Τι είναι το messenger-marketing και γιατί πρέπει να το χρησιμοποιήσετε;

Τι είναι το messenger-marketing και γιατί πρέπει να το χρησιμοποιήσετε;
NurPhoto via Getty Images

To άρθρο αυτό αποσκοπεί να εξερευνήσει εάν τα messenger έχουν την ευκαιρία να αποτελέσουν μια νέα εναλλακτική λύση που θα μπορέσει να αντικαταστήσει τις ηλεκτρονικές επιστολές υπό τη μορφή των email.

Το marketing στις δημοφιλέστερες εφαρμογές επικοινωνίας είναι μια νέα τάση που εμφανίστηκε τα τελευταία χρόνια.

Στο παρόν άρθρο θα μιλήσουμε για τα παρακάτω θέματα:

-γιατί το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο θεωρείται πλέον ξεπερασμένο;

-γιατί τα messenger είναι πιο αποτελεσματικά από το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο;

-ποια είναι τα κύρια χαρακτηριστικά του marketing σε διαφορετικά είδη messenger;

-γιατί η εισαγωγή του messenger- marketing θα πρέπει να αρχίσει να αποτελεί κεντρικό συστατικό της στρατηγικής marketing:

Το email αποτελεί πλέον ένα ξεπερασμένο μέσο

Το email ως μέσο marketing αποτέλεσε πρότυπο και χρησιμοποιήθηκε για την αποστολή διαφημιστικών μηνυμάτων από τις αρχές της δεκαετίας του ’90. Αρχικά οι άνθρωποι διάβαζαν κάθε εισερχόμενο μήνυμα που λάμβαναν – πράγμα λογικό διότι όλη αυτή η εμπειρία ήταν κάτι το καινούριο, ασυνήθιστο και ακόμη και διασκεδαστικό. Οι marketers παρατήρησαν ότι αρέσει στους ανθρώπους να λαμβάνουν μηνύματα και γρήγορα σκέφτηκαν πώς να χρησιμοποιήσουν αυτή τη τεχνογνωσία για να προωθήσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους.

Σύντομα όμως το κατάλαβαν όλοι. Και έτσι προέκυψε και το spam. Πλέον, οι περισσότεροι άνθρωποι εκλαμβάνουν τα διαφημιστικά μηνύματα από εταιρίες στο ηλεκτρονικό τους ταχυδρομείο ως κάτι το αρνητικό, κάτι που τους κλέβει τον πολύτιμο χρόνο και εμποδίζει την ενασχόλησή τους με πιο σοβαρά πράγματα. Επομένως, καθαρά από την άποψη του marketing, το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο είναι τώρα ένα υπερβολικά κορεσμένο, και ξεπερασμένο κανάλι επικοινωνίας.

Τα γράμματα διαβάζονται πολύ σπάνια

Το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο έχει ένα χαμηλό δείκτη αναγνωσιμότητας. Τα καλύτερα marketing campaign καταφέρνουν να χτυπήσουν ένα ποσοστό των 60%, αλλά ο μέσος όρος βρίσκεται χαμηλά στα 30%. Από το 30% που άνοιξε το email, συνήθως μόνο το 1% θα ακολουθήσει τον σύνδεσμο για να εγγραφτεί, να δει, να κατεβάσει, ή να πραγματοποιήσει μια οποιαδήποτε άλλη επιθυμητή ενέργεια.

Επομένως, αποδεικνύεται ότι οι προσπάθειες είναι δυσανάλογες του αποτελέσματος. Θα περάσετε μερικές ώρες προσπαθώντας να δημιουργήσετε ένα ενδιαφέρον και ελκυστικό μήνυμα, να επιλέξετε μια εικόνα και κάποια gifs, να σκεφτείτε μια λαμπερή θεματική και να αποστείλετε το μήνυμα σε 1000 παραλήπτες.

Αν είστε τυχεροί, από τα μηνύματα που στείλατε, τα 700 θα περάσουν από τα φίλτρα spam που έχουν ορίσει οι παραλήπτες και θα καταλήξουν στο ηλεκτρονικό τους γραμματοκιβώτιο. Από αυτά τα 700 μηνύματα, μόνο τα 210 θα ανοιχτούν (στην περίπτωση που το θέμα που επιλέξατε είναι πιασάρικο). Τα περισσότερα από αυτά τα 210 άτομα σκανάρουν το email για 1 με 3 δευτερόλεπτα και στη συνέχεια το κλείνουν, το διαγράφουν, το αρχειοθετούν και προχωρούν στο επόμενό τους μήνυμα.

Αλλά, ας υποθέσουμε ότι συνωμοτούν τα αστέρια και 2-3 άνθρωποι είχαν αρκετό χρόνο στη διάθεσή τους για να διαβάσουν επιμελώς το email που αποστείλατε. Μπορεί να τους φάνηκε ενδιαφέρουσα η πρόταση σας και όχι μόνο να το διάβασαν, αλλά και να ακολούθησαν το σύνδεσμο που τους αποστείλατε. Αλλά ακόμα και αυτό δεν αποτελεί εγγύηση. Αυτοί οι χρήστες μετατράπηκαν απλώς σε δυνητικούς πελάτες, αλλά ακόμα δεν σκοπεύουν να αγοράσουν τίποτα.

Email Marketing Versus Messenger Marketing – ποσότητα εναντίον της ποιότητας.

Κάποια στιγμή το email-marketing μετατράπηκε σε έναν αριθμητικό αγώνα. Θεωρείται ότι όσο περισσότερες διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου έχετε στη διάθεσή σας, τόσο περισσότερα χρήματα μπορείτε να βγάλετε. Αλλά ακόμη κι αν έχετε δεκάδες χιλιάδες διευθύνσεις και το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο αποτελεί βασικό μέσο marketing και πηγή πωλήσεων για την επιχείρησή σας, πολλοί παράγοντες λειτουργούν εναντίον σας.

Για παράδειγμα:

Το κοινό σας κουράστηκε από τα email και με το χρόνο δεν είναι τόσο ευάλωτο στο email-marketing.

Το Google, η Microsoft και η Yahoo παλεύουν για τον αριθμό χρηστών και κάνουν τα πάντα για την ικανοποίηση των χρηστών, και επομένως ξοδεύουν δισεκατομμύρια ευρώ για να δημιουργήσουν έναν αλγόριθμο που θα τελειοποιήσει τη δυνατότητα των ηλεκτρονικών μηνυμάτων να ξεγελούν τα φίλτρα του spam που ορίζουν οι χρήστες.

Ευτυχώς, υπάρχει ένας καλύτερος και πιο αποτελεσματικός τρόπος επικοινωνίας με το κοινό.

Τα messenger χρησιμοποιούνται ενεργά

Τα τελευταία χρόνια, υπήρξε μια δραματική αλλαγή στη συμπεριφορά των χρηστών: οι άνθρωποι ξοδεύουν περισσότερο χρόνο στα messenger παρά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Και αν χτίζετε μια επιχείρηση στο διαδίκτυο, πρέπει να είστε ενεργοί εκεί όπου είναι ενεργοί και οι πελάτες σας. Δηλαδή αυτή τη στιγμή: στα messenger.

Ta messenger απολαμβάνουν μεγάλη εμπιστοσύνη χρηστών

Οι άνθρωποι επιθυμούν να επικοινωνούν άμεσα μέσω των messenger, όχι μόνο επειδή είναι βολικό και γρήγορο, αλλά και επειδή εκεί δεν λαμβάνουν ανεπιθύμητα μηνύματα, ή αλλιώς spam. Η μόνη εξαίρεση είναι η εφαρμογή Viber, αλλά και πάλι θα λάβετε πολύ λιγότερα μηνύματα από διάφορες εταιρείες απ’ ότι στο ηλεκτρονικό σας ταχυδρομείο. Η συνομιλία στο messenger είναι ένα κανάλι επικοινωνίας όπου είναι πολύ αναπτυγμένη η κουλτούρα της εμπιστοσύνης. Το να λαμβάνετε μηνύματα και να ανταλλάζετε πληροφορίες με άλλους ανθρώπους μέσω messenger είναι μια πολύ εύκολη και ευχάριστη διαδικασία.

To messenger ικανοποιεί την ανάγκη του σύγχρονου ανθρώπου για νέες και επίκαιρες πληροφορίες. Επιπλέον, οι άνθρωποι έχουν την τάση να πιστεύουν ότι τα μηνύματα που τους έρχονται στο τηλέφωνο και εμφανίζονται στην οθόνη ως μια μικρή προειδοποίηση είναι σημαντικά και χρήζουν προσοχής τους.

Χαρακτηριστικά του marketing σε messengers

ROI υψηλότερο από ότι σε email

Η δαπάνη χρημάτων για το marketing μέσω messenger είναι πιο αποτελεσματική από το την ίδια διαδικασία με τη χρήση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, επειδή τα μηνύματα θα παραδοθούν ακριβώς στο στοχευόμενο κοινό σας, και το ποσοστό αναγνωσιμότητας θα είναι πολύ υψηλότερο. Το ποσοστό ανοίγματος των μηνυμάτων ανέρχεται αυτομάτως στα 80-90%.

Οι άνθρωποι, κατά κανόνα, χαίρονται όταν λαμβάνουν αυτά τα μηνύματα και τα ανοίγουν τους, επειδή είναι συνηθισμένοι να πιστεύουν ότι τα μηνύματα που τους έρχονται στο messenger είναι ενδιαφέροντα και σημαντικά.

Τα messenger σας επιτρέπουν να γνωρίζετε γρήγορα τους πελάτες σας και να δημιουργείτε γρήγορα μια βάση δεδομένων

Τα messengers είναι ένα διαδραστικό κανάλι όπου οι άνθρωποι είναι συνηθισμένοι στο διάλογο. Αν στείλετε ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με μια ερώτηση σε 1000 άτομα, δεν θα λάβετε ούτε 10 απαντήσεις. Ενώ αν το αποστείλετε σε χρήστες messenger, θα είναι έτοιμοι να σας απαντήσουν – εξάλλου το κάνετε εύκολο για αυτούς, απλά θα πρέπει να πατήσουν ένα κλικ και να επιλέξουν τη σωστή απάντηση.

Ένας marketer μπορεί να ξοδέψει μισό χρόνο αποστέλλοντας τα μηνύματά του μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και να μάθει πολύ λίγα πράγματα για τον χρήστη. Στα messenger όμως όλη αυτή η διαδικασία θα παίρνει δέκα φορές λιγότερο χρόνο, ενώ μάλιστα είναι και πολύ απλούστερη, αφού απλώς πρέπει να αποστείλετε ένα μήνυμα και να παρακολουθήσετε πως αντιδρά ο χρήστης.

Παραδείγματος χάρη, μπορείτε να κάνετε ερωτήσεις τύπου:

-Είστε marketer ή ιδιοκτήτης επιχείρησης;

-Σας αρέσει να πλέκετε;

-Σκοπεύετε να αγοράσετε σπίτι ή διαμέρισμα;

- Θέλετε να λαμβάνετε πληροφορίες για το προϊόν χ;

Έπειτα, ο χρήστης θα επιλέξει την απάντηση που τον αντιπροσωπεύει.

Επομένως, μέσω του messenger θα μάθετε ευθύς αμέσως αυτό για το οποίο θα χρειαζόταν να δουλέψετε περίπου 6 μήνες μέσω του email-marketing.

Αφότου μάθετε κάτι για τον πελάτη σας, θα μπορείτε να του εξασφαλίσετε την παραλαβή της πληροφορίας που επιθυμεί και θα του φανεί χρήσιμη, εγκαίρως. Βήμα με βήμα, μέσω της επαφής και αλληλεπικοινωνείς θα σας βοηθήσει να δημιουργήσετε εμπιστοσύνη μεταξύ της επιχείρησης και του πελάτη, πράγμα πολύ σημαντικό για το χρήστη τη στιγμή που παίρνει την απόφαση να αγοράσει κάτι.

Οι marketers χρησιμοποιούν social media, content marketing, email και άλλα εργαλεία για την αύξηση της αναγνωσιμότητας των προϊόντων και της γνώσης για τις υπηρεσίες που παρέχουν. Μόλις ο πελάτης ενημερωθεί, ο ρόλος του marketer συνίσταται στο να βοηθήσει αυτόν τον άνθρωπο και να τον ωθήσει στο να πραγματοποιήσει τελικά την αγορά. Επιπλέον, η επικοινωνία διαμέσου messenger είναι πιο ασφαλής αλλά και πιο φιλική απ ότι η επικοινωνία μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε αρχικά στο dimitrigallo.com