Τρία μεγάλα πλεονεκτήματα που προσφέρουν στον εγκέφαλό μας οι to do λίστες

Που μάλλον δεν τα φανταζόμασταν ποτέ

Μπορεί να έχετε άρνηση για να δημιουργήσετε to do λίστες και να νιώθετε περισσότερη ευελιξία χωρίς αυτές. Καθώς, όμως, οι επαγγελματικές υποχρεώσεις μοιάζουν να αυξάνονται, είναι ιδιαίτερα σημαντικό κανείς να κάνει προγραμματισμό, κάτι το οποίο δεν είναι τελικά τόσο δύσκολο όσο μπορεί να φαίνεται στην αρχή.

Για την ακρίβεια, το να ξεκινήσει κανείς να προγραμματίζεται και να οργανώνει τις υποχρεώσεις του είναι απλό κι απαιτεί μερικά βήματα, με πρώτο την αγορά ενός organizer, ενώ αν έχετε ήδη, καλό είναι να προμηθευτείτε ανταλλακτικό ημερολογίου και ανταλλακτικά φύλλα για το 2020.

Κάνατε ήδη, λοιπόν, μια καλή αρχή. Μάθετε τώρα ποια είναι τα ωφέλη της to do λίστας για τον εγκέφαλό μας:

Το να γράφει κανείς «ακονίζει» τη μνήμη του

Το να κρατά κανείς σημειώσεις για προγραμματισμό είναι σαν να κρατά σημειώσεις όταν διαβάζει βιβλίο ή ακούει μια διάλεξη. ΄Οταν κανείς κρατά σημειώσεις θα πρέπει να «φιλτράρει» την εξωτερική πληροφόρηση, να κάνει την περίληψή της στον εγκέφαλό του και μετά να τη γράψει. Πολλές μελέτες αποδεικνύουν ότι το να γράφει κανείς σημειώσεις βοηθά να αναδεικνύει το απόσταγμα της πληροφόρησης που ακούει καλύτερα απ′ ότι αν την διάβαζε ή την άκουγε.

Το να γράφει κανείς μια to do λίστα, αυτό είναι μια διανοητική εμπειρία. Ακόμα κι αν περνά κάποιο χρόνο σκεπτόμενος σε σχέση με ό,τι έχει να κάνει, η διαδικασία του να το βάλει στο χαρτί και να θέσει προτεραιότητες τον αναγκάζει να κάνει περισσότερη δουλειά.

Αυτό έχει σημασία. Το μυαλό αποφασίζει ποια κομμάτια πληροφόρησης είναι τα πιο σημαντικά και θα πρέπει κανείς να εστιάσει περισσότερο. Να γιατί πολλές φορές είναι απίστευτα εύκολο να θυμάται κανείς τι είναι στην to do λίστα του ακόμα κι αν δεν την κοιτά.

Ο προγραμματισμός μετατρέπει αφηρημένους στόχους σε πραγματικό έργο

Για τους περισσότερους ανθρώπους, η πρόκληση στη δουλειά δεν είναι να παραμένει κανείς απασχολημένος καθημερινώς, αλλά να είναι σίγουρος ότι θα ολοκληρώσει τα μεγάλα projects που έχει θέσει στον εαυτό του ώστε να κάνει τη δουλειά του άξια νοήματος.

Για τους περισσότερους από εμάς το πρόβλημα είναι πως είναι δύσκολο να επιτυχθούν αυτοί οι μεγάλοι στόχοι αν δεν αφιερώσει κανείς χρόνο κατά τη διάρκεια της καθημερινότητάς του.

Ας πούμε ότι γράφετε ένα βιβλίο. Αυτό δεν μπορεί να συμβεί αν δεν κάνει κανείς πρώτα έρευνα, μετά να γράψει, στη συνέχεια να κάνει edit και βεβαίως τελικό τσεκάριασμα. Αυτό, φυσικά, προϋποθέτει χρόνο και να κρατά κανείς ενήμερη μια ατζέντα με όλους τους μικρότερους στόχους οι οποίοι μπορεί να οδηγήσουν στον μεγαλύτερο στόχο.

Καθώς, λοιπόν, σκέφτεστε αυτούς τους μικρότερους στόχους, άλλα πράγματα μπορεί να προκύψουν - πράγματα τα οποία δεν τα είχατε σκεφτεί. Κι αυτό είναι επίσης ένα μεγάλο κέρδος.

Βοηθά να ξεκαθαρίσουμε την ήρα από το στάρι

Οι to do λίστες κάποιες φορές δεν ολοκληρώνονται για πολλούς λόγους. Το εργασιακό μας περιβάλλον αποσπά την προσοχή και τα αμέτρητα e-mail και οι συνομιλίες στο chat δεν μας αφήνουν να δούμε τη μεγάλη εικόνα. Αν, όμως, έχουμε καταγράψει τις προτεραιότητές μας, είναι πολύ πιθανό να βρούμε χρόνο μέσα στην ημέρα να αφιερώσουμε χρόνο σ′ αυτές.

Το organizer μας βοηθά να σχεδιάσουμε τις δράσεις μας για τις εβδομάδες που έρχονται στις λευκές του σελίδες. Αν υπάρχουν...

Διότι πολλές φορές συνειδητοποιούμε ότι δεν υπάρχουν λευκές σελίδες. Οταν συμβαίνει, αντιλαμβανόμαστε ότι απασχολούμαστε με άλλες, λιγότερο σημαντικές, δραστηριότητες κι όχι με το μεγάλο μας στόχο. Κι αυτό ήταν κάτι που δύσκολα θα μπορούσαμε να το δούμε αν δεν γράφαμε την to do λίστα μας.

Υπογραμμίστε, λοιπόν, τους μεγάλους στόχους που θέλετε να πετύχετε και αποδείξετε στον εαυτό σας πόσο λίγος χρόνος υπάρχει για να τους υλοποιήσετε. Τότε ίσως διαγράψετε μερικά to do πράγματα για να καταφέρετε να πραγματοποιήσετε αυτό που τελικά έχει μεγάλη σημασία.

Με πληροφορίες από: getpocket.com