The Plastic Revolution!

Άνθρωποι από όλο τον κόσμο καλούνται να καταθέσουν τις ιδέες τους για το πώς μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ή μάλλον να επαναχρησιμοποιήσουμε τις πλαστικές συσκευασίες δημιουργώντας νέα, καινοτόμα προϊόντα μειώνοντας ταυτόχρονα το περιβαλλοντικό τους αντίκτυπο. Με άλλα λόγια upcycling όχι μόνο στα υλικά, αλλά και στη νοοτροπία μέσα από μια ανοιχτή διαδικασία ανταλλαγής ιδεών, συνεργασίας και έμπνευσης.
pagadesign via Getty Images

Όχι δεν αναφερόμαστε στο μουσικό συγκρότημα αλλά στην οικολογική επανάσταση που μπορεί να φέρει το πλαστικό. Πολλοί θα αναρωτηθείτε, μα πώς είναι δυνατόν ένα υλικό το οποίο αποτελεί τον κατεξοχήν εχθρό του περιβάλλοντος να μετασχηματιστεί σε συμμαχό του; Την απάντηση προσπαθεί να δώσει ο πανευρωπαϊκός διαγωνισμός Plastic Fantastic Challenge που διεξάγεται αυτή τη στιγμή σε πέντε ευρωπαϊκές χώρες, αναμεσά τους και η Ελλάδα μια πρωτοβουλία της Enviu και του Impact Hub.

Άνθρωποι από όλο τον κόσμο καλούνται να καταθέσουν τις ιδέες τους για το πώς μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ή μάλλον να επαναχρησιμοποιήσουμε τις πλαστικές συσκευασίες δημιουργώντας νέα, καινοτόμα προϊόντα μειώνοντας ταυτόχρονα το περιβαλλοντικό τους αντίκτυπο. Με άλλα λόγια upcycling όχι μόνο στα υλικά, αλλά και στη νοοτροπία μέσα από μια ανοιχτή διαδικασία ανταλλαγής ιδεών, συνεργασίας και έμπνευσης.

Είναι αλήθεια, ότι η πλειοψηφία των πλαστικών απορριμάτων προέρχονται από τις συσκευασίες (σε ποσοστό 63%) οι οποίες είναι σχεδιασμένες για μια μόνο χρήση επιβαρύνοντας ανεπανόρθωτα τον πλανήτη. Παρακολουθήστε εδώ την ενδιαφέρουσα ομιλία της Diana Cohen, Co-founder του Plastic Pollution Coalition, η οποία μοιράζεται μαζί μας σκληρές αλήθειες για τη θαλάσσια μόλυνση που προέρχεται από το πλαστικό, αλλά και σκέψεις για το πώς μπορούμε να αντιστρέψουμε την κατάσταση.

Πρωτοβουλίες σαν αυτές κινητοποιούν εταιρείες, ΜΚΟ, ακαδημαϊκά ιδρύματα, επιχειρηματίες να σκεφτούν προς αυτή την κατεύθυνηση δίνοντάς μας success stories που μας εμπνέουν και μας προβληματίζουν.

Η εταιρεία Melissa είναι ένα τέτοιο επιτυχημένο παράδειγμα. O Edson Matsuo, lead designer της εταιρείας δηλώνει σχετικά, «Τα τελευταία χρόνια νέες αξίες έχουν προστεθεί στις καταναλωτικές συνήθειες, καθιστώντας τους καταναλωτές πιο απαιτητικούς σχετικά με την προέλευση και την ποιότητα των προϊόντων που αγοράζουν. Κάνοντας περισσότερα με λιγότερα, χρησιμοποιώντας ανακυκλωμένα υλικά, μειώνοντας το περιβαλλοντικό μας αντίκτυπο δημιουργούμε μια επιτυχημένη μάρκα».

Η ελληνικής προέλευσης Generation Generous αξιοποιεί πλαστικά μπουκάλια προκειμένου να σχεδιάσει και να παράξει τσάντες με «κοινωνική συνείδηση».

Και όσο τα παραδείγματα θα αυξάνονται, τόσο θα αυξάνεται και το ενδιαφέρον για πιο βιώσιμες και περιβαλλοντικά υπεύθυνες λύσεις που θα προέλθουν από τη συνεργασία δημιουργικών μυαλών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η ανοιχτή πρόκληση-πρόσκληση που στέλνει η Tetra Pak προκειμέου να μειώσει το αρνητικό περιβαλλοντικό της αποτύπωμα.

Αν θέλετε και εσείς να συμμετάσχετε στη συζήτηση, αλλά κυρίως να γίνετε μέρος της λύσης προτείνοντας και συνδημιουργώντας προϊοντα και υπηρεσίες που μπορούν να αλλάξουν τον τρόπο που σκεφτόμαστε και χρησιμοποιούμε το πλαστικό, δηλώστε συμμετοχή στο Plastic Fantastic Challenge. Love plastic, not waste!

Δημοφιλή