Tesco: 80 τόνους αδιάθετων τροφίμων ημερησίως φιλοδοξεί να διαθέσει σε φιλανθρωπία η αλυσίδα σούπερ μάρκετ

Tesco: 80 τόνους αδιάθετων τροφίμων ημερησίως φιλοδοξεί να διαθέσει σε φιλανθρωπία η αλυσίδα σούπερ μάρκετ
People walk into a Tesco supermarket in London, Tuesday Oct. 5, 2010. Tesco PLC, the world's third-largest retailer, said Tuesday that its first-half profit rose by 15 percent as the grocery company benefited from recovering economies, particularly in Asia. For the six months ending Aug. 28, Tesco reported a net profit of 1.18 billion pounds ($1.87 billion), up from 1.03 billion pounds in the comparable year-ago period. (AP Photo/Lefteris Pitarakis)
People walk into a Tesco supermarket in London, Tuesday Oct. 5, 2010. Tesco PLC, the world's third-largest retailer, said Tuesday that its first-half profit rose by 15 percent as the grocery company benefited from recovering economies, particularly in Asia. For the six months ending Aug. 28, Tesco reported a net profit of 1.18 billion pounds ($1.87 billion), up from 1.03 billion pounds in the comparable year-ago period. (AP Photo/Lefteris Pitarakis)
ASSOCIATED PRESS

Πριν από μερικές ημέρες, η είδηση ήρθε από τη Γαλλία: τα σούπερ μάρκετ της χώρας, από τον Μάιο του 2016 και έπειτα, θα είναι υποχρεωμένα να παραχωρούν τα αδιάθετα προϊόντα τους σε ανθρώπους που βρίσκονται σε ανάγκη και σε φιλανθρωπικές οργανώσεις.

Πλέον, όπως έγινε γνωστό το πρωί της Πέμπτης, το παράδειγμα της Γαλλίας αναμένεται να ακολουθήσουν και σούπερ μάρκετ σε άλλες χώρες.

Συγκεκριμένα, ο κολοσσός Tesco ήταν που ανακοίνωσε την πρόθεση του να συμβάλει στην αντιμετώπιση του ζητήματος που διαμορφώνεται, με δεκάδες χιλιάδες τόνους φαγητού να πετιούνται και να αλλοιώνονται- σκόπιμα- ετησίως.

Η αλυσίδα σούπερ μάρκετ που αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες παγκοσμίως- με 7.817 καταστήματα, όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα της- και δραστηριοποιείται και σε χώρες όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Μαλαισία, την Ουγγαρία, την Κίνα και την Ινδία, πρόκειται να συνεργαστεί με μια φιλανθρωπική οργάνωση, που ονομάζεται FoodShare.

Όπως σημειώνεται, περισσότεροι από 55.000 τόνοι φαγητού πετάχτηκαν τον περασμένο χρόνο από καταστήματα της Tesco, από τους οποίους οι 30.000 θα μπορούσαν να έχουν αξιοποιηθεί. Πρόκειται για τρόφιμα που ποικίλλουν: από προϊόντα αρτοποιίας, ως φρέσκα φρούτα, λαχανικά και σάντουιτς.

Μέσα από την αξιοποίηση μιας νέας εφαρμογής, η εταιρία-που στο παρελθόν της έχει ασκηθεί έντονη κριτική για μια σειρά από λόγους- πρόκειται να ειδοποιεί τις φιλανθρωπικές οργανώσεις που δραστηριοποιούνται στην περιοχή, σχετικά με το είδος και σύνολο των τροφίμων που έχουν μείνει αδιάθετα.

Η μέθοδος αυτή έχει ήδη τεθεί σε εφαρμογή στην Ιρλανδία και πλέον αναμένεται να εισαχθεί, δοκιμαστικά, και στο Ηνωμένο Βασίλειο, σε 10 μαγαζιά της αλυσίδας. Σκοπός είναι να διατίθενται έως και 80 τόνοι τροφίμων σε φιλανθρωπικές οργανώσεις, καθημερινά. Ανάμεσα τους βρίσκονται καταφύγια γυναικών και αστέγων, καθώς και κέντρα φιλοξενίας προσφύγων.

Αξίζει να υπογραμμιστεί, ωστόσο, πως οι δεκάδες χιλιάδες τόνων που τα σούπερ μάρκετ απλώς πετούν ανά τον κόσμο, αντιστοιχούν μόλις στο 1% των βρώσιμων τροφίμων που τελικώς δεν αξιοποιούνται.

Το υπόλοιπο, σύμφωνα με την φιλανθρωπική οργάνωση Food Share, οφείλεται από τους προμηθευτές ή τους καταναλωτές. Εξάλλου, όπως υποστηρίζουν κρατικές μετρήσεις στην Γαλλία, ο μέσος Γάλλος πολίτης υπολογίζεται πως πετάει περίπου 20 με 30 κιλά φαγητού ετησίως, με το γαλλικό κράτος να χάνει έως και 20 δισεκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο.

Δημοφιλή