«Ακροβασίες» με την εισαγωγή σε σχολές Πληροφορικής

«Ακροβασίες» με την εισαγωγή σε σχολές Πληροφορικής

Matylda CzarneckaThe spring 2013 hackNY student hackathon brought in hundreds of students to Columbia University's Fu Foundation School of Engineering and Applied Science April 6-7 for 24 hours of creative collaborative hacking on New York City startups' APIs.NYC Startups, selected by a student organizing committee, presented their technologies at the beginning of the event, after which students formed groups to work through the night implementing their own ideas for fresh hacks built on top of these APIs.On Sunday afternoon students presented their projects to an audience including a judging panel featuring members of the NYC startup community, which selected the final winning teams.Since April 2010, hackNY hosts student hackathons one each semester, as well as the hackNY Fellows program, a structured internship which pairs quantitative and computational students with startups which can demonstrate a strong mentoring environment: a problem for a student to work on, a person to mentor them, and a place for them to work. Startups selected to host a student compensate student Fellows. Students enjoy free housing together and a pedagogical lecture series to introduce them to the ins and outs of joining and founding a startup in NYC.To find out what you missed at the spring 2013 hackNY student hackathon please do see our HackerLeague event page and blog post announcing the winners. Special thanks to our spring 2013 hackNY student hackathon judges! And congratulations to the winners of the spring 2013 hackNY student hackathon!For more information on hackNY's initiatives, please visit www.hackny.org and follow us on twitter @hackNY" data-caption="Photo by Matylda CzarneckaThe spring 2013 hackNY student hackathon brought in hundreds of students to Columbia University's Fu Foundation School of Engineering and Applied Science April 6-7 for 24 hours of creative collaborative hacking on New York City startups' APIs.NYC Startups, selected by a student organizing committee, presented their technologies at the beginning of the event, after which students formed groups to work through the night implementing their own ideas for fresh hacks built on top of these APIs.On Sunday afternoon students presented their projects to an audience including a judging panel featuring members of the NYC startup community, which selected the final winning teams.Since April 2010, hackNY hosts student hackathons one each semester, as well as the hackNY Fellows program, a structured internship which pairs quantitative and computational students with startups which can demonstrate a strong mentoring environment: a problem for a student to work on, a person to mentor them, and a place for them to work. Startups selected to host a student compensate student Fellows. Students enjoy free housing together and a pedagogical lecture series to introduce them to the ins and outs of joining and founding a startup in NYC.To find out what you missed at the spring 2013 hackNY student hackathon please do see our HackerLeague event page and blog post announcing the winners. Special thanks to our spring 2013 hackNY student hackathon judges! And congratulations to the winners of the spring 2013 hackNY student hackathon!For more information on hackNY's initiatives, please visit www.hackny.org and follow us on twitter @hackNY" data-credit="hackNY/Flickr">

Παραδοξότητες όσον αφορά στην εισαγωγή σε σχολές πληροφορικής της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης επισημαίνουν εκπαιδευτικοί, καθώς, σύμφωνα με τις αλλαγές που θέτει σε ισχύ η κυβέρνηση, ένας μαθητής δεν είναι δυνατό να έχει πρόσβαση στο Επιστημονικό Πεδίο Οικονομικών & Πληροφορικής από την Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών, αν και η Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον περιέχεται στα πέντε μαθήματα της αντίστοιχης ομάδας.

Ειδικότερα, σύμφωνα με το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, από την Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών, οι μαθητές έχουν πρόσβαση στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο (Τεχνολογικές και Θετικές Σπουδές), μέσω εξέτασης στα Μαθηματικά Ομάδας Προσανατολισμού, στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο (Επιστήμες Υγείας), μέσω εξέτασης στη Βιολογία, και στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο Επιστήμες Εκπαίδευσης), μέσω εξέτασης στην Ιστορία Γενικής Παιδείας.

Ως εκ τούτου, για τους μαθητές της Θετικής, δεν είναι δυνατή η πρόσβαση στις σχολές του 5ου Πεδίου, που αφορούν σε Σπουδές Οικονομίας και Πληροφορικής, και αυτό τη στιγμή που στα διδασκόμενα μαθήματα της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών περιλαμβάνεται το μάθημα της Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον- χωρίς όμως να υπάρχει η δυνατότητα εξέτασής του πανελλαδικώς. Όσον αφορά στην πρόσβαση στις σχολές που εντάσσονται στο 5ο Πεδίο (Οικονομικές, Πληροφορικής), η πρόσβαση σε αυτές είναι δυνατή μέσω της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, με την εξέταση στο μάθημα των Αρχών Οικονομικής Θεωρίας.Σχολιάζοντας την εν λόγω διαφοροποίηση, ο Γιάννης Τσοπόκης, καθηγητής Πληροφορικής, κάνει λόγο για «αυθαίρετο διαχωρισμό των τμημάτων Πληροφορικής σε δύο πεδία».

Όπως εξηγεί από πλευράς του ο Δημήτρης Κυριακός, πρόεδρος του Δ.Σ. της Ένωσης Πληροφορικών Ελλάδας, αυτό δείχνει να σημαίνει ότι η ομάδα προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής θα εξελιχθεί στον πιο δημοφιλή τομέα, που θα επιλέγεται από το 40% των υποψηφίων.

Σημειώνεται ότι δεν έχει διευκρινιστεί ακόμα ποιες σχολές θα εντάσσονται σε ποια πεδία, οπότε δεν είναι επίσημα, γνωστό ποιες θα είναι οι σχολές που θα εντάσσονται στις Οικονομικές/ Πληροφορικής – ωστόσο, σύμφωνα με εκτιμήσεις και πληροφορίες, οι εν λόγω σχολές, στις οποίες δεν θα μπορεί να έχει πρόσβαση ένας μαθητής της θετικής κατεύθυνσης (Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών) θα περιλαμβάνουν τις σχετικές σχολές του Οικονομικού Πανεπιστημίου και του Πανεπιστημίου Πειραιά, ενώ είναι αδιευκρίνιστο το μέλλον των ΤΕΙ Πληροφορικής (που η πλειοψηφία ονομάστηκε πλέον σε Μηχανικών Η/Υ).

Αντιστοίχως, ένας μαθητής ο οποίος θα ακολουθήσει την Ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, δεν θα μπορεί να μπει στις Πολυτεχνικές σχολές.

Για παράδειγμα, εξηγεί ο κ. Κυριακός, ένας μαθητής ο οποίος θα θέλει να μπει στη Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών/ Μηχανικών Υπολογιστών του ΕΜΠ, ή το Τμήμα Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Πατρών, θα πρέπει να ακολουθήσει την Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και να πάρει το 2ο Πεδίο: κοινώς, να εξεταστεί πανελλαδικά στα μαθήματα «κορμού» της Ν. Γλώσσας, της Φυσικής και της Χημείας, συν τα Μαθηματικά Ομάδας Προσανατολισμού. Κοινώς, κάποιος ο οποίος θέλει να μπει στο Πολυτεχνείο σε τμήματα Μηχανικών Υπολογιστών (σχολές ηλεκτρολόγων μηχανικών/ μηχανικών υπολογιστών) θα εξετάζονται στη Χημεία, αλλά όχι στην ΑΕΠΠ (Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον)!

«Ζητούμε το αυτονόητο: Να σεβαστεί η Πολιτεία τις αποφάσεις των συλλογικών οργάνων των τμημάτων Πληροφορικής και πολλών άλλων που ζήτησαν να εξετάζονται στο μάθημα τ ης ΑΕΠΠ οι υποψήφιοι φοιτητές τους. Ζητούμε επίσης να παραμείνει ενιαίο το σύνολο των τμημάτων Πληροφορικής και να μη κατακερματιστεί σε διαφορετικά πεδία με διαφορετικά εξεταζόμενα μαθήματα. Ενιαίο το σύνολο των τμημάτων λοιπόν και με εξεταζόμενο μάθημα την ΑΕΠΠ όπως ζητούν τα ίδια τα τμήματα», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Κυριακός.

Δημοφιλή