Utøya 22: Η σφαγή του Μπρέιβικ καθηλώνει το κοινό της Berlinale

Utøya 22: Η σφαγή του Μπρέιβικ καθηλώνει το κοινό της Berlinale

Τον Ιούλιο του 2011, ο ακροδεξιός εξτρεμιστής Anders Behring Breivik αποφάσισε να δράσει σαν «μοναχικός λύκος», πραγματοποιώντας δύο επιθέσεις, συγκλονίζοντας τόσο τη Νορβηγία όσο και την παγκόσμια κοινή γνώμη.

LISE AASERUD via Getty Images

Πρώτα, παγίδευσε με εκρηκτικά ένα αυτοκίνητο το οποίο ήταν σταθμευμένο δίπλα στο κτίριο που βρισκόταν το γραφείο του Νορβηγού πρωθυπουργού Stoltenberg. Από την έκρηξη σκοτώθηκαν 8 άνθρωποι και τραυματίστηκαν άλλοι 209, 12 εκ των οποίων σοβαρά.

Έπειτα, ούτε δυο ώρες μετά από αυτό, κατευθύνθηκε στο νησί Ουτόγια όπου βρισκόταν η κατασκήνωση της νεολαίας του νορβηγικού εργατικού κόμματος. Ο Breivik άνοιξε πυρ εναντίον των κατασκηνωτών, σκοτώνοντας συνολικά 69 ανθρώπους και τραυματίζοντας τουλάχιστον 200.

Σχεδόν 7 χρόνια μετά, το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου φιλοξενεί την ταινία «Utøya 22», η οποία αφορά στη σφαγή του αμετανόητου δολοφόνου Breivik και έχει χαρακτηριστεί από τους επιζώντες της φρίκης ως «μια επίπονη αλλά απαραίτητη ανάδειξη των κινδύνων που διατρέχει η Ευρώπη εξαιτίας του εξτρεμισμού».

Axel Schmidt / Reuters

Όπως αναφέρει σε άρθρο του ο Guardian, η ταινία διάρκειας 90 λεπτών περιγράφει τα γεγονότα αποκλειστικά από την πλευρά των νεαρών που βρίσκονταν στην κατασκήνωση τη στιγμή της επίθεσης του Breivik και κατάφεραν να σωθούν. Τα 72 από τα 90 λεπτά είναι αφιερωμένα εξολοκλήρου στον ακριβή χρόνο που χρειάστηκε ο μακελάρης ώστε να σκοτώσει τους 69 και να τραυματίσει άλλους 200. Το φιλμ γυρίστηκε στο νησί Ουτόγια , με μία και μόνο λήψη.

Ο Νορβηγός σκηνοθέτης, Erik Poppe, στη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου, σημείωσε ότι χρησιμοποίησε πολύ προσεκτικά τον ήχο ενόσω ακούγονται οι πυροβολισμοί, ώστε να μην πληγώσει τους επιζήσαντες που κουβαλούν μέσα τους το σοκ του 2011.

Axel Schmidt / Reuters

Ο ίδιος επεσήμανε ότι έχουν πραγματοποιηθεί ιδιωτικές προβολές της ταινίας σε όλη την επικράτεια της Νορβηγίας προκειμένου να τη δουν οι επιζήσαντες και οι οικογένειές τους και πως ζήτησε την έγκρισή τους πριν βγει στις αίθουσες. Για την ολοκλήρωση του project, ο σκηνοθέτης βασίστηκε σε συνεντεύξεις με ανθρώπους που επέζησαν της επίθεσης και άλλους που έχουν κάποια σχέση με τα θύματα.

Δημοφιλή