Τι ισχύει τελικά με τους νέους κανόνες στα αεροπορικά ταξίδια

Τι επιτρέπεται και τι όχι, ανάλογα με τον προορισμό.
Juan Silva via Getty Images

Στην Ταϊλάνδη, δεν μπορεί κάποιος επιβάτης να έχει φαγητό ή νερό κατά την διάρκεια της πτήσης και πρέπει υποχρεωτικά να φοράει μάσκα.

Στη Μαλαισία και την Ινδονησία, το αεροπλάνο πρέπει να είναι μισοάδειο. Στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρώπη, δεν είναι υποχρεωτικό οι αεροπορικές εταιρείες να αφήνουν κενά τα μεσαία καθίσματα.

Τα μέτρα για τον περιορισμό της εξάπλωσης του κορονοϊού έχουν αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο ταξιδεύουν οι άνθρωποι, όπως διαπίστωσε ο κάτοικος του Πεκίνου, Φενγκ Χουέλι, 26 ετών, όταν πήρε πτήση εσωτερικού αυτό το μήνα. Το αεροσκάφος ήταν γεμάτο - κάτι που επιτρέπεται σύμφωνα με τους κινεζικούς κανόνες.

«Χρειάστηκε να φορέσουμε μάσκα κατά τη διάρκεια της πτήσης και υπήρχαν ανακοινώσεις που ζητούσαν ουσιαστικά τη συνεργασία μας με αυτά τα μέτρα προστασίας από ιούς, τα οποία με έκαναν λίγο νευρικό», δήλωσε ο Φενγκ. «Πρέπει επίσης να περάσετε από πολλούς ελέγχους θερμοκρασίας και ελέγχους ασφαλείας όταν φεύγετε από το αεροδρόμιο» συμπλήρωσε.

Οι ταξιδιώτες, οι αεροπορικές εταιρείες και τα αεροδρόμια μάχονται με ένα συνονθύλευμα κανόνων που έχουν θεσπιστεί κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι οποίοι διαφέρουν από χώρα σε χώρα.

YG Photos via Getty Images

Λίγο περισσότερο από ένα χρόνο μετά τη διαφοροποίηση των χωρών στην αντιμετώπιση της γείωσης των Boeing 737 MAX, η αεροπορική βιομηχανία είναι και πάλι αντιμέτωπη με αποσπασματικούς κανόνες.

Το τελευταίο γεγονός που έφερε τόσο μεγάλες αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας των αεροπορικών εταιρειών ήταν οι επιθέσεις του 2001 στις Ηνωμένες Πολιτείες, οι οποίες οδήγησαν σε νέα μέτρα ασφαλείας.

Οι υπηρεσίες επί του αεροσκάφους αλλάζουν επίσης. Τα γεύματα στην business class, που αποτελούσαν κάποτε σημείο αναφοράς πωλήσεων για τις μεγάλες αεροπορικές εταιρείες, έχουν περιοριστεί σε προσυσκευασμένα γεύματα σε αερομεταφορείς όπως η Emirates, η Air Canada και η British Airways.

Ο αυτοματισμός αυξάνεται επίσης, καθώς αερομεταφορείς όπως η Qantas Airways ζητούν από τους επιβάτες να κάνουν check in μέσω διαδικτύου για να περιορίσουν την επαφή με το προσωπικό και τους άλλους ταξιδιώτες.

«Περισσότερο από ποτέ, η βιομηχανία θα εργαστεί προς το όραμα ενός ταξιδιού οργανωμένου εξολοκλήρου από το κινητό τηλέφωνο», δήλωσε ο Σουμές Πατέλ, του παρόχου τεχνολογίας SITA, ο οποίος ελπίζει να επωφεληθεί από αυτή την τάση.

Αδεια μεσαία καθίσματα;

Μια από τις μεγαλύτερες συζητήσεις ήταν το κατά πόσον οι μεσαίες θέσεις πρέπει να είναι κενές στα αεροπλάνα.

Αυτό θα τα περιόριζε στα δύο τρίτα της κανονικής χωρητικότητάς τους, κάτι θα ανάγκαζε τις περισσότερες αεροπορικές εταιρείες να αυξήσουν τους ναύλους ώστε να βγάλουν κέρδος.

Ο Αφιφ Ζακουάν, 20 ετών, πήρε πρόσφατα πτήση εσωτερικού της Malaysia Airlines, η οποία εξαιρέθηκε από την απαίτηση να πετάει τα αεροσκάφη της μισοάδεια.

Οπως είπε, ήταν άνετος με την ιδέα μιας γεμάτης πτήσης εσωτερικού, αλλά δεν εξετάζει το ενδεχόμενο να ταξιδέψει διεθνώς προς το παρόν.

«Καθώς όλο και περισσότεροι άνθρωποι ταξιδεύουν για οποιονδήποτε λόγο, η εμπιστοσύνη και η διάδοση των εμπειριών από στόμα σε στόμα θα διαμορφώσουν την ... ανάκαμψη», δήλωσε ο Μαγιούρ Πατέλ, της εταιρείας δεδομένων OAG Aviation.

(με πληροφορίες από Reuters)

Δημοφιλή