Τελικά δέχθηκε η Lufthansa την κρατική διάσωση

Το Εποπτικό Συμβούλιο της εταιρείας, εγκρίνει το πακέτο διάσωσης ύψους 9 δισ. ευρώ.
Jetlinerimages via Getty Images

Είναι τεράστια η πίεση που ασκείται στους αερομεταφορείς κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορονοϊού, ακόμα και τώρα που, σταδιακά, αρχίζουν οι χώρες να χαλαρώνουν τα μέτρα και να επιτρέπουν τις διασυνδέσεις από αέρος.

Ωστόσο, η ανάκαμψη δείχνει ότι είναι πολύ αργή στον αεροπορικό κλάδο και υπό αυτό το πρίσμα, ενώ στις 27 Μαϊου το Εποπτικό Συμβούλιο της Deutsche Lufthansa AG δεν ενέκρινε το σχέδιο διάσωσης του Ταμείου Οικονομικής Σταθεροποίησης της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας, μολονότι το θεωρούσε «ως τη μόνη βιώσιμη εναλλακτική λύση για τη διατήρηση της φερεγγυότητας», τελικά δύο ημέρες μετά, στις 29 Μαϊου το ενέκρινε, αλλά το ανακοίνωσε επίσημα σήμερα!

Φαίνεται, ότι ο κίνδυνος για πολύ μεγαλύτερη ζημιά, αν δεν ελάμβανε αυτή την απόφαση, θα ήταν ακόμα μεγαλύτερος από την μερική κρατικοποίηση της εταιρείας.

Σύμφωνα με το σχέδιο, η εταιρεία θα λάβει βοήθεια της τάξεως των 9 δισ. ευρώ, ένα τεράστιο νούμερο, αλλά μιλάμε για μια εταιρεία κολοσσό, με 760 αεροσκάφη και κοντά στους 140.000 υπαλλήλους.

Η γερμανική κυβέρνηση αναμένεται να πάρει το 20% των μετοχών της εταιρείας, το οποίο μπορεί να αυξηθεί στο 25%, ενώ θα έχει και δύο θέσεις στο εποπτικό συμβούλιο.

Πάντως, όλα τελούν υπό την έγκριση των αρχών ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και των μετόχων της εταιρείας, ενώ στόχος είναι τα κεφάλαια του πακέτου διάσωσης να αποπληρωθούν το συντομότερο δυνατό.

Παράλληλα, το σχέδιο προβλέπει ότι η Lufthansa θα παραχωρήσει και 24 slots, δηλαδή συγκεκριμένες ώρες αναχώρησης και προσγείωσης στα αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης και του Μονάχου, τα οποία θα εκμεταλλευτούν ανταγωνιστές της.

«Ήταν μια πολύ δύσκολη απόφαση. Μετά από εντατικές συζητήσεις, καταλήξαμε σε συμφωνία με την πρόταση του Εκτελεστικού Συμβουλίου. Συστήνουμε και τους μετόχους μας να πράξουν το ίδιο, ακόμη και αν αυτό σημαίνει ότι πρέπει να συμβάλουν σημαντικά και οι ίδιοι για την διάσωση της εταιρείας τους. Πρέπει να γίνει ξεκάθαρο, ωστόσο, ότι η Lufthansa έχει μπροστά της έναν πολύ δύσκολο δρόμο,» είπε ο Karl-Ludwig Kley, πρόεδρος του Εποπτικού Συμβουλίου της Deutsche Lufthansa AG, ενώ ο Carsten Spohr, πρόεδρος του Εκτελεστικού Συμβουλίου της Deutsche Lufthansa AG, τόνισε ότι: «η σταθεροποίηση της Lufthansa δεν είναι αυτοσκοπός. Μαζί με την γερμανική κυβέρνηση, στόχος μας πρέπει να είναι να υπερασπιστούμε την ηγετική μας θέση στην παγκόσμια αεροπορία. Είμαστε ευγνώμονες σε όλους όσοι ενεπλάκησαν στην προσπάθεια διάσωσης, συμπεριλαμβανομένων των πελατών, των εργαζομένων και των μετόχων μας. Δεν θα τους απογοητεύσουμε και θα εργαστούμε ακόμη σκληρότερα διασφαλίσουμε την ανταγωνιστικότητα και την μελλοντική βιωσιμότητα του ομίλου μας.»

Καταλήγοντας, η Deutsche Lufthansa AG θα προσκαλέσει τους μετόχους σε έκτακτη Γενική Συνέλευση στις 25 Ιουνίου 2020, ενώ τα προσωρινά οικονομικά αποτελέσματα για το πρώτο τρίμηνο του 2020 θα δημοσιευτούν στις 3 Ιουνίου 2020.

Πάντως, ο όμιλος Lufthansa, ήδη έχει ανακοινώσει για τον Ιούνιο πάνω από 1.800 πτήσεις την εβδομάδα σε πάνω από 130 προορισμούς, παγκοσμίως, με τις τρεις εταιρείες: Lufthansa, SWISS και Eurowings. Η Austrian Airlines έχει επεκτείνει την αναστολή της κανονικής πτητικής της λειτουργίας έως τις 7 Ιουνίου, ενώ συζητείται η επαναφορά της λειτουργίας μέσα στον Ιούνιο, ενώ η Brussels Airlines σκοπεύει να επαναφέρει την λειτουργία πτήσεων, με μειωμένες συνδέσεις από τις 15 Ιουνίου.

Δημοφιλή