Στο Παρίσι…
Eiffel Tower
Karolina Mizan

Τρεις φίλοι, εγώ από Αθήνα, η Δανάη από Πράγα και ο Γιώργος από Μπορντό είπαμε να κάνουμε Reunion στο Παρίσι για 4 ημέρες.

Αν θες να πας στο Παρίσι, σου προτείνω να έχεις κάνει μία αποταμίευση μερικούς μήνες πριν. Πρώτον γιατί είναι ακριβή πόλη και δεύτερον για να μπορείς να το απολαύσεις. Γενικώς είμαι της άποψης ότι όταν θες να πας ένα ταξίδι καλό είναι να έχεις φροντίσει να έχεις το κατάλληλο budget για να μην στερηθείς ενδιαφέρουσες δραστηριότητες.

Κλείσαμε λοιπόν ένα πολύ κεντρικό διαμέρισμα και αρκετά οικονομικό. Ψάξε αρκετά και θα βρεις διαμονή σε φυσιολογικές τιμές.

Bon Voyage λοιπόν! (ή Sac Voyage όπως λέμε με την παρέα μου…)

Φτάσαμε βράδυ και ποια ήταν η πρώτη μας στάση; Ο Άιφελ φυσικά!!! Πρώτη ωραία θέα με τον Άιφελ είναι στο Trocadero. Υπάρχει και η ομώνυμη στάση του μετρό που βγαίνοντας, περπατάς λίγο και ξαφνικά όλη η μαγική θέα μπροστά σου. Πρώτα οι κήποι του Trocadero και στο βάθος δεσπόζει ο Άιφελ.

view from Trocadero

Μέρα 1η

Το επόμενο πρωί ξυπνήσαμε πεινασμένοι, έτοιμοι για κρουασάν και σφολιάτες. Πήγαμε για πρωινό στο Du Pain et des Idees. Μας τράβηξαν εκεί η μυρωδιά που ήταν διάχυτη σε όλο το στενό, η ουρά που είχε απέξω και το γεγονός ότι σε αυτή την ουρά ήταν κυρίως Γάλλοι. Δε θα ξέρεις τι να διαλέξεις!

Κάτι παραπάνω από χορτασμένοι πήραμε τον δρόμο για το Λούβρο. Για κάτι άλλο που οφείλω να σε ενημερώσω είναι πως θα πρέπει να έχεις υπομονή, πολλή. Παντού ουρές! Η ομορφιά του Λούβρου ξεκινάει απέξω, από το μέγεθός του και την αρχιτεκτονική του. Πριν μπεις, εννοείται θα βγάλεις την πιο κλασσική φωτογραφία που «κρατάς» την πυραμίδα. Κοίτα, αν δεν είσαι ιστορικός, δεν μπορείς να το γυρίσεις όλο, είναι τεράστιο. Μπαίνοντας, ζήτα έναν χάρτη του μουσείου και σημείωσε τα κομμάτια που σε ενδιαφέρουν για να μην χάσεις πολύ χρόνο να περιφέρεσαι άσκοπα. Το σίγουρο είναι πως θα πας στο τμήμα του μουσείου με τα αρχαιοελληνικά αγάλματα και στην Μόνα Λίζα (tip: μην έχεις high expectations για την Μόνα Λίζα, είναι πολύ-πολύ μικρός ο πίνακας). Τα αγάλματά μας όμως θα σε συνεπάρουν. Είναι περίεργο πως τα θαυμάζει τόσος κόσμος και τα φωτογραφίζει. Νομίζω με έκανε να εκτιμήσω την κουλτούρα μας ακόμη περισσότερο, όταν έβλεπα τόσο κόσμο να την «ζηλεύει». Πολλές φορές δεν κατανοείς το μέγεθος και την ιστορία της Ελλάδας εάν δεν το δεις από ξένα μάτια.

Louvre Museum
Karolina Mizan

Στη συνέχεια, κάναμε μία στάση στην Square du Vert Galant για να δούμε πόσα πολλά ζευγάρια έχουν κλειδώσει την αγάπη τους και να απολαύσουμε την θέα στον Σηκουάνα, που μας οδήγησε στο Notre-Dame, την Παναγία των Παρισιών. Ένας πολύ όμορφος ναός που αξίζει να επισκεφτείς. Θα σου πρότεινα να πας νωρίς ώστε να προλάβεις να ανέβεις και πάνω, να δεις την πανέμορφη θέα, να κάνεις μία βόλτα εκεί γύρω, στον δρόμο Quai Saint-Michel και θα βρεις όλο μικρούς λιανοπωλητές με φανταστικά σουβενίρ, αφίσες και vintage καρτ ποστάλ.

Square du Vert Galant
Notre Dame de Paris
Karolina Mizan

Αρχίσαμε να πεινάμε και πήγαμε μία βόλτα προς το Marais, μία πολύ όμορφη, hipster περιοχή γεμάτη γκαλερί. Βρήκαμε ένα μπεργκεράδικο το Le Ruisseau Burger Joint, φάγαμε απολαυστικά burgers με πατάτες και μετά συνεχίσαμε, χορτασμένοι πια, την βόλτα μας μέχρι που γυρίσαμε στο σπίτι για λίγη ξεκούραση.

Μέρα 2η

Ξυπνήσαμε νωρίς νωρίς, φάγαμε πάλι τα croissant και τα pain au chocolat μας και ξεκινήσαμε μία μικρή εκδρομή με μετρό και προαστιακό για το Παλάτι των Βερσαλλιών. Νομίζω δεν έχω δει μεγαλύτερη ουρά. Περιμέναμε γύρω στις 2,5 ώρες για να μπούμε, αλλά άξιζε τον κόπο και την αναμονή. Εμένα πιο πολύ με εντυπωσίασε η θέα του Παλατιού απ’ έξω και οι χρυσές τους λεπτομέρειες. Δυστυχώς, ο καιρός δεν μας βοήθησε να πάμε και στους κήπους. Την επόμενη φορά!

Palace of Versailles
Karolina Mizan

Γυρίσαμε στο Παρίσι και πήγαμε στο Μουσείου του Ροντέν. Ένας εξαιρετικός χώρος με μία μεγάλη αυλή στην οποία υπήρχαν διάσπαρτα τα έργα του Ροντέν, άλλα και ένα όμορφο νεοκλασικό γεμάτο αγάλματά του. Αξίζει να το επισκεφτείς. Τα έργα του έχουν ένα πολύ ιδιαίτερο και προσωπικό χαρακτήρα.

Κατευθυνόμενοι προς την Αψίδα του Θριάμβου, περάσαμε από την περιοχή Saint Germain de Pres. Αρχικά ο λόγος που πήγαμε προς τα εκεί ήταν για να φάμε macaron από το Laduree. Περπατώντας όμως στα όμορφα δρομάκια, ήταν από τις πιο όμορφες, χρωματιστές, με στιλ περιοχές που έχω βρεθεί. Ήταν γεμάτη με αυτά τα όμορφα ανθοπωλεία με τα λουλούδια στο δρόμο που τα τυλίγουν σε καφέ χαρτί, μαγαζιά με ιδιαίτερα και ακριβά παπούτσια και κυρίες μεγαλύτερης ηλικίας με γαλλική φινέτσα. Σίγουρα μην παραλείψεις να κάνεις μία βόλτα εκεί.

Saint Germain de Pres
Laduree - Saint Germain de Pres

Φτάσαμε λοιπόν στην Αψίδα του Θριάμβου. Στην πιο όμορφη θέα του Παρισιού (και θα σου πω σε λίγο γιατί η πιο όμορφη θέα δεν είναι από τον Άιφελ). Πάλι θα περιμένεις σε ουρά, μη νομίζεις, αλλά η θέα και οι φωτογραφίες που θα βγάλεις θα σε ανταμείψουν σίγουρα. Μπουφάν να πάρεις όμως που θα έλεγε και η μανούλα σου!

Arc de Triomphe

Μέρα 3η

Καθώς τις προηγούμενες μέρες περνούσαμε από τον Άιφελ μία βόλτα, βλέπαμε πόση ούρα είχε – ναι και εκεί – και αποφεύγαμε να ανέβουμε. Οπότε αποφασίσαμε να ξυπνήσουμε νωρίς για να προλάβουμε όσο το δυνατόν λιγότερο κόσμο. Ο Άιφελ ήταν και το μόνο αξιοθέατο που πληρώσαμε για να μπούμε. Ανεβήκαμε τα 1.710 σκαλιά… Ο λόγος λοιπόν που η καλύτερη θέα του Παρισιού δεν είναι από τον Άιφελ, είναι επειδή λείπει από αυτήν ο Άιφελ.

Δεν μπορούσε να τελειώσει το ταξίδι μας αν δεν πηγαίναμε και μία βόλτα από την Μονμάρτρη και το Moulin Rouge. Έχει πολλά μαγαζιά να κάτσεις για φαγητό, πολλούς καλλιτέχνες που πουλάνε πινακάκια ζωγραφισμένα στο χέρι, την εκκλησία Σακρ Κερ με την ωραία θέα από τον προαύλιο χώρο της και όμορφα σπίτια χτισμένα σε έναν λόφο.

Sacré-Cœur

Γενικά tips:

• Σε όποιο μουσείο, αξιοθέατο κ.ο.κ και αν πας, αν είσαι κάτω των 25 χρονών, έχουν δωρεάν είσοδο.
  • Με το που φτάσεις να βγάλεις την κάρτα NAVIGO για τα μέσα μαζικής μεταφοράς που με 25€ έχεις απεριόριστες διαδρομές για μία εβδομάδα.

Το Παρίσι ήταν ένα μέρος που σίγουρα θα ξαναπήγαινα. Έχει μία κουλτούρα και ένα χρώμα που δεν τα βρίσκεις αλλού. Νομίζω πιο πολύ από όλα αξίζει να το περπατήσεις. Έτσι θα ανακαλύψεις περιοχές, αξιοθέατα, μαγαζιά, εστιατόρια που κανένα Google και TripAdvisor δε θα σου υποδείξει και θα γυρίσεις με τις πιο όμορφες αναμνήσεις!