«Κούρσα» ΤΑΙΠΕΔ για τις ιδιωτικοποιήσεις: Εξελίξεις σε Αστέρα Βουλιαγμένης, Ελληνικό, ΔΕΣΦΑ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ και πρώην Rosco

«Κούρσα» ΤΑΙΠΕΔ για τις ιδιωτικοποιήσεις: Εξελίξεις σε Αστέρα Βουλιαγμένης, Ελληνικό, ΔΕΣΦΑ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ και πρώην Rosco
Sooc

Εντός των επομένων ημερών αναμένεται να ανακοινωθεί η τελική συμφωνία για τον Αστέρα Βουλιαγμένης, ώστε αμέσως μετά να υποβληθεί το νέο σχέδιο για την αξιοποίησή του, επεσήμανε από τη Θεσσαλονίκη ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Στέργιος Πιτσιόρλας – υπογραμμίζοντας ότι το Ταμείο επιδιώκει ταχείες εξελίξεις επίσης στα «μέτωπα» του Ελληνικού, του ΔΕΣΦΑ, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της πρώην Rosco.

«Στον Αστέρα είχαμε μια παρέμβαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ), όπου απέρριψε, ορθώς κατά την άποψή μου, το σχέδιο, διότι προέβλεπε μια παρέμβαση πάρα πολύ μεγάλη [...] που άλλαζε εντελώς τον χαρακτήρα της περιοχής. Εμείς διαπραγματευτήκαμε με τους επενδυτές κι αποδέχτηκαν με το ίδιο τίμημα μια λύση πολύ κοντά σε αυτό που θέτει το ΣτΕ. [...] Το νέο σχέδιο, επειδή είναι κοντά στην απόφαση του ΣτΕ, δεν θα έχει προβλήματα, πατάει πάνω σε αυτή» είπε ο κ.Πιτσιόρλας.

Ελληνικό

Σχετικά με το “Ελληνικό”, «μια τεράστια επένδυση ύψους 6 δισ. ευρώ τα επόμενα χρόνια», ο κ.Πιτσιόρλας διατύπωσε την εκτίμηση ότι εντός των πρώτων μηνών του 2016 θα ολοκληρωθεί η διαδικασία τελικής διαπραγμάτευσης και συνεννόησης με τους επενδυτές για βελτιώσεις πάνω στο σχέδιο, ώστε να μπορέσει η επένδυση να μπει σε φάση αδειοδότησης και να ξεκινήσει η υλοποίησή της. Στη διαπραγμάτευση σημαντικό ρόλο θα παίξουν οι δήμοι και η περιφέρεια.

ΔΕΣΦΑ

Σε σχέση με την εταιρεία ΔΕΣΦΑ (Διαχειριστής Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου), ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ υπενθύμισε ότι αυτή έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον δύο μεγάλων σχημάτων, ενός ιταλικού με μια μεγάλη εταιρεία, τη Snam και ενός βελγικού-ισπανικού (στο οποίο συμμετέχει η Flaxis), που ενδιαφέρονται να συνεργαστούν με την αζέρικη Socar. «Και τα δύο σχήματα διενεργούν έλεγχο στα στοιχεία της ΔΕΣΦΑ και πιστεύω ότι κι αυτή η διαδικασία θα ολοκληρωθεί μέσα στον Φεβρουάριο για να υποβάλλουν προσφορές και να γίνει τελικά η ολοκλήρωση του σχήματος που θα πάρει την εταιρεία. Αν αυτό ολοκληρωθεί, δεδομένου ότι συνδέεται και με την ιστορία του Διαδριατικού Αγωγού (TAP), θα είναι ένα τεράστιο βήμα για τα θέματα φυσικού αερίου» υπογράμμισε.

ΤΡΑΙΝΟΣΕ και EEΣΣΤΥ (Rosco)

O Φεβρουάριος φαίνεται ότι είναι ο μήνας- «κλειδί» και για την υπόθεση των ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ (Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού Α.Ε.).

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο κ.Πιτσιόρλας και στο Νέο Ταμείο, στο οποίο θα υπαχθεί το ΤΑΙΠΕΔ, μαζί με το ΤΧΣ, τις ΔΕΚΟ και τα ακίνητα του δημοσίου. Όπως είπε, το νέο ταμείο θα συγκροτηθεί και θα αρχίσει να λειτουργεί εντός των πρώτων μηνών του 2016.

Σε σχέση, με την Εγνατία Οδό, επισήμανε ότι δεν ήταν στο πρόγραμμα των άμεσων αποκρατικοποιήσεων, αλλά στο ευρύτερο του ΤΑΙΠΕΔ. “Είναι από τα θέματα που θα ακολουθήσουν το πρώτο κύμα. Μιλάμε για την παραχώρηση του δρόμου και όχι της εταιρείας», διευκρίνισε.

Ο κ. Πιτσιόρλας αναφέρθηκε επίσης και στη σύμβαση παραχώρησης του αεροδρομίου «Μακεδονία» στη Fraport, λέγοντας ότι

οι χώροι υποδοχής και εξυπηρέτησης επιβατών αναμένεται να αυξηθούν κατά 35.000 τετραγωνικά μέτρα ή ποσοστό 128% μέχρι το 2020. Επίσης, σημείωσε ότι η διαδικασία τμηματικής πώλησης ποσοστού του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ ΑΕ προσελκύει αυξημένο επενδυτικό ενδιαφέρον, καθώς πέραν των οκτώ επιχειρηματικών σχημάτων, που είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον στη δεύτερη φάση του σχετικού διαγωνισμού, στο προσκήνιο εμφανίζονται πλέον κι άλλοι «μνηστήρες», οι οποίοι επιχειρούν ν΄ αναπτύξουν συνέργειες με όσους έχουν ήδη καταθέσει φακέλους, προκειμένου να μπουν έστω εκ των υστέρων στο «παιχνίδι» (καθώς η διαδικασία έχει κλείσει και νέα σχήματα μπορούν να εισέλθουν σε αυτή μόνο μέσω συνεργασιών με τα ήδη υφιστάμενα).

(με πληροφορίες ΑΠΕ-ΜΠΕ)

Δημοφιλή