Storymakers Game Jam στο Γκαίτε: Ένα μοναδικό τριήμερο gaming

Τι εστί όμως ένα Game Jam; Στο Storymakers Game Jam είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε μια σειρά διαδραστικών διαλέξεων και workshops από ειδικούς στο χώρο του gaming και της αφήγησης ιστοριών. Στη συνέχεια, επιστρατεύσαμε τη φαντασία μας, αλλά και τους υπολογιστές μας, για να δημιουργήσουμε μέσα σε 48 ώρες ένα παιχνίδι, είτε επιτραπέζιο, είτε digital είτε ακόμη και ένα παιχνίδι πόλης (τα urban games είναι παιχνίδια που λαμβάνουν χώρα στο αστικό περιβάλλον συνήθως με τη βοήθεια ηλεκτρονικών συσκευών και πιστέψτε με είναι διασκεδαστικότατα!).
oneinchpunch via Getty Images

Ένα μαγικό τριήμερο ξεκίνησε την Παρασκευή 11 Νοεμβρίου στο Ινστιτούτο Γκαίτε (Goethe-Institut Athen) στο κέντρο της Αθήνας. Ένα ολόκληρο κτίριο άνοιξε τις πόρτες του και υποδέχθηκε πάνω από 300 developers, artists και storytellers για ένα αξέχαστο Game Jam με πολλή δουλειά, γνώση, εμπειρίες και φυσικά... γέλιο!

Τι εστί όμως ένα Game Jam; Στο Storymakers Game Jam είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε μια σειρά διαδραστικών διαλέξεων και workshops από ειδικούς στο χώρο του gaming και της αφήγησης ιστοριών. Στη συνέχεια, επιστρατεύσαμε τη φαντασία μας, αλλά και τους υπολογιστές μας, για να δημιουργήσουμε μέσα σε 48 ώρες ένα παιχνίδι, είτε επιτραπέζιο, είτε digital είτε ακόμη και ένα παιχνίδι πόλης (τα urban games είναι παιχνίδια που λαμβάνουν χώρα στο αστικό περιβάλλον συνήθως με τη βοήθεια ηλεκτρονικών συσκευών και πιστέψτε με είναι διασκεδαστικότατα!). Τα ολοκληρωμένα παιχνίδια θα παρουσιαστούν σε εκδηλώσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό, όπως στο Goethe is Game_Unconference, αλλά και στο A MAZE Festival στο Βερολίνο, το μεγαλύτερο φεστιβάλ indie games στον κόσμο.

Αφού φορέσαμε τα ειδικά βραχιολάκια μας, τα οποία έδειχναν αν ήμασταν storytellers (φούξια), developers (πράσινα) ή καλλιτέχνες (πορτοκαλί) κατευθυνθήκαμε στο αμφιθέατρο για να παρακολουθήσουμε την πρώτη παρουσίαση.

Ο πρώτος ομιλητής μας συστήθηκε ως Άνταμ Οικονομόπουλος, ο οποίος μίλησε για τη διαδικασία αφήγησης μιας ολοκληρωμένης ιστορίας μέσα σε ένα videogame. Ο Άνταμ Οικονομόπουλος διαθέτει το δικό του brand με την επωνυμία Artamantium, έχει κυκλοφορήσει το πρώτο του εικονογραφημένο βιβλίο με τίτλο «Ο Φίλος μου ο Μπλε» κι εργάζεται ως Games Concept Manager στην Intralot. «Πάντα να κάνετε ερωτήσεις», ήταν η συμβουλή του στους επίδοξους αφηγητές.

«Να σκέφτεστε και να αναρωτιέστε γιατί ένα αντικείμενο είναι έτσι; Σε τι χρησιμεύει; Ήταν από πάντα εκεί; Αν όχι ποιος και γιατί το έβαλε εκεί; Γιατί ο χαρακτήρα συμπεριφέρεται έτσι; Μόνο έτσι θα δημιουργήσει κανείς ολοκληρωμένες ιστορίες!»

Έπειτα τη σκυτάλη πήρε ο Walfgang Walk, ο οποίος εργάζεται ως παραγωγός, narrative designer, σκηνοθέτης και σχεδιαστής. Παράλληλα, διδάσκει αυτά τα αντικείμενα σε διάφορα γερμανικά πανεπιστήμια και είναι συνιδρυτής της εταιρείας «Grumpy Old Men» που παρέχει συμβουλές σε νέες start-up όσον αφορά τον επιχειρηματικό και τον οργανωτικό τομέα, τη Σχεδίαση Παιχνιδιών και την Αφήγηση. Ο Walfgang ανέλυσε το φαινόμενο της ηθικής μέσα από τους μηχανισμούς στα videogames. Εξήγησε ότι η ηθική είναι το ανακλώμενο και δικαιολογημένο σύστημα των αξιών.

Η ηθική στα βιντεοπαιχνίδια έχει μεγάλη σχέση με το νόημά τους παρά με τις αξίες γενικότερα. Επομένως, οι συνέπειες που θα έχει ο παίκτης μέσα από τις δοκιμασίες δημιουργεί νόημα.

Επόμενος ομιλητής ήταν ο Andre Bernhardt, ο οποίος εργάζεται ως ελεύθερος επαγγελματίας «indie advisor» στο Βερολίνο. O Andre εξήγησε τους τρόπους, τα ρίσκα και τις επιτυχίες που μπορεί να έχουν όλα τα νέα βιντεοπαιχνίδια, όχι τόσο ως δημιουργίες, αλλά περισσότερο ως επιχχειρήσεις. Την ίδια ώρα, στους δρόμους της Αθήνας είχαν ξεχυθεί οι storymakers με τη συνοδεία του Sebastian Quack, οι οποίοι ανακάλυψαν τα στενάκια της και δημιούργησαν αυτοσχέδια παιχνίδια πόλης. Τα urban games αποτελούν ένα πανάρχαιο τρόπο διασκέδασης, ο οποίος μεταβάλλεται από εποχή σε εποχή και από ηλικία σε ηλικία, από κρυφτό και κυνηγητό στο πρόσφατο Pokemon Go!

Έπειτα ήρθε η ώρα για να μας δοθούν οι περιορισμό για τα παιχνίδια μας από τις αξιολάτρευτες Μαρία Σαριδάκη και Λήδα Τσενέ. Έτσι, άνθρωποι διαφορετικών ιδιοτήτων και δεξιοτεχνιών ενώθηκαν και χωρίστηκαν σε ομάδες με σκοπό να φτιάξουν τα δικά τους παιχνίδια. Προσμονή, αγωνία κι ενθουσιασμός κατέκλυσαν τους συμμετέχοντες, οι οποίοι μετά από ένα πεντάωρο meeting με τις ομάδες τους αποχώρησαν έτοιμοι για την επόμενη συναρπαστική μέρα.

Το πρωί του Σαββάτου οι storymakers συνοδεύονταν από παντός είδους ηλεκτρονικές συσκευές- από λάπτοπ και επιτραπέζιους υπολογιστές μέχρι γραφίδες για ψηφιακό σχεδιασμό- και στρώθηκαν στη δουλειά. Το μεσημέρι μια ευχάριστη έκπληξη μας περίμενε, καθώς η πείνα μας είχε χτυπήσει την πόρτα. Οι πίτσες που προσφέρθηκαν μας έδωσαν την απαραίτητη ενέργεια για να συνεχίζουμε με όρεξη και οι σοκολάτες και τα φρούτα για απογευματινό μας έδωσαν φτερά για να συνεχίσουμε τον σχεδιασμό μέχρι το βράδυ. Αποχαιρετήσαμε το Γκαίτε γύρω στις 11 το βράδυ και δώσαμε ραντεβού με τις ομάδες μας για την επόμενη μέρα.

Την Κυριακή το πρωί οι υπολογιστές είχαν πάρει φωτιά, τα παιχνίδια ήταν στην τελική ευθεία για να τα δοκιμάσουν οι experts. Το μεσημέρι οι πίτσες μας έδωσαν κουράγιο και δύναμη για να διανύσουμε τις τελευταίες και πιο κρίσιμες ώρες του Game Jam.

Οι ειδικοί δοκίμασαν όλα τα παιχνίδια, έδωσαν συμβουλές, εντυπωσιάστηκαν και δοκίμασαν διαφορετικά μέσα, όπως Virtual Reality glasses, επιτραπέζια παιχνίδια, urban games με τη βοήθεια smartphones και φυσικά digital games. Στο τέλος της βραδιάς, χαλαροί απολαύσαμε τις παρουσιάσεις των βιντεοπαιχνιδιών που φτιάξαμε, περήφανοι για τα κάθε αποτέλεσμα και ανυπόμονοι για την ολοκλήρωσή τους!

Ένα μεγάλο ευχαριστώ χρωστάμε στους : Adam Oikonomopoulos, Wolfgang Walk, Andre Bernhardt, Sebastian Quack, Λήδα Τσενέ, Μαρία Σαριδάκη, Θέμη Γκιών, Γιώργο Καζαμία, Ελένη Κολοβού και φυσικά στο Goethe-Institun Athen για τις μοναδικές αναμνήσεις που μας χάρισαν. Ένα μεγάλο μπράβο αξίζει σε όλες τις ομάδες που δημιούργησαν μοναδικά παιχίδια.

Everything is a GAME