Entrepreneurship δεν σημαίνει μόνο ιδέα του εκατομμυρίου

Entrepreneurship δεν σημαίνει μόνο ιδέα του εκατομμυρίου
archive

O Daniel Soriano Hernandez, καθηγητής στο entrepreneurial workshop που προσέφερε η Coca-Cola σε 4 νέους Έλληνες, μιλά στην Huffington Post Greece για το τι είναι επιχειρηματικότητα.

Υπάρχει μια συγκεχυμένη αλλά συγκεκριμένη εικόνα στο μυαλό των περισσότερων για το τι σημαίνει νεανική επιχειρηματικότητα και τι σημαίνει να κάνεις μία ιδέα πράξη. Θεωρούμε ότι η κάθε ιδέα, πρέπει να είναι η ιδέα που θα μας φέρει πλούτη. Θεωρούμε ότι η κάθε ιδέα απαιτεί υπέρογκα ποσά για να υλοποιηθεί. Θεωρούμε ότι κάθε ιδέα που δεν γεννά ένα νέο Facebook δεν είναι αρκετά καλή. Ευτυχώς για όλους μας, ο Daniel Soriano Hernandez, υπεύθυνος Entrepreneurship στο IE Business School και καθηγητής στο workshop που παρακολουθήσαμε την περασμένη εβδομάδα στη Μαδρίτη, μας αναίρεσε κάθε μία από τις παραπάνω εικασίες.

Απέναντι από τον Daniel στέκονταν μεταξύ άλλων στο workshop, τέσσερις νέοι που φιλοδοξούν να γίνουν επιτυχημένοι entrepreneurs.H Iωάννα, η Αναστασία, η Ευγενία και ο Δημήτρης κέρδισαν την συμμετοχή τους σε αυτό το διήμερο σεμινάριο από την Coca-Cola στο πλαίσιο της συμμετοχής τους στη Σχολή Επιχειρηματικότητας που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα τον περασμένο Δεκέμβριο. Ένα Entrepreneurship School που έφερε για πρώτη φορά στην Ελλάδα το The Coca-Cola Foundation, στήριξε η Coca-Cola και υλοποίησε το think tank Think Young.

Στο διήμερο σεμινάριο στη Μαδρίτη όλοι μας, παρακολουθούσαμε να γκρεμίζονται μπροστά μας όλες οι υπερβολές, οι μύθοι και τα στερεότυπα της επιχειρηματικής σκέψης. “Κάθε άνθρωπος έχει τη δική του ιστορία, τις δικές του προσδοκίες, τους δικούς του στόχους και τις δικές του ιδέες. Κάποιες φορές, δεν ξέρουν πώς να κάνουν αυτές τις ιδέες πράξη. Πρέπει να τους διδάξεις βήμα βήμα, πώς να συνεργάζονται, πώς να αναπτύσσουν τις ιδέες τους και πώς να φτάσουν τελικά στον καταναλωτή. Χρειάζεσαι έναν συγκεκριμένο χάρτη για να χτίσεις μια ιδέα”. Αυτό ακριβώς διδαχτήκαμε στο IE Business School και αυτό ακριβώς θα σας αναλύσω σε επόμενο κείμενο, βήμα προς βήμα την λογική του Design Thinking στην επιχειρηματικότητα, πώς να χτίζεις από μία ιδέα, ένα ολόκληρο επιχειρηματικό οικοδόμημα.

Το θέμα είναι τι σημαίνει για τον καθέναν αυτό το 'ολόκληρο επιχειρηματικό οικοδόμημα'. Γιατί για τους περισσότερους μπορεί να είναι άλλη μια εταιρεία στην Silicon Valley αλλά για τον Daniel, μπορεί να είναι ένας φούρνος στη γειτονιά. “Σκέψου έναν φούρνο που πρωτοπορεί. Σκέψου παραδοσιακές επιχειρήσεις που δουλεύουν τόσα χρόνια με τον ίδιο τρόπο. Και τώρα ξαφνικά έχεις τόσους ανθρώπους με τόσες φρέσκες ιδέες. Δεν μιλάμε για apps και επενδύσεις εκατομμυρίων δολαρίων. Μιλάμε για entrepreneurs. Μιλάμε για ανθρώπους που δημιουργούν αξία και βιώσιμες επιχειρήσεις. Ο κόσμος δεν θα έπρεπε να μπερδεύει το entrepreneurship με το Facebook. Το entrepreneurship δεν είναι μόνο το Facebook και το Amazon, Entrepreneurship σημαίνει να χτίζεις εκείνη την ιδέα που θα σου δώσει μία βιώσιμη επιχείρηση και θα δημιουργήσει αξία για τους άλλους. Μπορεί να είναι κάτι μικρό αλλά πολύ καλό”.

Με την Conchita Galdon, έτερη καθηγήτρια στο entrepreneurial worskhop του IE Business School

Μιλάμε λίγο για εκείνα που κάνουν τους νέους να μην επιχειρούν, να μην τολμούν με τις ιδέες τους. Μιλάμε για τον φόβο της αποτυχίας που συζήτησα και με την Conchita Galdon για το Ladylike.gr. Ο Daniel προτιμά να μου μιλήσει για τη δύναμη της ομάδας, τη δύναμη των ανθρώπων που θα έχεις δίπλα σου στο χτίσιμο της ιδέας. “Καμιά φορά, όταν δεν έχεις τις κατάλληλες συνθήκες ή τα υλικά εφόδια, πρέπει να πείσεις τους κατάλληλους ανθρώπους. Πρέπει να πουλήσεις την ιδέα σου σε εκείνους και όταν έχεις τις πρώτες καλές ενδείξεις, να πας σε ιδιώτες επενδυτές να αναζητήσεις χορηγία. Αν έχεις μία καλή ομάδα, θα επενδύσουν. Επενδύουν σε ομάδες, δεν επενδύουν σε ιδέες. Η ομάδα είναι ένας σημαντικός παράγοντας, αν δεν έχεις ομάδα, δεν έχεις τίποτα”. Παρακολουθώντας τους συνοδοιπόρους μου σε αυτό το ταξίδι να συνεργάζονται με άλλους συμμετέχοντες στο workshop, να βγαίνουν στους δρόμους της Μαδρίτης για να τεστάρουν τις ιδέες τους, να στριμώχνονται πάνω από ένα κομμάτι χαρτί για να ετοιμάσουν το business plan, ένιωσα ακριβώς αυτό που έλεγε ο Daniel. Ότι η δύναμη είναι στην ομάδα.

Το σημαντικότερο όμως που συζητήσαμε με τον Daniel, κάτι που είναι και το μεγαλύτερο μάθημα του διημέρου, είναι ο λόγος για τον οποίο η συντριπτική πλειοψηφία των ιδεών αποτυγχάνει. “Το πιο συχνό λάθος είναι ότι έχεις μία ιδέα και δεν την αξιολογείς σωστά, δεν πας στην αγορά να την τεστάρεις, δεν μιλάς με τους καταναλωτές. Το λάθος είναι ότι δεν αξιολογείς αν πρέπει να ξεκινήσεις την επιχείρηση. Είναι σαν το γάμο και το διαζύγιο. Ο κυριότερος λόγος που παίρνεις διαζύγιο είναι το ότι παντρεύτηκες. Μερικές φορές πρέπει απλά να μην ξεκινήσεις την επιχείρηση. Αν αξιολογήσεις πολύ καλά την ιδέα σου, ίσως δεις ότι δεν πρέπει να την ξεκινήσεις”. Είναι οι συνομιλίες με τους καταναλωτές, η έρευνα που θα κάνεις, τα στοιχεία που θα συλλέξεις που θα σε κάνουν να αποφασίσεις αν πρέπει να προχωρήσεις”.

Οι 4 νέοι Έλληνες επίδοξοι entrepreneurs, με τον Luca Selva, συνιδρυτή της Think Young, την Conchita Galdon και τον Daniel Soriano Hernandez.

Κλείσαμε την κουβέντα συζητώντας για πρωτοβουλίες εταιρειών όπως της Coca-Cola που στηρίζει την νεανική επιχειρηματικότητα. “Πολλές εταιρείες έχουν ακόμα και τους δικούς τους entrepreneurs incubators, ανθρώπους δηλαδή οι οποίοι αναζητούν τους νέους entrepreneurs που με τη φρέσκια ματιά τους θα συμβάλλουν στην ανάπτυξη ιδεών. Οι εταιρείες θα έπρεπε να είναι πρόθυμες ακόμα και στο να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους και να δίνουν την ευκαιρία στους νέους να αποδείξουν ότι με τη δική τους βοήθεια μπορούν να προσφέρουν”.

Πιστεύοντας στους νέους της χώρας μας και στη δύναμη του ενός να αλλάξει τον κόσμο γύρω του, η Coca-Cola στην Ελλάδα επενδύει και υποστηρίζει προγράμματα που δίνουν τα κατάλληλα εφόδια και τις ευκαιρίες στους νέους.

Επιστρέφοντας στην Ελλάδα, νιώθω ότι όλοι οι συμμετέχοντες πήραν μαζί στις βαλίτσες τους τα απαραίτητα εφόδια για να κάνουν το επόμενο βήμα αλλά κυριότερα να προσέξουν το μεθεπόμενο.

Τα εργαλεία του entrepreneurship, θα παρουσιαστούν σε επόμενο κείμενο μπροστά σας. Έτσι όπως τα είδαν να παρουσιάζονται μπροστά τους οι τέσσερις νέοι Έλληνες επίδοξοι entrepreneurs που συμμετείχαν στο workshop που τους προσέφερε η Coca-Cola.

Δημοφιλή