Word of Mouth: Πόσοι μιλάνε για την επιχείρηση σου, και πόσοι «αγοράζουν» τελικά;

Ολα είναι θέμα μέτρου. Το έξαλλο περιτύλιγμα χωρίς ενα αξιοπρεπές περιεχόμενο, δεν θα κρατήσει πολύ. Ο κόσμος ξέρει. Ο καταναλωτής είναι πλέον υποψιασμένος. Καχύποπτος και δυστυχώς κάποιες φορές, κακοπροαίρετος. Δεν του φτάνει μια σελίδα με ωραία φαγητά, και brands με πολλά θετικά σχόλια. Αλλά και μια επιχείρηση που σνομπάρει το ψηφιακό και εν τέλει πανίσχυρο social media εργαλείο διαφήμισης, δεν συνάδει με την πραγματικότητα σε μια εποχή που όλα αλλάζουν δραματικά γρήγορα.
MattZ90 via Getty Images

Η ψηφιακή εποχή και τα social media. Τα Likes ,τα Τweets, τα Pins και ολα τα σχετικά. Το πόσο βαζίζεται μια επιχείρηση σε ολα αυτά για να ''πουλήσει'', είναι προφανές. Το κυνηγητό των fans και ακολούθων εχει εξελιχθεί σε μια ολόκληρη επιστήμη, η οποία εχει εναν και μοναδικό στόχο. Την πώληση και καλή φήμη της κάθε υπηρεσίας-εταιρείας. Είναι αρκετό ομως ολο αυτό;

Πολύ πριν βγούμε με τα διαδικτυακά μας καμάκια προς αναζήτηση πελατών και φανατικών θαμώνων, το word of mouth, ηταν αυτό που καθόριζε τα πάντα. Τις πωλήσεις. Τα ταμεία και την συρροή ή οχι του κόσμου σε σένα. Ενα καλό μαγαζί, ενα καθαρό και τίμιο εστιατόριο, με gourmet ή πιο καθημερινές και μαμαδίστικες γεύσεις, δεν έχρηζε φορτικής διαφήμισης. Δεν υπήρχει τεράστια ανάγκη να πληρώσει κάποιος εξωφρενικά ποσά για να τραβήξει κόσμο. Αλλωστε μεταξύ μας, οταν εχεις εστιάσει στην επιτυχία με σεμνότητα και επιμονή, δεν εχεις και την πολυτέλεια να ασχοληθείς με το να ''πείσεις'' κανέναν.

Το internet εκτός την επανάσταση που έφερε στην καθημερινότητα μας, έφερε και την αίσθηση οτι η διαφήμιση μέσα απο τα social media, είναι υπερ-αρκετή για την επιτυχία και την αξιοπιστία ενος brand. Ισχύει; Οχι. Και το λέω με πάσα σιγουριά. Μου εχει τύχει αρκετές φορές να επισκεφτώ ενα κατάστημα, εστιατόριο, ενα γραφείο μιας υπηρεσίας που έχει πολύδιαφημιστεί, η να δοκιμάσω ενα προιόν, και να απογοητευτώ οικτρά.

Εξαιρετικές φώτο φαγητών οπου στο δικό μου τραπέζι δεν τρωγόντουσαν. Βιτρίνες με υπέροχα κομμάτια στην σελίδα του facebook, όπου απο κοντά έμοιαζαν ''δεύτερα''. Υπηρεσίες που οι εργαζόμενοι ήταν πρόθυμοι, μόνο στις διαδικτυακές εξ-αγγελίες... Κι εδώ να τονίσω οτι συμβαίνει και το ακριβώς αντίθετο.

Επιχειρήσεις πραγματικά εξαιρετικές, με άσχημες αισθητικά σελίδες στα social, ανύπαρκτη ιστοσελίδα, φωτογραφίες τραβηγμένες από ένα -έστω- καλό κινητό τηλέφωνο, και κάποιες που εχουν να ενημερώσουν τους fans κι εν-δυνάμει πελάτες τους, κάτι μήνες,σε σημείο να αναρωτιέσαι ''Εκλεισαν'';

Ολα είναι θέμα μέτρου. Το έξαλλο περιτύλιγμα χωρίς ενα αξιοπρεπές περιεχόμενο, δεν θα κρατήσει πολύ. Ο κόσμος ξέρει. Ο καταναλωτής είναι πλέον υποψιασμένος. Καχύποπτος και δυστυχώς κάποιες φορές, κακοπροαίρετος. Δεν του φτάνει μια σελίδα με ωραία φαγητά, και brands με πολλά θετικά σχόλια. Αλλά και μια επιχείρηση που σνομπάρει το ψηφιακό και εν τέλει πανίσχυρο social media εργαλείο διαφήμισης, δεν συνάδει με την πραγματικότητα σε μια εποχή που όλα αλλάζουν δραματικά γρήγορα.

Επενδύστε σε μια καλή σελίδα, σε μια επαγγελματική φωτογράφιση, σε ενα concept που θα δικαιολογεί ομως,την πρώτη εικόνα και θα πείθει τον κόσμο, οτι αυτό που βλέπει, αυτό και θα πάρει. Τίποτα λιγότερο. Τίποτα πλασματικό.

Και αυτό είναι το καλύτερο word of mouth.