Η Cosco πατάει γερά στο λιμάνι"

Η Cosco πατάει γερά στο λιμάνι"
Eurokinissi

Το δρόμο της Βουλής αναμένεται να πάρει τις προσεχείς ημέρες η συμφωνία του ΟΛΠ με τον κινεζικό κολοσσό Cosco για την κατασκευή του προβλήτα ΙΙΙ.

Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΛΠ Α.Ε. ενέκρινε το νέο αναθεωρημένο, μετά την απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, κείμενο Σχεδίου Β’ Τροποποίησης μέσω φιλικού διακανονισμού του έργου κατασκευής του δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ κ.λ.π., επένδυσης 230.000.000 ευρώ, μετά από την σχετική εισήγηση του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου του κ. Γιώργου Ανωμερίτη, μειοψηφούντων των εκπροσώπων των εργαζομένων.

Το νέο αναθεωρημένο κείμενο θα τεθεί υπόψη της Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης των μετόχων, η οποία συνέρχεται εκ νέου αύριο 25 Νοεμβρίου, ώρα 12.00 εξ’ αναβολής, οπότε αναμένεται να γίνει αποδεκτό. Το τελικό κείμενο ως σχέδιο νόμου θα αποσταλεί από το ΥΝΑ στην Βουλή, μετά την κύρωση του οποίου και τη δημοσίευση του σε ΦΕΚ θα τεθεί σε ισχύ.

Το κατασκευαστικό έργο του δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ, του Προβλήτα Πετρελαιοειδών του ΟΛΠ Α.Ε. και ο εκσυγχρονισμός του μηχανολογικού εξοπλισμού των Προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ αναμένεται να ολοκληρωθούν το αργότερο το 2021, οπότε και η δυναμικότητα του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του λιμένα Πειραιά, στο οποίο λειτουργούν ως διαχειριστές η ΣΕΠ Α.Ε. και ο ΟΛΠ Α.Ε. αναμένεται να ξεπεράσει τα 7.200.000 TEU (κιβώτια).

Όπως προκύπτει από τη Συμφωνία αυτή:

α) Ο παραχωρησιούχος αναλαμβάνει να πραγματοποιήσει επενδύσεις ύψους 230.000.000 € στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ Α.Ε. στα τμήματα των Προβλητών που του έχουν παραχωρηθεί ή του παραχωρούνται (Δυτικός Προβλήτας ΙΙΙ).

β) Αυξάνονται σημαντικότατα τα έσοδα από παραχωρήσεις για την εταιρία μας, αφού η δυναμικότητα αυξάνεται από 3.700.000 TEU σε 6.200.000 TEU παραμένοντος σταθερού του ποσοστού είσπραξης επί των ενοποιημένων εσόδων της ΣΕΠ Α.Ε. στο 24,5%.

γ) Καθίσταται το λιμάνι του Πειραιά ένα εκ των πλέον σημαντικών λιμένων της Ευρώπης στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων .

δ) Η Καθαρά Παρούσα Αξία της νέας Σύμβασης θα κυμαίνεται πλέον μεταξύ 860 έως 1.050 εκατ. ευρώ.

Στις κινεζικές επενδύσεις στον Πειραιά αναφέρεται δημοσίευμα της εφημερίδας Badische Zeitung, τονίζοντας πως το λιμάνι «εξελίσσεται με μαζικές επενδύσεις σε κόμβο για πλοία κοντέινερ».

Ο αρθρογράφος επισημαίνει τις αλλαγές που επέφεραν στη λειτουργία του λιμανιού οι επενδύσεις της κινεζικής ναυτιλιακής εταιρείας Cosco, σημειώνοντας ότι η εν λόγω εταιρεία «διαχειρίζεται στον Πειραιά ένα από τα σημαντικότερα διαμετακομιστικά της κέντρα παγκοσμίως».

«Ξεκινώντας μετριοπαθώς το 2009 θα μπορούσε σύντομα να εξελιχθεί στο μεγαλύτερο λιμάνι για κοντέινερ στη Μεσόγειο. Μετά τις κινεζικές εταιρείες ηλεκτρονικών ειδών Huawei και ZTE αλλά και τον αμερικανικό όμιλο Hewlett Packard, θέλει τώρα και η ιαπωνική εταιρεία Sony να χρησιμοποιήσει τον Πειραιά ως κόμβο για τις αγορές της κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης», αναφέρει η εφημερίδα.

Ο αρθρογράφος υπογραμμίζει ότι «η Cosco δημιούργησε περίπου 1.000 νέες θέσεις εργασίας στον Πειραιά, ενώ αναμένεται να προστεθούν άλλες 700. Το λιμάνι εξελίσσεται ολοένα περισσότερο σε μηχανή ανάπτυξης για την περιοχή».

Όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα, «έτσι ο Πειραιάς ωριμάζει ακόμη περισσότερο στο ρόλο του ως πύλη στην Ευρώπη. Στη Μεσόγειο αναρριχήθηκε στο μεταξύ στην τρίτη θέση των λιμανιών διακίνησης κοντέινερ μετά τα ισπανικά λιμάνια Αλγεθίρας και Βαλένθια, ενώ βρίσκεται ήδη στην όγδοη θέση στην Ευρώπη σύμφωνα με στοιχεία της υπηρεσίας Port Monitor».

Ο αρθρογράφος σημειώνει ότι «οι Κινέζοι έχουν μεγάλα σχέδια», καθώς φιλοδοξούν να κάνουν τον Πειραιά εμπορικό κόμβο για την εισαγωγή ασιατικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη και μεταφοράς ευρωπαϊκών αυτοκινήτων στην Ασία.

Δημοφιλή