Tulip: Γιατί ο νέος ουρανοξύστης του Λονδίνου μπορεί να «σβήσει» τα ραντάρ του αεροδρομίου

Τι υποστηρίζουν οι υπεύθυνοι στο αεροδρόμιο του Λονδίνου
The Independent

Τα σχέδια του νέου ουρανοξύστη του Λονδίνου κατατέθηκαν στις 13 Νοεμβρίου και από την πρώτη κιόλας στιγμή προκάλεσαν αντιδράσεις.

Ο Tulip Tower θα ανεβαίνει 305 μέτρα ψηλά στον ουρανό, που σημαίνει ότι θα έχει διπλάσιο ύψος από το Μάτι του Λονδίνου, τη γιγαντιαία ρόδα - τροχό που βρίσκεται στη νότια όχθη του Τάμεση και από το 2000, οπότε και εγκαινιάστηκε, έγινε το νέο τοπόσημο της βρετανικής μητρόπολης.

Στους 12 ορόφους του θα λειτουργούν μπαρ, εστιατόρια, γκαλερί και μία «τάξη στον ουρανό» (δείτε το βίντεο). Ως εκ τούτου αναμένεται να γίνει η νέα «ατραξιόν» του Λονδίνου.

Παρά ταύτα, ο φουτουριστικός ουρανοξύστης, που παραπέμπει ευθέως σε ταινία επιστημονικής φαντασίας και έχει χαρακτηριστεί από μερίδα αρχιτεκτόνων ως «αρχιτεκτονική φροϋδική διολίσθηση» λόγω του σχήματος του, θεωρείται πιθανό να δημιουργήσει προβλήματα στα συστήματα εναέριας κυκλοφορίας του αεροδρομίου του Λονδίνου.

Οι τεχνικοί του αεροδρομίου εκτιμούν ότι, οι «γόνδολες», που σχεδιάστηκαν για να ανεβάζουν και να κατεβάζουν τους επισκέπτες, ίσως προκαλέσουν σύγχυση στα συστήματα. Μάλιστα, θεωρούν ότι, η κατασκευή του πύργου δεν πρέπει να προχωρήσει έως ότου γίνει αξιολόγηση των πιθανών επιπτώσεων στα συστήματα ραντάρ του αεροδρομίου, το οποίο βρίσκεται σε απόσταση έξι μιλίων ανατολικά.

Το αρχιτεκτονικό γραφείο Foster -που σχεδίασε επίσης, τόσο τον γειτονικό Gherkin tower, όσο και τα κεντρικά γραφείου του ευρωπαϊκού παραρτήματος του πρακτορείου Bloomberg, αξίας 1,3 δισ. λιρών- σχεδίασε γυάλινες σφαίρες πλάτους τριών μέτρων, με τις οποίες οι επισκέπτες θα μπορούν να κάνουν μία οκτάλεπτη ελλειπτική «τροχιά» γύρω από τον Tulip.

The Independent

Το κτίριο ανέλαβε η Safra Group, εταιρεία που ανήκει στον όμιλο του πολυεκατομμυριούχου Βραζιλιάνου τραπεζίτη, Joseph Safra.

Η αντίδραση ωστόσο, των κατοίκων είναι έντονη, καθώς κάνουν λόγο για μία «ατραξιόν σε φαλλικό σχήμα και μικρή αισθητική αξία, που θα μετατρέψει τη γειτονιά σε εργοτάξιο για αρκετά χρόνια, επηρεάζοντας τις τιμές των ακινήτων και ταράζοντας την καθημερινή ζωή των κατοίκων» και ότι «θα ταίριαζε περισσότερο στο Ντουμπάι παρά στο Λονδίνο».

(Με πληροφορίες από Guardian)