LIFE
04/09/2018 11:39 EEST | Updated 04/09/2018 12:31 EEST

Δωρεάν καφές για φοιτητές με αντάλλαγμα προσωπικά στοιχεία τους

Boston Globe via Getty Images

Ο μόνος τρόπος να πιει καφέ σε ένα από τα 20 καταστήματα που διαθέτει ως σήμερα η αλυσίδα Shiru Cafe είναι να είναι φοιτητής Πανεπιστημίου και να έχει κάνει sign up στην ιστοσελίδα της επιχείρησης. Τότε, και μόνο τότε, μπορεί να απολαύσει τον καφέ του, το τσάι του και το αναψυκτικό του σε ένα εξαιρετικά μοντέρνο περιβάλλον, που παρέχει βέβαια και δωρεάν wi-fi.

Εύλογα θα αναρωτηθεί κάποιος πως μπορεί να τα βγάζει πέρα οικονομικά μια επιχείρηση, όπου κανείς δεν χρεώνεται για τίποτα. Χρειαζόταν απλώς μια έξυπνη ιδέα ώστε να επιτευχθεί ο στόχος. Όλα τα Shiru Cafe βασίζονται σε χορηγίες εταιριών. Οι χορηγοί κάνουν αισθητή την παρουσία τους εντός της καφετέριας με τα λογότυπά τους να απεικονίζονται στα φλιτζάνια του καφέ, στην εφαρμογή του Shiru Cafe, στις διαφημίσεις που προβάλλονται στις τηλεοπτικές οθόνες του καταστήματος.

 

Boston Globe via Getty Images


Οι υπάλληλοι είναι εκπαιδευμένοι ώστε να δίνουν πληροφορίες στους φοιτητές για τις εταιρίες-χορηγούς, ενώ συχνά διοργανώνονται εκδηλώσεις ώστε εκπρόσωποι των εταιριών να έρχονται σε επαφή με τους φοιτητές.

Σκοπός των εταιριών είναι να ανιχνεύσουν και να προσελκύσουν τους φοιτητές που θεωρούν ότι είναι ταλαντούχοι και θα μπορούσαν να στελεχώσουν τις εταιρίες τους. Το ότι παράλληλα διαφημίζουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους σε ένα στοχευμένο καταναλωτικό κοινό, είναι ένα επιπλέον αβαντάζ.

Το θέμα όμως που εγείρει ανησυχίες σε όσους ασχολούνται με την προστασία της ιδιωτικότητας -και αυτοί έχουν αυξηθεί ιδιαιτέρως μετά το σκάνδαλο της Cambridge Analytica- είναι ότι το Shiru Cafe δίνει πληροφορίες για τους φοιτητές στους πιθανούς μελλοντικούς εργοδότες τους. Η έλλειψη ελέγχου των προσωπικών στοιχείων του εκάστοτε φοιτητή μέσω του Shiru, φαίνεται να έχει διχάσει τη φοιτητική κοινότητα, με κάποιους φοιτητές να θεωρούν ότι δεν πρέπει να απαντούν στις - επαγγελματικές, κατά κύριο λόγο - ερωτήσεις που τους τίθενται μέσω της πλατφόρμας της Shiru, άλλους να θεωρούν ”ακαλαίσθητο” το να υπάρχει το ”δόλωμα” ενός δωρεάν καφέ, και άλλους να συνεχίζουν να πηγαίνουν απροβλημάτιστα.

Το πρώτο Shiru Cafe ιδρύθηκε στο Κιότο το 2013, και από τότε η εταιρία έχει καταφέρει να βρίσκεται δίπλα από πολλά αξιοσέβαστα πανεπιστήμια παγκοσμίως, όπως το Πανεπιστήμιο του Τόκιο και το Ινδικό Ινστιτούτο Τεχνολογίας, ενώ στα άμεσα σχέδια της είναι να επεκταθεί στο Πρίνστον και το Χάρβαρντ.

Όσο για τις εταιρίες που έχει καταφέρει να συγκαταλέγονται ανάμεσα στους χορηγούς της -και μελλοντικούς εργοδότες των φοιτητών- είναι τα μεγαθήρια της Microsoft, της JP Morgan και της PwC.