Θεατής συναυλίας στην Καβάλα σηκώθηκε και έφτυσε τον μαέστρο γιατί έπαιζε Μπαχ και όχι έλληνα συνθέτη

Θεατής συναυλίας στην Καβάλα σηκώθηκε και έφτυσε τον μαέστρο γιατί έπαιζε Μπαχ και όχι έλληνα συνθέτη
Comstock via Getty Images

Ενστάσεις και προβληματισμούς για τις επιλογές ή την εκτέλεση έργων σε μια συναυλία μπορεί να έχουμε όλοι. Εξάλλου στην Τέχνη τα πάντα είναι θέμα γούστου και άποψης. Ωστόσο, τουλάχιστον στην εποχή μας πια, λίγες είναι οι φορές που έχουμε ακούσει να επιτίθεται κάποιος στον μαέστρο μιας ορχήστρας επειδή διαφωνεί με την εθνικότητα των συνθετών τα έργα των οποίων παρουσιάζει.

Κι όμως ένα τέτοιο περιστατικό σημειώθηκε κατά την χορωδιακή συνάντηση «Στα βήματα του Αποστόλου Παύλου» που πραγματοποιήθηκε την 1η Ιουλίου στο Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων, στο πλαίσιο των Ελευθερίων 2018.

Όπως μεταδίδει ο ραδιοφωνικός σταθμός «Στο Κόκκινο Καβάλα 102,8» οι παρευρισκόμενοι «έγιναν μάρτυρες ενός πρωτόγνωρου και ανησυχητικού περιστατικού. Ενώ στη σκηνή βρισκόταν η Φιλαρμονική των Κρηνίδων, στο κενό ανάμεσα στα κομμάτια, μία γυναίκα κοντά στα 70 πλησίασε τον μαέστρο και τον ρώτησε, σε έντονο ύφος, γιατί παίζει Γερμανούς συνθέτες (είχε μόλις παίξει ένα κομμάτι από Μπαχ) και όχι κάποιον Έλληνα. Η κυρία δεν έμεινε εκεί. Έφτυσε τον μαέστρο και αποχώρησε από το θέατρο δεχόμενη τις διαμαρτυρίες των υπόλοιπων θεατών. Το γεγονός έγινε αντιληπτό από τους θεατές των πρώτων σειρών».

Όπως αναφέρεται, ο μαέστρος και η συντονίστρια της εκδήλωσης, απάντησαν ότι η μουσική είναι παγκόσμια και δεν ανήκει σε κανένα λαό ενώ το πρόγραμμα πρόγραμμα της εκδήλωσης συνεχίστηκε κανονικά.

«Λίγο αργότερα» όμως σημειώθηκε και ένα δεύτερο αξιοσημείωτο περιστατικό «όταν ένας θεατής, διαμαρτυρήθηκε για την αναφορά της παρουσιάστριας στην τοποθεσία των Κρηνίδων, Πλατανολεύκες, με το τούρκικο της όνομα, δηλαδή Καβάκια. Ο κύριος δεν έμεινε εκεί. Σε έντονο ύφος έκανε αναφορά στο νέο Μακεδονικό Κόμμα εισπράττοντας τελικά την δυσαρέσκιά αρκετών εκ των υπόλοιπων θεατών που ήταν δίπλα του»...

Δημοφιλή