Vound: Το κοινωνικό δίκτυο made in Greece που έχει «φωνή»

Vound: Το κοινωνικό δίκτυο made in Greece που έχει «φωνή»
Vound

Στην εποχή που τα Social Media πρωταγωνιστούν, έρχεται ένα mobile κοινωνικό δίκτυο από Έλληνες δημιουργούς, που θέλει να συναγωνιστεί τους μεγάλους «παίχτες» του χώρου. Στο Vound ο χρήστης μπορεί να φτιάξει προφίλ και να κοινοποιήσει περιεχόμενο το οποίο θα δουν οι διαδικτυακοί φίλοι του. Και ποια είναι η διαφορά με τα άλλα Social Media, θα αναρωτηθούν κάποιοι. Το ξεχωριστό στοιχείο αυτού του κοινωνικού δικτύου, είναι ότι δίνει την δυνατότητα στον χρήστη, με το πάτημα ενός κουμπιού να ηχογραφήσει ένα μήνυμα 11 δευτερολέπτων και να το δημοσιεύσει.

Έχει επίσης τη δυνατότητα να συνδυάσει τη φωνή του με μουσική ή με γνωστά ρητά που έχουν πει διάσημες προσωπικότητες. Στη συνέχεια μπορεί να ποστάρει το δημιούργημα του και σε άλλα Social Media, όπως το Facebook. Η συνιδρύτρια του Vound, Ιωάννα Αγγελιδάκη, μιλά στη HuffPost Greece για το πώς η «φωνή» αυτής της ενδιαφέρουσας ιδέας μπορεί να φτάσει σε όλο τον πλανήτη.

Τι ακριβώς είναι το Vound;

Είναι ένα mobile κοινωνικό δίκτυο, που στοχεύει να καλύψει το κενό που υπάρχει σε ότι αφορά το online ηχητικό περιεχόμενο. Ο χρήστης του Vound μπορεί να δημιουργήσει ηχητικά αποσπάσματα μέχρι 11 δευτερολέπτων, ηχογραφώντας την φωνή του. Και αν θέλει μπορεί να προσθέσει, για παράδειγμά, ηχητικά εφέ ή φράσεις που έχουν πει διάσημες προσωπικότητες.

Γιατί συγκεκριμένα 11 δευτερόλεπτα;

Θέλαμε να κάνουμε κάτι «γρήγορο». Θα πρέπει να σας πω, ότι στην αρχή είχαμε αποφασίσει να το κάνουμε 10 δευτερόλεπτα. Στη συνέχεια όμως, ο συνιδρυτής μας Γιάννης Τσιώρης άρχισε να βλέπει παντού τον αριθμό 11. Στο ρολόι, στο κινητό, παντού. Κάπως έτσι, αποφασίσαμε να το κάνουμε 11 δευτερόλεπτα.

Είχαμε επίσης δει ανάλογες προσπάθειες σε ξένες αγορές, για παράδειγμα στην Κίνα ή την Λατινική Αμερική, και διαπιστώσαμε ότι όσες από αυτές απέτυχαν, επιτρέπανε την ηχογράφηση μέχρι 1 λεπτό. Εμείς θέλανε να το κρατήσουμε «σύντομο». Και μπορεί για κάποιους τα 11 δευτερόλεπτα να ακούγονται λίγα, αλλά μέσα σε αυτό τον χρόνο μπορείς πραγματικά να πεις πολλά.

Η συνιδρύτρια του Vound, Ιωάννα Αγγελιδάκη

Πως προέκυψε η ιδέα;

Πριν από περίπου 1 χρόνο, με πήρε τηλέφωνο ο συνιδρυτής μας, και μου είπε ότι πρέπει να δημιουργήσουμε κάτι δικό μας. Ο ίδιος είχε ήδη εργαστεί σε μεγάλες τεχνολογικές εταιρίες. Με ρώτησε αν θέλω να συμμετέχω και εγώ σε ένα νέο project και δέχτηκα. Η τελική μορφή του Vound, προέκυψε μετά από πολύ συζήτηση, δοκιμές και έρευνα αγοράς.

Τα μέλη της ομάδα σας είναι διάσπαρτα σε πολλές χώρες και εργάζονται από εκεί. Πως είναι να λειτουργεί μια ομάδα με αυτόν τον τρόπο;

Χρησιμοποιούμε πολύ τα ηλεκτρονικά μέσα, όπως το Skype και τα e-mails. Το πολύ σημαντικό, είναι το ποια άτομα απαρτίζουν την ομάδα. Πρέπει ο καθένας να διαθέτει την υπευθυνότητα για να τελειώνει αυτό που έχει να κάνει κάθε μέρα. Χωρίς να χρειάζεται να έχει κάποιον πάνω από το κεφάλι του.

Το καλό με αυτό το μοντέλο εργασίας, είναι ότι μπορούμε να έχουμε τους ανθρώπους που θέλουμε. Ανεξάρτητα από τον τόπο διαμονής του καθενός. Για εμάς έχει λειτουργήσει πολύ καλά. Χωρίς να αποκλείουμε το ενδεχόμενο, κάποια στιγμή η ομάδας μας να συγκεντρωθεί σε έναν χώρο εργασίας.

Ποια είναι τα πλάνα σας για το προσεχές μέλλον, σε ότι αφορά το Vound;

Αυτή τη στιγμή είμαστε σε beta έκδοση, οπότε έχουμε τα μάτια και τα αυτιά μας ανοιχτά για να δούμε πως αντιδρούν οι χρήστες. Δουλεύουμε για να βγει στον «αέρα» η έκδοση για android, που θα είναι έτοιμη σε περίπου 1 μήνα. Αυτή τη στιγμή είναι διαθέσιμη η έκδοση για iPhone. Επίσης, κάνουμε τις απαραίτητες κινήσεις έτσι ώστε να μπορέσουμε να λάβουμε κάποια χρηματοδότηση και με τα χρήματα αυτά να προωθήσουμε το Vound στον Καναδά, που είναι μια μεγαλύτερη αγορά.

Βέβαια και τώρα μπορεί κάποιος να «κατεβάσει» το Vound στο iPhone, από οποιαδήποτε χώρα

Ναι μπορεί, αφού είναι online. Έχουμε ήδη χρήστες και από άλλες χώρες, πέρα από την Ελλάδα. Όπως, για παράδειγμα, από την Πορτογαλία και τις Φιλιππίνες.

Μπορεί ένα startup να φέρει και οικονομικά κέρδη στους δημιουργούς του ή απλά είναι μια ασχολία για χόμπι;

Χόμπι, όταν εργάζεσαι για αυτό 12 ώρες την μέρα, είναι λίγο δύσκολο να το πεις. Αν αποφασίσεις λοιπόν να δουλέψεις για κάτι τέτοιο, πρέπει να έχεις και ένα business plan που θα σου επιτρέψει να έχεις έσοδα. Μπορεί να μην τα έχεις τον πρώτο ή τον δεύτερο μήνα, πρέπει όμως κάποια στιγμή να το πετύχεις και αυτό.

Εμείς είμαστε ένα κοινωνικό δίκτυο. Ακόμα και το Facebook ή το Twitter άργησαν να έχουν έσοδα. Ο πρώτος στόχος είναι οι χρήστες. Να φτάσεις, δηλαδή, έναν ικανοποιητικό αριθμό χρηστών. Μετά θα έρθουν και τα έσοδα με διάφορους τρόπους. Στην περίπτωση μας, μπορούμε να βάλουμε μια επέκταση επί πληρωμή, μέσω της οποίας ο χρήστης θα μπορεί να ηχογραφεί παραπάνω από 11 δευτερόλεπτα. Χωρίς όμως να αφαιρέσουμε κάτι από την εφαρμογή. Απλά όσοι επιθυμούν θα μπορούν να έχουν κάποιες περισσότερες δυνατότητες.

* Στην κεντρική φωτογραφία εικονίζονται οι συνιδρυτές του Vound, Γιάννης Τσιώρης και Ιωάννα Αγγελιδάκη

Δημοφιλή