ΚΟΙΝΩΝΙΑ
27/06/2019 21:16 EEST | Updated 27/06/2019 21:42 EEST

Στη δικαιοσύνη προσφεύγει η «Αττική Οδός Α.Ε.» για την αύξηση στα διόδια

Η εταιρεία επιμένει ότι έπραξε απολύτως σύννομα.

Eurokinissi

Η  Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (ΠΝΠ) που κατέθεσε η κυβέρνηση προς υπογραφή από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, περιλαμβάνει τη διάταξη για αναστολή της επικείμενης αύξησης της τιμής των διοδίων της Αττικής Οδού, στα στα 3,00 την 1η Ιουλίου 2019 και στα 3,30 ευρώ.

Η διάταξη αυτή προήλθε από την παρέμβαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη, για «λόγους δημοσίου συμφέροντος».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ:

Αττική Οδός: Αναστέλλεται η αύξηση των διοδίων

H «Αττική Οδός Α.Ε.», ανακοίνωσε ότι επιφυλάσσεται, καθώς δεν έχει δημοσιευτεί η υπογραφή της ΠΝΠ, θα σεβαστεί τους νόμους αλλά στο πλαίσιο άσκησης των νόμιμων δικαιωμάτων της, θα προσφύγει στη Δικαιοσύνη για να προασπίσει το έννομο συμφέρον της.

Επίσης, η «Αττική Οδός Α.Ε.» επιμένει ότι έπραξε απολύτως σύννομα, εντός του πλαισίου που ορίζει η Σύμβαση Παραχώρησης, έχοντας ενημερώσει επίσημα και έγκαιρα το Υπουργείο, με επιστολή της ήδη από τον Δεκέμβριο του 2018, για τη πρόθεσή της να προβεί σε αύξηση της τιμής διοδίων σε δύο δόσεις.

Παράλληλα, τονίζει ότι η αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ουδέποτε είχε εκφράσει υπηρεσιακά την παραμικρή αντίρρηση ή είχε ζητήσει οποιαδήποτε διευκρίνιση ή συμπληρωματικό στοιχείο.

Κι ακόμη, η εταιρεία υποστηρίζει ότι μέχρι το τέλος του 2018, η απόδοση της επένδυσης των μετόχων ανήλθε σε 6,23%, η οποία υπολείπεται σημαντικά του Συμβατικά ανώτατου προβλεπόμενου ορίου του 13,1%, σύμφωνα με τη Σύμβαση Παραχώρησης. Κατά συνέπεια, όπως αναφέρει η «Αττική Οδός Α.Ε.», δεν έχει επιτευχθεί η Συμβατικά ορισθείσα απόδοση επί της επένδυσης και δεν στοιχειοθετείται η πρόωρη επιστροφή του δρόμου στο Ελληνικό Δημόσιο.

Καταλήγοντας, η εταιρεία τονίζει ότι «όταν η υπόθεση κριθεί ενώπιον της Ελληνικής Δικαιοσύνης, οι Έλληνες πολίτες – στο σύνολό τους κι όχι μόνο αυτοί που επιλέγουν να χρησιμοποιήσουν τον αυτοκινητόδρομο - θα επιβαρυνθούν πολλαπλάσια, καλούμενοι να πληρώσουν τις αποζημιώσεις που θα επιδικαστούν», προεξοφλώντας ότι θα δικαιωθεί δικαστικά.

Τόσο ο Χρήστος Σπίρτζης, όσο και ο Τομεάρχης Μεταφορών της Νέας Δημοκρατίας, Κώστας Καραμανλής, χαρακτήρισαν ως «μονομερή» την ενέργεια της «Αττικής Οδού Α.Ε», η οποία αντέκρουσε τον χαρακτηρισμό, επισημαίνοντας ότι μπορεί να προχωρήσει σε αύξηση βάσει της Σύμβασης Παραχώρησης, που προβλέπει ανώτατη τιμή διοδίων τα 3,77 ευρώ.

Αξίζει να επισημανθούν δύο σημεία: Το ένα είναι ότι το Υπουργείο βρισκόταν σε πολυετή επαφή και συζητήσεις με την «Αττική Οδό», για επέκταση της Σύμβασης, που θα περιελάμβανε και νέα έργα (μεταξύ άλλων, επεκτάσεις προς Λαύριο και Ραφήνα), χωρίς να υπάρξει κάποια κατάληξη, θετική ή αρνητική, δεδομένου ότι τον Οκτώβριο του 2024 η Σύμβαση τελειώνει και θα πρέπει να προκηρυχθεί διαγωνισμός για νέο ανάδοχο εκμετάλλευσης και λειτουργίας.

Το δεύτερο είναι, ότι ο έλεγχος των οικονομικών παραμέτρων της Σύμβασης, είναι ανοικτός (διενεργείται από το 2013!), χωρίς επίσης να έχουμε κάποια στοιχεία που θα οδηγούσαν σε συμπέρασμα, για το αν η εταιρεία έχει αποσβέσει νωρίτερα από τον προβλεπόμενο χρόνο τα χρήματα που επένδυσε, μαζί με το κέρδος που προβλεπόταν στη Σύμβαση, καθώς η κίνηση των οχημάτων ήταν αρκετά μεγαλύτερη από την προβλεπόμενη στη Σύμβαση, ακόμα και στην εποχή της κορύφωσης της κρίσης.

Sponsored Post