ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
22/04/2021 12:46 EEST | Updated 22/04/2021 12:50 EEST

Στο Ελεγκτικό Συνέδριο η σύμβαση για το βόρειο τμήμα του Ε65

Εντός της εβδομάδας θα σταλεί η σύμβαση, όπως είπε ο υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής, στο συνέδριο της Capital Link.

Eurokinissi

Κι ενώ προχωρά προς ολοκλήρωση το νότιο τμήμα του Ε65(παράδοση έως τις αρχές του 2022), με το μεσαίο τμήμα να λειτουργεί από τον Δεκέμβριο του 2017, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στο συνέδριο της Capital Link, ανέφερε ότι το βόρειο τμήμα του έργου, το οποίο εγκρίθηκε από την Ε.Ε., προχωρά με τη σύμβαση να αποστέλλεται εντός της εβδομάδας, στο Ελεγκτικό Συνέδριο.

Επειτα από 10 χρόνια αβεβαιότητας, ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας (Ε65) μπαίνει σε τροχιά ολοκλήρωσης. 

Ηδη από τις 18 Ιανουαρίου 2021, η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής , ενέκρινε ως συμβατή με τους κανόνες της εσωτερικής αγοράς τη χρηματοδότηση του Αναδόχου για την κατασκευή του Βορείου Τμήματος (Τρίκαλα – Εγνατία) μήκους 70,5 χιλιομέτρων. 

Το έργο έχει προϋπολογισμό 442 εκατ. ευρώ και η διάρκεια κατασκευής του θα είναι τρία χρόνια. Θα έχει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και ΛΕΑ, καθώς και τέσσερις σήραγγες. 

Μάλιστα, σύμφωνα με τον Κώστα Καραμανλή, ο Ε65 θα παίξει ιδιαίτερο ρόλο στην απολιγνιτοποίηση της Δυτικής Μακεδονίας. Θα συνδέει την Αθήνα με τη Δυτική Μακεδονία, αλλά και με την Ιταλία μέσω του Λιμένα της Ηγουμενίτσας, καθώς και με τα Δυτικά Βαλκάνια και από εκεί, με την κεντρική και βόρεια Ευρώπη. Με την ολοκλήρωσή του το ταξίδι από Λαμία έως και Εγνατία Οδό, θα διαρκεί μια ώρα και 30 λεπτά, αντί των δύο ωρών και 30 λεπτά, που απαιτούνται σήμερα.

Εξάλλου, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε επίσης στο μεγάλο “πακέτο” για τη συντήρηση των γερασμένων υποδομών και για την οδική ασφάλεια, υπενθυμίζοντας το πρόγραμμα για 7.000 παρεμβάσεις στο δευτερογενές οδικό δίκτυο της χώρας, εκεί που γίνονται τα περισσότερα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα.

Ο Κώστας Καραμανλής εξήγησε επίσης ότι θα “απογειώσουν” τα έργα οι προτάσεις καινοτομίας. Έφερε δε το παράδειγμα της μεταφοράς του αεροδρομίου Ν. Καζαντζάκης στο Ηράκλειο Κρήτη και της αξιοποίησης του χώρου, ένα έργο που χαρακτήρισε ως ένα “νέο μικρό Ελληνικό”. Με το μοντέλο των προτάσεων καινοτομίας, που έχει εφαρμοστεί στην Ιταλία, όπως επισήμανε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, “αντί να καθόμαστε να τσακωνόμαστε τι θα γίνει αυτή η μεγάλη ιδιοκτησία στην παραλιακή της Κρήτης, θα καλέσουμε τον ιδιωτικό τομέα και θα μας κάνει μία κοστολογημένη πρόταση”. Σημείωσε ότι οι προτάσεις καινοτομίας θα αφορούν μεγάλα έργα προϋπολογισμού άνω των 200 εκατ. ευρώ και επισήμανε ότι: “θα γλυτώνουμε τουλάχιστον δύο με τρία χρόνια μεγάλων καθυστερήσεων και απίστευτων διαβουλεύσεων και θα τελειώνουμε με αυτό το γαϊτανάκι που ρίχνει ο ένας την πολιτική ευθύνη στον άλλον”.  

Όσον αφορά στα διόδια, επισήμανε ότι το μοντέλο των συμβάσεων παραχώρησης έχει λειτουργήσει, γιατί έτσι επιδοτείται η συντήρηση και λειτουργία των αυτοκινητοδρόμων. Ανέφερε δε, ότι και ένα μεγάλο κομμάτι του ΒΟΑΚ θα γίνει με σύμβαση παραχώρησης, επομένως θα έχει διόδια. Τόνισε, όμως, ότι τα διόδια πρέπει να είναι λελογισμένα και να γίνεται χιλιομετρική χρέωση, όπως ήδη εφαρμόζεται στην Ολυμπία Οδό.