Τα νέα, μεγάλα έργα υποδομής στην Περιφέρεια Πελοποννήσου

Σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο, αλλάζουν την εικόνα της περιοχής.

Δεν μπορεί να ισχυριστεί κάποιος ότι η Πελοπόννησος είναι περισσότερο παραμελημένη από άλλες περιοχές της πατρίδας μας, ωστόσο έργα υποδομής έχουν καθυστερήσει σε μεγάλο βαθμό, μολονότι υπάρχουν δύο σύγχρονοι και ασφαλείς αυτοκινητόδρομοι προς Πάτρα και Καλαμάτα και τρένο, έως το Αίγιο.

Στην Πελοπόννησο, υπάρχει επίσης το παράδοξο δύο νομοί (Αχαϊα και Ηλεία) να μην ανήκουν στην Περιφέρεια Πελοποννήσου, αλλά στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος (μαζί με την Αιτωλοακαρνανία) και κατά συνέπεια κάθε φορά που αναφερόμαστε σε έργα της Πελοποννήσου, θα πρέπει να τα διαχωρίζουμε ανά Περιφέρεια, έως ότου έρθει η στιγμή, να αλλάξει αυτή η παραδοξότητα.

Σήμερα θα αναφερθώ στα έργα υποδομής της Περιφέρειας Πελοποννήσου, με αφορμή την επίσκεψη του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, στην Τρίπολη και τη συνάντηση που είχε με τον περιφερειάρχη Πελοποννήσου Παναγιώτη Νίκα.

Τα όσα ενέσκηψαν κατά τη διάρκεια της συνάντησης, είναι ιδιαιτέρω σημαντικά.

Αναβαθμίζεται, επιτέλους, ο Ισθμός, ένα λειτουργικό αξιοθέατο της χώρας μας.

Επίσης, ολοκληρώνεται η μελέτη του ΟΣΕ, για την αναβάθμιση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Κόρινθος – Ναύπλιο, προκειμένου να τεθεί και πάλι σε λειτουργία. Το έργο θα προκηρυχθεί εντός του 2020 και θα χρηματοδοτηθεί με 15 εκατ. ευρώ από την Περιφέρεια Πελοποννήσου, ώστε να λειτουργήσει το 2021.

Ο Παναγιώτης Νίκας, τόνισε στη συνάντηση ότι «για μας είναι κρίσιμο και θέμα μεγάλης σημασίας η ενεργοποίηση -στο σύνολό της- της σιδηροδρομικής γραμμής της Περιφέρειας Πελοποννήσου, μέχρι την Καλαμάτα. Δεν μπορούμε να περιμένουμε ανάπτυξη των Βιομηχανικών Περιοχών Τρίπολης, Καλαμάτας, Μελιγαλά -και σε λίγο της Μεγαλόπολης, όπου έχουμε το ειδικό πρόβλημα της μετάβασης στη μεταλιγνιτική εποχή-, χωρίς να έχουμε τη δυνατότητα μεταφορών με σιδηρόδρομο».

Παράλληλα, η Περιφέρεια πρόκειται να δεσμεύσει χρήματα και να συνεργαστεί με τον ΟΣΕ και για τη συντήρηση της γραμμής μέχρι την Καλαμάτα, αλλά και για τη μελέτη κανονικοποίησης.

Κι ακόμη, υπογράφηκε από τον περιφερειάρχη Πελοποννήσου και τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΓΑΙΑΟΣΕ Περικλή Νικολάου, το χρησιδάνειο προς την Περιφέρεια της ανενεργού μετρικής γραμμής από την Κόρινθο μέχρι το Δερβένι, συνολικού μήκους 60 χιλιομέτρων, ο χώρος της οποίας θα διαμορφωθεί σε οικολογικό – περιβαλλοντικό – πολιτιστικό πάρκο, σε εφαρμογή του μάστερ πλαν που θα αρχίσει σύντομα να εκπονείται. Το μεγάλο αυτό έργο θα μεταμορφώσει την περιοχή.

Στην Αργολίδα, ολοκληρώνεται η μελέτη διασύνδεσης του Ναυπλίου και του Αργους με τον αυτοκινητόδρομο Α7 του «Μορέα», ενώ στην Αρκαδία προχωρά η μελέτη της παράκαμψης των Λαγκαδίων, προκειμένου να παραδοθεί στην Περιφέρεια και να ενταχθεί σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα.

Ενα ακόμα έργο, στη Λακωνία, είναι ο δρόμος από τη Σπάρτη μέχρι το Γύθειο, η μελέτη του οποίου γίνεται από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών. Η Περιφέρεια περιμένει να της παραδοθεί εγκαίρως, ώστε να μπορέσει να ενταχθεί στο ΠΕΠ Πελοποννήσου, στην τροποποίηση του ερχόμενου Σεπτεμβρίου.

Στη Μεσσηνία, για τον οδικό άξονα Καλαμάτα – Ριζόμυλο, πρόσφατα το Περιφερειακό Συμβούλιο γνωμοδότησε θετικά επί της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων, ενώ απομένει και ο άξονας Καλό Νερό – Τσακώνα, ο οποίος ήταν στον αρχικό σχεδιασμό της Ολυμπίας Οδού.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, ανέφερε ότι «η Πελοπόννησος είναι στο επίκεντρο της πολιτικής μας και η αποκέντρωση αποτελεί στόχο της κυβέρνησής μας».

Στη συνάντηση συμμετείχαν ο υφυπουργός Απόδημου Ελληνισμού και βουλευτής Αρκαδίας, Κώστας Βλάσης, ο γενικός γραμματέας Μεταφορών, Νίκος Σταθόπουλος, ο εκτελών χρέη διευθύνοντος συμβούλου στον ΟΣΕ Αθανάσιος Κοτταράς, ο διευθύνων σύμβουλος της ΓΑΙΑΟΣΕ, Περικλής Νικολάου, οι αντιπεριφερειάρχες, Ιωάννης Μαλτέζος, Χρήστος Λαμπρόπουλος, Αναστάσιος Γκιολής, Θεόδωρος Βερούτης, Ευστάθιος Αναστασόπουλος, Αθηνά Κόρκα – Κώνστα και Χαρίλαος Βυτινιώτης.

Δημοφιλή