TripInView: Μια εικονική πτήση με ελικόπτερο, πάνω από εντυπωσιακές παραλίες

TripInView: Μια εικονική πτήση με ελικόπτερο, πάνω από εντυπωσιακές παραλίες
HuffPost Greece

Πως θα σας φαινόταν, αν με έναν μαγικό τρόπο επιβιβαζόσασταν σε ένα ελικόπτερο και πετούσατε πάνω από ελληνικές παραλίες; Κι όμως, αυτό μπορεί να συμβεί (έστω και ψηφιακά)! Το TripInView, ένα ελληνικό startup, δίνει την δυνατότητα στον χρήστη που θα επισκεφτεί το site του, να «πετάξει» πάνω από πάρα πολλές παραλίες. Διαθέτει περισσότερες από 200.000 αεροφωτογραφίες υψηλής ανάλυσης και πολλές ώρες βίντεο. Η HuffPost Greece συνάντησε τον συνιδρυτή του TripInView, Αχιλλέα Χατζηνίκο, στα γραφεία της εταιρίας. Στην συνέντευξη που μας έδωσε, μίλησε για το αν μπορούν τα ελληνικά startups να διακριθούν σε αγορές του εξωτερικού, τον ρόλο της ομάδας σε μια επιχείρηση, αλλά και τις 3 συμβουλές που θα έδινε σε ένα νέο επιχειρηματία.

Στο TripInView υπάρχουν διαθέσιμες περισσότερες από 200.000 αεροφωτογραφίες υψηλής ανάλυσης από ελληνικές παραλίες. Αλήθεια, πως καταφέρατε να συλλέξετε όλο αυτό το φωτογραφικό υλικό;

Πετάξαμε με ένα ελικόπτερο άπειρες ώρες, φωτογραφίσαμε και κινηματογραφήσαμε όλη την ελληνική ακτογραμμή μέτρο προς μέτρο. Έχουμε καταγράψει, δηλαδή, συνολικά 16.000 χλμ ελληνικής ακτογραμμής, σε φωτογραφίες και βίντεο υψηλής ανάλυσης. Επίσης, από τις 20 Δεκεμβρίου και μετά, οι επισκέπτες του site μας θα μπορούν να δουν και αντίστοιχο υλικό από ευρωπαϊκές χώρες της Μεσογείου όπως η Ιταλία, η Ισπανία και η Μάλτα. Θα πρέπει να σας πω, ότι το όλο project που έχουμε δημιουργήσει, είναι μια παγκοσμίως πρωτότυπη ιδέα.

Το TripInView δραστηριοποιείται ουσιαστικά στον κλάδο του τουρισμού. Πως αποφασίσατε να κινηθείτε προς αυτόν τον κλάδο; Φαντάζομαι είδατε κάποια σημάδια.

Η αρχική ιδέα λέει το εξής: κανένας μέχρι σήμερα δεν έχει δείξει ολοκληρωμένες και σε όλη την ποικιλία των διαθέσιμων οπτικών μέσων, τις ακτογραμμές των χωρών που αποτελούν καλοκαιρινούς προορισμούς. Από εκεί και πέρα, ο τουρισμός είναι μια από τις εύκολα αντιλαμβανόμενες χρήσεις αυτού του υλικού. Εμείς παρουσιάζουμε, για παράδειγμα, όλη την ακτογραμμή του νησιού που θα πάει κάποιος διακοπές. Μέχρι τώρα, αυτό που σου έδειχναν σε τέτοιες περιπτώσεις ήταν 2-3 παραλίες, ίσως και ένα ηλιοβασίλεμα. Θα σας πως ένα παράδειγμα: έχει μονοπωλήσει το ενδιαφέρον η παραλία Ναυάγιο στη Ζάκυνθο. Σας πληροφορώ ότι 50 μέτρα πριν και 50 μέτρα μετά το Ναυάγιο, υπάρχουν δύο πανέμορφες παραλίες που δεν τις έχει δείξει ποτέ κανείς! Και 500 μέτρα πριν έχει 3 εξαιρετικά λιμανάκια στα οποία μπορεί κάποιος να αράξει το φουσκωτό του. Επίσης, κανένας δεν τα έχει προβάλει. Εμείς λέμε λοιπόν ότι είναι κρίμα να συμβαίνει αυτό. Μέσω του TripInView, μπορείς να δεις όλα αυτά τα μέρη πολύ εύκολα και δωρεάν. Και έτσι να επιλέξεις σε ποια από αυτά θες να κάνεις τις διακοπές σου.

Θεωρείτε ότι startups σαν το δικό σας, μπορούν να συμβάλουν στην ανάπτυξη του τουρισμού στη χώρα μας;

Οπωσδήποτε. Είναι βέβαιο, ότι σε όσες χώρες δραστηριοποιούμαστε με τον ίδιο τρόπο, συμβάλουμε ουσιαστικά στην συνολική ανάπτυξη του τουρισμού εκεί. Το ίδιο συμβαίνει και στην περίπτωση της Ελλάδας.

Ας υποθέσουμε ότι κάποιος μπαίνει για πρώτη φορά στο site του TripInView. Μπορείτε να μας πείτε με απλά λόγια πως λειτουργεί;

Όταν πρώτο μπαίνει κάποιος στο site έχει τις κλασσικές 3 επιλογές για να πλοηγηθεί στα μέρη που τον ενδιαφέρουν. Η πρώτη επιλογή είναι να γράψει το όνομα μιας τοποθεσίας στη μηχανή αναζήτησης. Έτσι θα εμφανιστεί το αντίστοιχο σύνολο από φωτογραφίες, που ανταποκρίνονται στο μέρος που θες. Εκεί συμπεριλαμβάνεται οτιδήποτε βρίσκεται στην ακτή. Από λιμάνια και παραλίες, μέχρι ξενοδοχεία. Όλα με την περιγραφή τους. Ο δεύτερος τρόπος, είναι να πας στο χάρτη του site και να σκανάρεις το τι υπάρχει σε μια ευρύτερη περιοχή η οποία σε ενδιαφέρει. Έτσι πάλι θα εμφανιστούν, πολύ εύκολα, τα αντίστοιχα αποτελέσματα στην οθόνη του υπολογιστή. Ο τρίτος τρόπος είναι να ψάξεις μέσω του καταλόγου που έχει το TripInView.

Πολλοί επιχειρηματίες λένε ότι «η καλή ομάδα μπορεί να φτάσει μια επιχείρηση στην κορυφή». Τελικά, η ομάδα κάνει την διαφορά;

Αυτό είναι κάτι το οποίο θέλω να τονίσουμε. Η ομάδα κάνει όλη την διαφορά. Η εταιρία μας, από την πρώτη μέρα, βασίζεται σε ομαδική δουλειά. Κανένα από τα πράγματα που κάναμε μέχρι σήμερα δεν είναι δουλειά ενός μόνο ατόμου. Η καλή ομάδα είναι το κλειδί της επιτυχίας για μια επιχείρηση.

Ποιο είναι το σημαντικότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα startups στην Ελλάδα;

Καταρχήν να σημειώσουμε το εξής: τα startups στην Ελλάδα αντιμετωπίσουν ήδη το πρόβλημα του ότι είναι στην Ελλάδα, έτσι κι αλλιώς. Για δύο λόγους. Πρώτον, επειδή είναι στην Ελλάδα και δεύτερον διότι έρχονται αντιμέτωπα με την ελληνική επιχειρηματική νοοτροπία. Σε πολλά κράτη του κόσμου, η αποτυχία ενός startup που δημιούργησες δεν είναι μια ενοχή που την σέρνεις αιωνίως μαζί σου. Αντίθετα, θεωρείται πολύ λογικό να ξεκινήσεις μια καινοτόμα επιχειρηματική προσπάθεια και αυτή να αποτύχει. Δεν γίνεται να πετυχαίνουν τα πάντα. Αν λοιπόν δεν απενοχοποιηθεί η αποτυχία ενός startup στην Ελλάδα, δεν πρόκειται οι ελληνικές καινοτόμες επιχειρήσεις να εξομοιωθούν σε ευκαιρίες και προοπτικές με τις αντίστοιχες ξένες.

Με απλά λόγια, για να κάνουμε και λίγο χιούμορ, λέτε στους νέους Έλληνες επιχειρηματίες καλύτερα «να πάνε αλλού»…

Μα δεν είναι τυχαίο, ότι μόλις ένα ελληνικό startup δείξει το οποιοδήποτε ενδεχόμενο επιτυχίας, το επόμενο βήμα του είναι στην Αμερική. Δεν αντέχει η ελληνική επιχειρηματική νοοτροπία, τη λογική που λέει ότι ο εκάστοτε επενδυτής πρέπει να επενδύσει χρήματα σε μια νέα εταιρία η οποία δεν έχει ακόμα έσοδα, αλλά η ίδια η εταιρία ισχυρίζεται ότι έχει αξία 100 εκατ. ευρώ. Αυτό δεν μπορεί να το χωνέψει κανείς εδώ. Το πως γίνεται, δηλαδή, κάτι το οποίο… δεν έχει βγει ακόμα από το αυγό να κάνει 100 εκατ. ευρώ. Το αστείο είναι ότι, για παράδειγμα, οι Αμερικάνοι το ξέρουν αυτό. Ξέρουν ότι αν το project βγει από το αυγό και μπουσουλίσει, μπορεί μετά να κάνει 1 δισ. ευρώ. Και τότε, όποιος δεν το αγόρασε στην αρχική τιμή, τελικά θα το πληρώσει στη δεκαπλάσια τιμή. Κι αν δεν το αγοράσει στο 1 δισ. πιθανότατα μετά θα κλιθεί να το αγοράσει στα 10 δισ. ευρώ.

Πιστεύετε ότι οι ελληνικές καινοτόμες επιχειρήσεις μπορούν να διακριθούν σε αγορές του εξωτερικού;

Σίγουρα. Να το πώς και ανάποδα: δεν υπάρχει κανένας λόγος να επιδιώκεις να διακριθείς στην Ελλάδα, αν δεν μπορείς να διακριθείς σε όλο τον υπόλοιπο κόσμο. Βεβαίως, εδώ θα πρέπει να πω ότι έχω στο μυαλό μου κυρίως επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν ως μέσο ανάπτυξης το ίντερνετ, το οποίο εξ ορισμού είναι μια παγκόσμια αγορά χωρίς σύνορα. Να το πω απλά: αν έχεις μια ιδέα που είναι καλή μόνο για την Ελλάδα, τότε δεν είναι καλή ιδέα. Τόσο απλά. Η επιχειρηματική ιδέα που θα σκεφτείς πρέπει να απευθύνεται σε όσο το δυνατόν περισσότερες χώρες, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας.

Αν δεν μπορούμε να κερδίσουμε επιχειρηματικά τους ξένους στην δικιά τους χώρα, αργά ή γρήγορα θα μας κερδίσουν και στην δικιά μας.

Θέλω να μου πείτε 3 συμβουλές τις οποίες θα δίνατε σε έναν νέο επιχειρηματία.

Πρώτη συμβουλή: Μη φοβάσαι να αποτύχεις. Κάνε τα πάντα για να πετύχεις, διότι αυτό είναι το ζητούμενο, αλλά μη φοβάσαι την αποτυχία.

Δεύτερη συμβουλή: Αν δυστυχώς αποτύχεις, μην τα παρατάς. Συνέχισε στην επόμενη ιδέα ή κάνε αυτή καλύτερη.

Τρίτη συμβουλή: Οτιδήποτε και να σκεφτείς, να το κάνεις σε παγκόσμια κλίμακα. Δεν έχει νόημα να το κάνεις μόνο για την ελληνική αγορά.

Δημοφιλή