλήσεις των προιόντων σας μέσω «προσωποποίησης» του περιεχομένου

Ο ιδρυτής της Socital κ. Θεόφιλος Βασιλειάδης, μιλά στη HuffPost για την πλατφόρμα

Η Socital είναι ένα διαδικτυακό εργαλείο που εμφανίστηκε το 2014 και βοηθάει τις εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου (e-commerce) στην αύξηση των πωλήσεών τους, μέσω της εξατομίκευσης των προτάσεων και περιεχομένου για τα προϊόντα τους και τις διαδικτυακές, διαφημιστικές καμπάνιες, σύμφωνα με τις ανάγκες του κάθε πελάτη. 

Εκτός από την Αθήνα, η εταιρεία δραστηριοποιείται στις αγορές του Ντουμπάι και Λονδίνου, με σκοπό την εξέλιξη της πλατφόρμας και των υπηρεσιών της. 

Στην παρακάτω συνέντευξη, ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Socital, κ. Θεόφιλος Βασιλειάδης μιλά στη HuffPost Greece για τους στόχους της πλατφόρμας, τη λειτουργία της και τις επιχειρήσεις στο σύγχρονο ηλεκτρονικό περιβάλλον.

Socital
Θεόφιλος Βασιλειάδης

Ποιο ήταν το κίνητρο που σας ώθησε στην ίδρυση της Socital και σε ποιους απευθύνεται;

Μελετώντας το χώρο του e-commerce, μαζί με την υπόλοιπη ομάδα των co-founders στη Socital,προέκυψε η ανάγκη να δημιουργήσουμε ένα εργαλείο που να βοηθάει τα online καταστήματα να κάνουν καλύτερη εξατομίκευση των προτάσεων και περιεχομένου (personalization των recommendations) για τα προϊόντα στην ιστοσελίδα τους, αλλά και των διαφημιστικών τους καμπανιών τόσο μέσω μέιλ όσο και μέσω FaceBook και Google.

Η ανάγκη που αισθανθήκαμε ήταν να περιοριστούν οι «άσχετες»-με τα ενδιαφέροντα ενός πελάτη-πληροφορίες που εμφανίζονται στις οθόνες του και τον αποσπούν ή τον κουράζουν, και να δημιουργήσουμε ένα εργαλείο που να «φιλτράρει» αυτές τις πληροφορίες και να σερβίρει μόνο όσες έχουν πραγματικά ενδιαφέρον για τον πελάτη. Έτσι, το 2014 ιδρύσαμε τη Socital.

Socital

Μπορείτε να μας περιγράψετε τις υπηρεσίες που προσφέρει η πλατφόρμα;

Μέσω της Socitalπροσφέρουμε μια πλατφόρμα που οδηγεί στην αύξηση των πωλήσεων ενός διαδικτυακού καταστήματος μέσω καλύτερου personalization σε recommendations και καμπάνιες. Τα βασικά εργαλεία είναι 3:

  • Μια σειρά αλγορίθμων που αναλύει φύλο σε υπάρχουσες βάσεις δεδομένων και εξάγει το πρώτο όνομα σε ομαλοποιημένη μορφή, έτσι ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί σωστά σε μια καμπάνια (δημιουργώντας emails ή popups που γράφουν «καλωσήρθες Κώστα/Μαρία» αντί να γράφουν «γεια σου ‘άγνωστε χρήστη’».

  • Ένα παγκόσμιο popupbuilder με το οποίο μπορεί να φτιάξει ένας digital marketeer κάθε είδους plugin με προσφορές, όπως «welcome, exit intent, embedded buttons for newsletter, κουπόνια» κτλ. Στη συνέχεια, αυτά τα εργαλεία βοηθάνε το κατάστημα να συγκεντρώσει περισσότερα στοιχεία για τον πελάτη, όπως φύλο, περιοχή, ενδιαφέροντα, προτιμητέα brands, κτλ.

  • Στη συνέχεια, έχοντας πλέον «richprofiles» των πελατών του, το κατάστημα μπορεί μέσω της πλατφόρμας μας να κάνει προσωποποιημένες προτάσεις με προϊόντα που ταιριάζουν στον συγκεκριμένο πελάτη και έτσι να αυξήσει τελικά τις πωλήσεις του.

Ποια είναι η διαδικασία παροχής εξατομικευμένων προτάσεων και περιεχομένου (personalized recommendations and content);

Ο κάθε ένας έχει διαφορετικές ανάγκες. Εξαρτάται από τον πελάτη, κάθε φορά. Θα σας αναφέρω κάποια ενδεικτικά παραδείγματα για να γίνει πιο κατανοητή η υπηρεσία της Socital. Έτσι:

  • Ένα online κατάστημα μόδας μπορεί να βρει ποια brands ενδιαφέρουν έναν πελάτη και να του δώσει συγκεκριμένες προτάσεις σε σχέση με αυτή τα brands ή με άλλα που ο marketeer θεωρεί ότι του ταιριάζουν. Φυσικά πάντα σε συνδυασμό και με την ηλικία και το φύλο του πελάτη, στοιχεία που επίσης μπορούμε να εκτιμήσουμε μέσω αλγορίθμων ΑΙ, αλλά ακόμα και αναγνώρισης εικόνας.

  • Ένα διαδικτυακό φαρμακείο μπορεί να προσφέρει βιταμίνες σε ανθρώπους που αθλούνται ή προϊόντα παιδικής υγιεινής σε γονείς.

  • Ένα supermarket μπορεί να αντλήσει στοιχεία σε σχέση με το δημογραφικό προφίλ των πελατών του και να προσφέρει διαφορετικά προϊόντα ανάλογα με τη χωρητικότητα της εκάστοτε αποθήκης του.

Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις, αξιοποιώντας την πλατφόρμα της Socital, καταλήγουν οφελημένοι τόσο το κατάστημα γιατί αυξάνει τις πωλήσεις του και βελτιώνει την ικανοποίηση του πελάτη του όσο και κυρίως ο πελάτης, καθώς λαμβάνει μόνο τα προϊόντα, που τον ενδιαφέρουν και τον αφορούν και όχι άσχετες με αυτόν προτάσεις.

Πως καταφέρατε να εξασφαλίσετε μια τόσο υψηλή χρηματοδότηση; Τι διαφορετικό προσφέρετε εσείς ώστε να προσελκύσετε έμπρακτα τόσο μεγάλο ενδιαφέρον;

Αυτό που μας διαφοροποιεί στην αγορά και έκανε τους επενδυτές να μας εμπιστευτούν είναι το ιδιαίτερο βάρος στην ανάπτυξη καινοτόμου τεχνολογίας, -ειδικά όσον αφορά τους αλγορίθμους ανάλυσης δεδομένων-, η μεγάλη εμπειρία στη διοίκηση εταιριών λογισμικού-τόσο από εμένα όσο και από άλλα μέλη της ομάδας-, η ενεργή παρουσία στην αγορά της Αγγλίας –διαθέτουμε γραφείο και υπαλλήλους στο Λονδίνο-, αλλά και η ξεκάθαρη διαφοροποίηση από άλλες πλατφόρμες της αγοράς, λόγω της εστίασης στην ανάλυση δεδομένων και τη δημιουργία δικών μας αλγορίθμων.

Socital

Προφανώς απευθύνεστε σε ένα πολύ ενημερωμένο κοινό όσον αφορά το ηλεκτρονικό επιχειρείν. Πιστεύετε ότι θα μπορούσατε να φτάσετε και σε όσους ανθρώπους και επιχειρήσεις δεν είναι τόσο savvy στο σύγχρονο ηλεκτρονικό περιβάλλον; Συναντάτε τέτοιους ανθρώπους/επιχειρήσεις;

Η αλήθεια είναι ότι οι πελάτες μας είναι e-shops ή μεγάλα brands που έχουν σοβαρή online παρουσία, οπότε εκ των πραγμάτων έχουν ανθρώπους με γνώση του αντικειμένου.

Από την άλλη, όμως, η εγκατάσταση των υπηρεσιών μας είναι ιδιαίτερα απλή. Η τεχνολογία σήμερα πρέπει να είναι ταυτόχρονα απλή στη χρήση όσο και καινοτόμα στην δημιουργία της. Ένα πραγματικά δυνατό λογισμικό (software) που υποστηρίζεται από αλγορίθμους τεχνητής νοημοσύνης και machinelearning δεν χρειάζεται και δεν πρέπει να είναι δύσκολο στη χρήση από τον τελικό του «καταναλωτή».

Αθήνα, Ντουμπάι, Λονδίνο: Γιατί διαλέξατε αυτές τις έδρες και που αλλού στοχεύετε στο μέλλον;

Είμαστε μία έμπειρη ομάδα και θεωρούμε ότι οι αγορές της Μεγάλης Βρετανίας και της Ασίας είναι μεγάλες ευκαιρίες για το e-commerce και μας δίνουν (μαζί με την Ελλάδα) τη δυνατότητα να αναπτύξουμε σε υψηλό επίπεδο το σύστημά μας και μάλιστα σε σχετικά χαμηλότερο κόστος, ώστε στο μέλλον να προσεγγίσουμε και την αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών.