Κομισιόν: Σημαντική μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων το 2010-2015

Κομισιόν: Σημαντική μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων το 2010-2015
Sooc

Σημαντική μείωση καταγράφηκε στα τροχαία δυστυχήματα στην Ελλάδα και την Ε.Ε. κατά την περίοδο 2010-2015, σύμφωνα με έκθεση της Κομισιόν για την οδική ασφάλεια στην Ε.Ε.- κατά -36% και -17% αντίστοιχα.

Ωστόσο, σύμφωνα με τα στοιχεία της Επιτροπής, η Ελλάδα ανήκει στην ομάδα των χωρών (μαζί με τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία, τη Λετονία και τη Λιθουανία), οι οποίες έχουν σημειώσει πρόοδο, αλλά τα στοιχεία των θανατηφόρων τροχαίων εξακολουθούν να είναι πολύ υψηλότερα από τον μέσο όρο της ΕΕ.

Το 2015 ο τραγικός απολογισμός στην Ελλάδα ήταν 74 θάνατοι από τροχαία δυστυχημάτων, ανά εκατομμύριο κατοίκων. Την ίδια χρονιά, στην ΕΕ σημειώθηκαν 52 θάνατοι από τροχαία ανά εκατομμύριο κατοίκων.

Η έκθεση της Επιτροπής για την οδική ασφάλεια το 2015 επισημαίνει ότι οι δρόμοι της Ευρώπης παραμένουν οι ασφαλέστεροι στον κόσμο, παρά την πρόσφατη επιβράδυνση της μείωσης των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα. Πέρυσι, 26.000 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους της ΕΕ, δηλαδή 5.500 λιγότεροι από το 2010. Δεν σημειώθηκε, ωστόσο, καμιά βελτίωση σε επίπεδο ΕΕ σε σύγκριση με το 2014. Επιπλέον, η Επιτροπή εκτιμά ότι τραυματίστηκαν σοβαρά στους δρόμους της ΕΕ 135.000 άτομα, εκ των οποίων οι περισσότεροι είναι οι λεγόμενοι «ευάλωτοι χρήστες» (πεζοί, ποδηλάτες κ.λπ.). Το κοινωνικό κόστος (αποκατάσταση, υγειονομική περίθαλψη, υλικές ζημίες, κ.λπ.) των θανάτων και τραυματισμών από τροχαία εκτιμάται σε τουλάχιστον 100 δισ. ευρώ.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σκοπεύει να εκπονήσει ένα γενικό σχέδιο για την ανάπτυξη των «συνεργατικών ευφυών συστημάτων μεταφορών»- μίας αμφίδρομης επικοινωνίας μεταξύ οχημάτων και οδικών υποδομών- κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2016. Αυτά τα συστήματα δίνουν τη δυνατότητα στα οχήματα να προειδοποιούν το ένα το άλλο άμεσα (π.χ. σε περίπτωση πέδησης έκτακτης ανάγκης) ή μέσω των υποδομών (π.χ. οδικά έργα κατά μήκος της διαδρομής).

(με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ)

Δημοφιλή