Το τρένο σφύριξε για το Αίγιο, όμως σφυρίζουν και οι ελλείψεις

Δύο ημέρες λειτουργίας του τρένου Κιάτο – Αίγιο, με θετικό κλίμα, κενά και παραλείψεις.
HuffPost Greece

Η εσπευσμένη λειτουργία του τμήματος του τρένου Κιάτο – Αίγιο, από τις 22 Ιουνίου 2020, ήταν λογικό, καθώς στην Ελλάδα ζούμε, να συνοδεύεται από κενά και παραλείψεις.

Η λέξη εσπευσμένη, έγκειται στο γεγονός ότι ενώ θα μπορούσε να λειτουργήσει από μήνες πριν, αλλά λόγω κορονοϊού δεν έγινε η τελική δοκιμή, τώρα που έγινε δόθηκε σε χρήση αμέσως, καθώς το Ελληνικό Δημόσιο θα έπρεπε να επιστρέψει 230 εκατ. ευρώ στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή!

Η γραμμή λειτούργησε επιτυχώς, όσον αφορά το επιχειρησιακό σκέλος, με 6 ζεύγη δρομολογίων.

HuffPost Greece


Συγκεκριμένα:

Αίγιο-Κιάτο-Αεροδρόμιο: 3 δρομολόγια, με ώρες αναχώρησης από το Αίγιο: 07:38, 12:38 και 17:38.

Αίγιο-Κιάτο-Αθήνα-Πειραιάς: 3 δρομολόγια, με ώρες αναχώρησης από το Αίγιο: 09:57, 14:57 και 19:33.

Πειραιάς-Αθήνα-Κιάτο-Αίγιο: 3 δρομολόγια, με ώρες αναχώρησης από τον Πειραιά: 04:38* (από Αθήνα), 09:17 και 14:17.

Αεροδρόμιο-Κιάτο-Αίγιο: 3 δρομολόγια, με ώρες αναχώρησης από το Αεροδρόμιο: 06:49, 11:49 και 16:49.

Η κίνηση της κυκλοφορίας, στις δύο πρώτες ημέρες, μολονότι οι τοπικές κοινωνίες το πληροφορήθηκαν την τελευταία στιγμή, έδειξε θετικά σημάδια, όπως είχα και ο ίδιος την ευκαιρία να διαπιστώσω στον σταθμό της Ακράτας.

Πάντως, επειδή έχω ιδία εικόνα, στα κενά που παρατήρησα, είναι η έλλειψη πινακίδων επί των σταθμών, που αναγράφουν την ονομασία του σταθμού, η καθαριότητα των χώρων, τόσο των σταθμών όσο και του περιβάλλοντος χώρου, η λειτουργία ανελκυστήρων, που χρειάζονται ηλικιωμένοι και άτομα με αναπηρίες, ακόμα και η σήμανση στις παραπλήσιες οδούς, που οδηγούν στον σταθμό.

Ο κατάλογος με τα κενά και τις παραλείψεις, ορισμένες εκ των οποίων, όπως η καθαριότητα, αφορούν την ανάδοχο εταιρεία ΜΕΤΚΑ που πήρε την εργολαβία από την ΕΡΓΟΣΕ, ήδη βρίσκεται στο γραφείο του αναπληρωτή διευθύνοντα συμβούλου του ΟΣΕ, Αθανασίου Κοτταρά, ο οποίος κινεί όλες τις διαδικασίες, προκειμένου τις επόμενες 15 ημέρες να έχουν αποκατασταθεί όλα.

Σε κάθε σταθμό θα υπάρχει είτε σταθμάρχης είτε κλειδούχος, ανάλογα το τι χρειάζεται ο σταθμός, ενώ παντού θα υπάρχει security και συνεργείο καθαρισμού.

Επίσης, αξίζει αν σημειώσουμε ότι ακόμα και για τις τιμές, την τελευταία στιγμή, πριν την έναρξη των δρομολογίων, ενημερώθηκε το κοινό.

Εκδοτήρια, στο τμήμα Κιάτο-Αίγιο, λειτουργούν σε Κιάτο: 04:45-22:00, Διακοπτό: 08:30-20:30 και Αίγιο: 06:30-19:30, ενώ στους σταθμούς που δεν υπάρχει εκδοτήριο, οι επιβάτες θα εκδίδουν εισιτήριο κατά την επιβίβασή τους, από τους ελεγκτές των τρένων. Για όσους έχουν επιβιβαστεί από σταθμούς που υπάρχουν εκδοτήρια και δεν έχουν προμηθευτεί εισιτήριο, θα επιβάλλεται πρόστιμο.

Ένα ακόμη στοιχείο, είναι η διαφοροποίηση του τρένου από το ΚΤΕΛ, καθώς στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν θεωρούν ότι είναι ανταγωνιστικό, διότι παρέχονται διαφορετικού προφίλ υπηρεσίες.

Επισημαίνω, ότι τιμολογιακά, αν κάποιος χρησιμοποιήσει το τρένο για τη διαδρομή Αθήνα – Ακράτα, θα πληρώσει 12 ευρώ για Αθήνα – Κιάτο και επιπλέον 4,20 ευρώ για Κιάτο – Ακράτα, ήτοι 16,20 ευρώ, ενώ το ΚΤΕΛ χρεώνει 12,70 ευρώ και 21 ευρώ με επιστροφή.

Πάντως, καθένα μέσο έχει και τα δικά του πλεονεκτήματα. Το τρένο, συνδέεται απευθείας με το μετρό ή σε πηγαίνει απευθείας στο αεροδρόμιο, χωρίς μετεπιβίβαση, ενώ με το ΚΤΕΛ, για να μετακινηθείς από τον Κηφισό χρειάζεσαι είτε λεωφορείο, είτε ταξί, με την ανάλογη χρέωση και τον χρόνο που απαιτείται για τη μετεπιβίβαση.

Καταλήγοντας, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ προσανατολίζεται σε ευρεία χρήση καρτών πολλαπλών διαδρομών, προκειμένου να κάνει πιο ελκυστική τη μετακίνηση με το τρένο.

Οι τιμές του κανονικού εισιτηρίου, στην απλή διαδρομή ΚΙΑΤΟ – ΑΙΓΙΟ:

HuffPost Greece

Δημοφιλή