Θεοχάρης: Η Ελλάδα που προσφέρει όσα δε μπορούσες ποτέ να φανταστείς

Νέα στρατηγική για τον ελληνικό τουρισμό, σύμφωνα με τις προγραμματικές δηλώσεις της Κυβέρνησης.
EUROKINISSI/ ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ

Διατηρώντας τα κεκτημένα των προηγούμενων ετών, η νέα ηγεσία του Υπουργείου Τουρισμού, επιθυμεί νέα προσέγγιση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, δεδομένων των συνθηκών ανταγωνισμού που επικρατούν, αλλά και των αναγκαιοτήτων που έχει η χώρα.

Κατά τη διάρκεια των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης στη Βουλή, ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης, παρουσίασε τους πέντε άξονες πάνω στους οποίους θα κινηθεί η στρατηγική του Υπουργείου καθώς και τους στόχους που οραματίζεται η κυβέρνηση για τον ελληνικό τουρισμό.

Ξεκινώντας την ομιλία του, επισήμανε ότι «από το 2009 ως το 2018, ο τουρισμός έχει παράξει άμεσα 125 δις ευρώ, με πολλαπλάσια συμβολή στην οικονομική δραστηριότητα και το ΑΕΠ της χώρας, ενώ 230 εκατ. άνθρωποι έχουν ταξιδέψει στη χώρα μας». Παράλληλα, τόνισε ότι «τα τελευταία 10 χρόνια ο αριθμός των τουριστών αυξήθηκε περισσότερο από όσο αυξήθηκε το τουριστικό εισόδημα.
Απόδειξη πως η πολιτεία δεν άσκησε σωστή πολιτική. Απλώς παρακολούθησε τη συγκυρία που ευνόησε τη χώρα μας. Μια συγκυρία που έφτασε στο τέλος της.
Αν δεν πάρουμε πρωτοβουλίες, δε θα καταφέρουμε να αυξήσουμε το τουριστικό ΑΕΠ κρατώντας σταθερές τις αφίξεις.»

Πρώτος στόχος σύμφωνα με το υπουργό, είναι «κάθε τουρίστας να μένει περισσότερες ημέρες και να αφήνει περισσότερα χρήματα,» και για τον λόγο αυτό το Υπουργείο προτείνει κίνητρα για αναβάθμιση της ποιότητας των ξενοδοχείων με αντάλλαγμα περισσότερους κοινόχρηστους χώρους.
Το Υπουργείο, λοιπόν, ξεκινά νέα στρατηγική για μια βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη, με ισορροπία προσφοράς, ζήτησης και υποδομών, αποφυγή του υπερτουρισμού (χαρακτηριστικό παράδειγμα η Σαντορίνη που στις 6 Αυγούστου θα φθάσουν κρουαζιερόπλοια χωρητικότητας 18.372 επιβατών!), με ανάλυση δεδομένων για το ποιους θέλουμε να προσελκύσουμε, πότε τους θέλουμε και γιατί, με ποιοτικά καταλύματα και συγκροτήματα με χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα και γιατί όχι μηδενικό άνθρακα.

Ανταγωνιστικότητα, ποιότητα, αυθεντικότητα, ανθεκτικότητα και βιωσιμότητα, είναι το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα του τουριστικού προϊόντος. Επίσης, ο υπουργός εξήγγειλε τη δημιουργία ομάδας υλοποίησης των δράσεων του Εθνικού Σχεδίου για τον Τουρισμό και τη θέσπιση Τουριστικού Περιφερειακού Συμβουλίου, ώστε οι αντιπεριφερειάρχες Τουρισμού να συναντώνται τακτικά με την ηγεσία του Υπουργείου για τον καλύτερο συντονισμό των δράσεων.

Καταλήγοντας, οι πέντε άξονες, στους οποίους θα κινηθεί η πολιτική του Υπουργείου, είναι η δημιουργία υποδομών, η βελτίωση του αδειοδοτικού πλαισίου (one shop stop για ταχύτερη διαδικασία) και η χωροθέτηση του τουρισμού, τα κίνητρα για τη νηολόγηση επαγγελματικών και ιδιωτικών σκαφών (στόχος η προσέλκυση 5.000 σκαφών άνω των 10 μέτρων), η προσβασιμότητα και η διασυνδεσιμότητα της χώρας (π.χ. απευθείας πτήσεις στις ΗΠΑ και τον χειμώνα), η διαχείριση της εμπειρίας ώστε αυτή να είναι ποιοτική και ελκυστική, η ενίσχυσης της τουριστικής Αστυνομίας, η ανασύσταση της τεχνικής τουριστικής εκπαίδευσης και η αναβάθμιση των αναβάθμιση των ανωτέρων σχολών, ο επανασχεδιασμός του τουριστικού προϊόντος και ο επαναπροσδιορισμός της εικόνας του, η μείωση του ΦΠΑ στο τουριστικό πακέτο στο 13% από 24% και στο 11% στο τέλος της τετραετίας, το άνοιγμα του τουρισμού «πέντε αισθήσεων», με σύνθετα ή εναλλακτικά προϊόντα (city break, ιατρικός τουρισμός, ευεξίας, αθλητικός, εκπαιδευτικός, θρησκευτικός, γαστρονομικός, συνεδριακός, αγροτουρισμός κ.α.), με στήριξη νέων ελκυστικών προορισμών σε μη ανεπτυγμένες τουριστικά περιοχές, με κοινωνική και περιβαλλοντική ευαισθησία.

Η ηγεσία του Υπουργείου έχει ήδη ξεκινήσει μια άτυπων συναντήσεων με τους προέδρους όλων των συνδέσμων του τουρισμού αλλά και του επιμελητηρίου, ώστε να καταγραφούν όλα τα προβλήματα που χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης και να επιλυθούν, αν χρειαστεί και με νομοθετικές πρωτοβουλίες.
Καταλήγοντας, για την πλατφόρμα Airbnb, ο Χάρης Θεοχάρης ανάφερε ότι για το Υπουργείο Τουρισμού, οι βραχυχρόνιες μισθώσεις είναι μέρος της τουριστικής βιομηχανίας και έχουν θέση στο τραπέζι των συζητήσεων για τον τουρισμό, «να προτείνουν και να διεκδικούν αλλά με υποχρεώσει,ς ώστε να διαφυλάξουμε τόσο την ποιότητα της τουριστικής εμπειρίας όσο και το κοινωνικό της αποτύπωμα.
Παρανομία και φοροδιαφυγή δεν είναι ανεκτές.»

Δημοφιλή