ΤΟ BLOG
15/01/2017 10:51 EET | Updated 16/01/2018 07:12 EET

Virtual Reality: Το μέλλον των βιντεοπαιχνιδιών!

Το VR είναι μια συναρπαστική εμπειρία πολυμέσων που γίνεται με την χρήση μιας συσκευής και που μπορεί να επιτρέψει στους χρήστες του να αλληλεπιδράσουν με ένα φανταστικό περιβάλλον, με τέτοιο τρόπο που να αισθάνονται σαν να βρίσκονται σε αυτό. Ο χρήστης φοράει στα μάτια του ένα ειδικό ζευγάρι γυαλιών που τον αναστέλλει από τις εξωτερικές πήγες φωτός και βλέπει μια εικόνα υψηλής ευκρίνειας. Με τη χρήση ειδικών αισθητήρων κίνησης και αφής, το VR έχει σκοπό να βυθίσει τους χρήστες του στο παιχνίδι και να τους βάλει στον πρωταγωνιστικό ρόλο περισσότερο από ποτέ.

xijian via Getty Images

Το VR ήρθε για να μείνει! Όχι μόνο στον κόσμο των βιντεοπαιχνιδιών, αλλά και στη ζωή μας γενικότερα προσφέροντας μια μοναδική εμπειρία, όπου ο άνθρωπος δεν αρκείται στο ρόλο του θεατή, αλλά «μπαίνει» σε έναν ολοκαίνουριο φανταστικό και άκρως μαγικό κόσμο. Για μένα όλα αυτά ήταν άγνωστα μέχρι να συναντήσω την ομάδα Another Circus και τον Σωτήρη Γυφτόπουλο (aka Kill Mobil), οι οποίοι με μύησαν στον κόσμο της VR τεχνολογίας στο πλαίσιο του Game Jam: Goethe is Game, στο Ινστιτούτο Γκαίτε, όπου και σχεδίασαν και παρουσίασαν ένα ολοκαίνουριο και φανταστικό παιχνίδι που όλοι περιμένουμε με ανυπομονησία να ολοκληρωθεί! Αφού δοκίμασα το παιχνίδι δεν μπορούσα να μην τους προτείνω μια συνέντευξη... Και ιδού!!

-Τι είναι το VR;

-Το VR είναι μια συναρπαστική εμπειρία πολυμέσων που γίνεται με τη χρήση μιας συσκευής και που μπορεί να επιτρέψει στους χρήστες του να αλληλεπιδράσουν με ένα φανταστικό περιβάλλον, με τέτοιο τρόπο που να αισθάνονται σαν να βρίσκονται σε αυτό.

Ο χρήστης φοράει στα μάτια του ένα ειδικό ζευγάρι γυαλιών που τον αναστέλλει από τις εξωτερικές πήγες φωτός και βλέπει μια εικόνα υψηλής ευκρίνειας. Με τη χρήση ειδικών αισθητήρων κίνησης και αφής, το VR έχει σκοπό να βυθίσει τους χρήστες του στο παιχνίδι και να τους βάλει στον πρωταγωνιστικό ρόλο περισσότερο από ποτέ.

-Τι περισσότερο προσφέρει στον παίκτη;

-H αποκοπή του παίκτη από το πραγματικό περιβάλλον και η περιήγηση του στο εικονικό σκηνικό με φυσικό τρόπο (κοιτώντας με το κεφάλι σε όλες τις κατευθύνσεις και όχι με κάποιο χειριστήριο) οδηγούν στην απόλυτη ταύτιση του παίκτη με τον χαρακτήρα που υποδύεται.

Απλές διαδραστικές εφαρμογές γίνονται καθηλωτικές, και για αυτό το λόγο η τεχνολογία του VR εξαπλώνεται σε διάφορους τομείς όπως τον τουρισμό και την εκπαίδευση - ακόμη και την στρατιωτική εκπαίδευση.

-Πως αντιδρά ο κόσμος όταν παίζει και συναναστρέφεται πρώτη φορά με τεχνολογία VR;

-Οι νέοι χρήστες αυτής της τεχνολογίας είναι οι αγαπημένοι μας! Είναι γεμάτοι απορίες και είναι έτοιμοι να βιώσουν μια μοναδική εμπειρία σχεδιασμένη από εμάς. Η απορία τους πολύ γρήγορα μετατρέπεται σε χαμόγελο συνοδευόμενο από επιφωνήματα όπως «ουάοοουυυ!». Έπειτα, αφού τους έχει λυθεί το μεγαλύτερο κομμάτι του μυστηρίου, οι παίκτες μας συνεχίζουν την εξοικείωσή τους με τον εξοπλισμό και το παιχνίδι και σιγά σιγά βυθίζονται στη νέα εικονική πραγματικότητα.

Κάποιες φορές η περιέργεια συνοδεύεται από φόβο και καχυποψία για μια δυσάρεστη ή τρομακτική εμπειρία, πράγμα που είναι απόλυτα λογικό, αφού υπάρχουν πολλά παιχνίδια VR που έχουν τέτοιο σκοπό. Εμείς γενικώς έχουμε αποφύγει αυτή την κατεύθυνση, οπότε δίνοντας τις κατάλληλες εγγυήσεις, οι χρήστες τελικά δέχονται να δοκιμάσουν την VR εμπειρία μας. Μέχρι στιγμής όλοι μας η παίκτες έχουν μείνει ευχαριστημένοι και φαίνονται πολύ ενθουσιασμένοι για το VR.

-Ποιοι τύποι VR υπάρχουν;

-Μέχρι στιγμής υπάρχουν δυο βασικοί εδραιωμένοι τύποι VR:

Α. Integrated:

Είναι τα VR στα οποία ουσιαστικά τα κιάλια είναι συνδεδεμένα με καλώδιο σε κάποιο μηχάνημα ή κονσόλα με υψηλές αποδόσεις. Εταιρίες όπως η Sony, Htc και Oculus (Facebook) πρωτοπορούν και μάχονται για την VR αγορά, έχοντας παράξει συσκευές υψηλής ευκρίνειας με άμεση ανταπόκριση για την απόλυτη εμπειρία. Δυστυχώς όλη αυτή η φουτουριστική τεχνολογία έρχεται με μεγάλο κόστος (από €400- έως €800), με δεδομένο ότι υπάρχει ήδη ένας καλός Gaming υπολογιστής ή ένα Playstation 4.

Β. SmartPhone:

Μια πιο απλή μορφή της VR τεχνολογίας όπου βασικές προϋποθέσεις είναι ένα smartphone με οθόνη από 5"+ εξοπλισμένο με γυροσκόπιο (σχεδόν όλα τα smartphones έχουνε) και μια ειδική θήκη/κιάλια για το κινητό με τιμές που ξεκινάνε από μόλις €5.

Έτσι με τη χρήση ενός απλού smartphone μπορεί κανείς να αρχίσει να απολαμβάνει VR παιχνίδια και 360 videos, ακόμα και να δημιουργήσει περιεχόμενο παίρνοντας πανοραμικές φωτογραφίες και απεικονίζοντας τες μέσα από τα ειδικά κιάλια.

-Ποσό δύσκολο είναι να σχεδιάζετε παιχνίδια VR, και ποιες είναι οι διαφορές και οι δυσκολίες τους σε σχέση με τα παιχνίδια για τον υπολογιστή και το κινητό;

-Η πρώτη πρόκληση που πρέπει να αντιμετωπιστεί στο VR development έχει να κάνει με τον διπλασιασμό του βάρους των γραφικών. Η «στερεοσκοπική» εικονογράφηση, ένα τρικ με το οποίο αποδίδουμε δυο ελαφρώς διαφορετικές εικόνες ώστε να δώσουμε την αίσθηση του βάθους, διπλασιάζει άμεσα το κόστος των πόρων που χρειάζεται η συσκευή για να ζωγραφίσει την τελική εικόνα που βλέπουμε.

Το δεύτερο «πλήγμα» προέρχεται από την ανάγκη της εφαρμογής/του παιχνιδιού να τρέχει σταθερά σε υψηλά FPS (καρέ ανά δευτερόλεπτο). Η αποτυχία αυτού μπορεί προκαλέσει ναυτία και δυσφορία στους παίκτες και να τους αποθαρρύνει να δοκιμάσουν το παιχνίδι ή την ίδια την τεχνολογία ξανά.

Η επόμενη πρόκληση που έχουμε να αντιμετωπίσουμε είναι ο σχεδιασμός και ο προγραμματισμός της διαδραστικότητας με τον χρήστη. Ενώ παραδοσιακά έχουμε ένα πληκτρολόγιο ή ένα χειριστήριο, στα VR παιχνίδια έχουμε νέας γενιάς χειριστήρια με αισθητήρες που κινούνται μέσα στο χώρο και γυροσκόπια, ή, όπως συνηθίζεται στα smartphones, δεν έχουμε κανένα τύπου χειριστήριο και μπορούμε να βασιστούμε μονό στην κατεύθυνση της ματιάς.

Αυτού τους είδους οι προκλήσεις είναι πιο ευχάριστες μιας και μας δίνεται πραγματικά η ευκαιρία να καινοτομήσουμε άλλα και να εξερευνήσουμε νέες δυνατότητες.

Τέλος, ίσως μια από τις πιο σημαντικές πρόκλησεις που έχουμε είναι ο σχεδιασμός μιας ευχάριστης και άνετης εμπειρίας. Πότε ξανά κάποιο μέσο δεν ήταν τόσο άμεσο και προσωπικό στον χρήστη, και άρα μια αρνητική εμπειρία μπορεί να τον επηρεάσει πολύ πιο έντονα και για περισσότερο χρόνο, ίσως δυστυχώς και σε σημείο που να του προκληθεί φοβία.

-Μιλήστε μας για τα παιχνίδια που ετοιμάζετε αυτό τον καιρό.

-Αυτή τη εποχή ετοιμάζουμε κυρίως μια μεγάλη "edutainment" παραγωγή: η μεταφορά της Οδύσσειας σε interactive μορφή. Είναι ένα μεγαλεπήβολο έργο, το οποίο μας ενθουσιάζει αλλά και μας "τρομάζει" παράλληλα. Μπορείτε να δείτε κάποιο υλικό για αυτό εδώ: odyssey.anothercircus.com.

Σαν side projects δουλεύουμε και το Paul Paul, που είναι ένα μικρό VR story που προέκυψε στα πλαίσια ενός Game Jam. Είναι μια original ιστορία μυστηρίου στην οποία περιηγείσαι μέσω mobile VR. Μπορείτε να πάρετε μια πρώτη γεύση εδώ: paul.anothercircus.com

Επίσης έχουμε στα σκαριά και κάποιες άλλες όμορφες ιδέες σε concept στάδιο που ελπίζουμε να μπορέσουμε να υλοποιήσουμε σύντομα :)

Sponsored Post