ΔΙΕΘΝΕΣ
23/09/2019 09:38 EEST | Updated 23/09/2019 09:55 EEST

Τουρίστες «όμηροι» σε ξενοδοχείο στην Τυνησία - Δεν είχε πληρώσει τη διαμονή τους η Thomas Cook

Το ταξιδιωτικό πρακτορείο κήρυξε πτώχευση τα ξημερώματα της Δευτέρας.

SOPA Images via Getty Images

Η πτώχευση της Thomas Cook, του παλαιότερου ταξιδιωτικού γραφείου με έτος ίδρυσης το 1841 το οποίο διαθέτει ξενοδοχεία, resorts και αεροπορική εταιρεία με πτήσεις σε πολλά μέρη του κόσμου, έχει αφήσει ακάλυπτους 600.000 ταξιδιώτες ανά τον κόσμο και ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη τεράστιες επιχειρήσεις για την επιστροφή στις πατρίδες τους.

Εκτιμάται όμως πως οι διαδικασίες για τον επαναπατρισμό τους θα διαρκέσουν ακόμη και δύο εβδομάδες ενώ δεν λείπουν και τα παρατράγουδα. Τα οποία μάλιστα ξεκίνησαν από νωρίς. 

Ήδη μια τέτοια ιστορία εκτυλίχθηκε στην Τυνησία το Σάββατο, πριν την πτώχευση αλλά ενώ οι φήμες οργίαζαν και λογαριασμοί πελατών είχαν μείνει απλήρωτοι. Συγκεκριμένα, η διεύθυνση ξενοδοχείου στο οποίο διέμεναν πελάτες της Thomas Cook κράτησαν ομήρους τους ταξιδιώτες στο resort εμποδίζοντάς τους την έξοδο, αφού το πρακτορείο δεν είχε προχωρήσει στην εξόφληση της διαμονής τους.

Οι φιλοξενούμενοι στο ξενοδοχείο Orangers στην παραθαλάσσια πόλη Χαμαμέντ, υποστήριξαν πως ήταν εγκλωβισμένοι στο resort το Σάββατο και τους είχαν ενημερώσει πως δεν θα τους επέτρεπαν να αποχωρήσουν εάν δεν γινόταν η εξόφληση των 6.000 διναρίων (περίπου 1680 λίρες Αγγλίας) για την οποία ήταν υπεύθυνο το ταξιδιωτικό πρακτορείο Thomas Cook μέσω του οποίου είχαν αγοράσει ένα πακέτο διακοπών.

 

Σημειώνεται πως ήταν που ήταν γνωστό ήδη από το Σαββατοκύριακο- ίσως και νωρίτερα- πως εάν το πρακτορείο δεν έβρισκε τα απαραίτητα κεφάλαια θα αναγκαζόταν άμεσα να κηρύξει πτώχευση. 

Όπως λένε οι ταξιδιώτες, το ξενοδοχείο τους ενημέρωσε πως δεν θα τους επέτρεπε ούτε να αποχωρήσουν με την προγραμματισμένη πτήση για την πατρίδα τους ούτε καν να βγουν και να επισκεφθούν έστω ένα κατάστημα.

Μάλιστα τα λεωφορεία που έφτασαν στο ξενοδοχείο για να μεταφέρουν τους τουρίστες στο αεροδρόμιο, κλήθηκαν από άνδρες ιδιωτικής εταιρείας security να αποχωρήσουν, όπως δήλωσαν στον Guardian κάποιοι ταξιδιώτες.

Η Μάντι Κλαμπ, 26 ετών και ο φίλος της Σαούμ Χολμς 30 ετών από το Ντέμπρι της Αγγλίας περιέγραψαν τις στιγμές που έζησαν.

«Δεν μας άφηναν καν να βγούμε από το ξενοδοχείο» λέει η Χολμς «Η Thomas Cook μας ενημέρωσε πως είχε επικοινωνήσει με τον επικεφαλής της αστυνομίας».

Ευτυχώς την Κυριακή επετράπη στους ταξιδιώτες να αποχωρήσουν και το θέμα λύθηκε.

Όπως δήλωσαν οι παραθεριστές ο τοπικός εκπρόσωπος της Thomas Cook προσπάθησε να επιλύσει το θέμα και να τους καθησυχάσει  ενώ η εταιρεία δήλωσε την Κυριακή ότι οι επισκέπτες που είχαν αναγκαστεί να πληρώσουν το ξενοδοχείο, είχαν αποζημιωθεί.

«Γνωρίζουμε ότι ένας μικρός αριθμός πελατών κλήθηκαν να πληρώσουν για τη διαμονή τους στο Les Orangers στην Τυνησία, πριν αποχωρήσουν. Το θέμα έχει επιλυθεί και οι πελάτες ταξίδεψαν για τις πατρίδες τους όπως είχε προγραμματιστεί. Συνεχίζουμε να στηρίζουμε τους πελάτες μας» δήλωνε την Κυριακή εκπρόσωπος της Thomas Cook.

Οι Λιν και Πίτερ Τέιλορ από το Νιουκαστλ που είχαν ταξιδέψει στην Τυνησία με την Thomas Cook, δήλωσαν επίσης ότι ζητήθηκε από τους επισκέπτες πριν φύγουν από το ξενοδοχείο να πληρώσουν για τη διαμονή τους. «Εκείνοι που έπρεπε να φύγουν σήμερα [σσ Σάββατο] ενημερώθηκαν με επιστολές που τους παραδόθηκαν στα δωμάτιά τους» δήλωσε η Lynn Taylor.

«Το ξενοδοχείο ζητούσε 6.000δινάρια. Νομίζω ότι μια ηλικιωμένη κυρία τα πλήρωσε. Εμείς όχι».Σημειώνεται πως το ξενοδοχείο αρνήθηκε να σχολιάσει ή να παράσχει οποιαδήποτε πληροφορία για το περιστατικό. Απλά επιβεβαίωσε πως οι ταξιδιώτες είχαν αποχωρήσει.

Πηγή: Guardian