Σε εξωδικαστικό συμβιβασμό με τις αμερικανικές αρχές κατέληξε η Volkswagen

Σε εξωδικαστικό συμβιβασμό με τις αμερικανικές αρχές κατέληξε η Volkswagen
FILE - In this Feb. 14, 2013, file photo, the Volkswagen logo is seen on the grill of a Volkswagen on display in Pittsburgh. A person briefed on the matter said Wednesday, April 20, 2016, that Volkswagen has reached an agreement with the U.S. government to spend just over $1 billion to compensate owners of diesel-powered cars that cheat on emissions tests. (AP Photo/Gene J. Puskar, File)
FILE - In this Feb. 14, 2013, file photo, the Volkswagen logo is seen on the grill of a Volkswagen on display in Pittsburgh. A person briefed on the matter said Wednesday, April 20, 2016, that Volkswagen has reached an agreement with the U.S. government to spend just over $1 billion to compensate owners of diesel-powered cars that cheat on emissions tests. (AP Photo/Gene J. Puskar, File)
ASSOCIATED PRESS

Εξωδικαστικός συμβιβασμός μεταξύ της Volkswagen και των αρχών των ΗΠΑ ήταν η τελευταία μεγάλη εξέλιξη του σκανδάλου «Dieselgate», με την παραποίηση τιμών των εκπεμπομένων ρύπων, που ήρθε στο φως το 2015.

Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα της Deutsche Welle, η αυτοκινητοβιομηχανία δεσμεύθηκε είτε να πάρει πίσω τα οχήματα, είτε να τα επιδιορθώσει, είτε να καταβάλει αποζημίωση.

Η αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται πλέον αντιμέτωπη με πλήθος εισαγγελικές έρευνες, αγωγές, πρόστιμα και κάθε λογής διεκδικήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο. Για το λόγο αυτό η διοίκηση στο Ανόβερο ανακοίνωσε ότι δεσμεύει 16,2 δισ. ευρώ για να καλυφθούν από εκεί όλες οι δαπάνες που ενδεχομένως προκύψουν μέσα στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα. Παράλληλα η διοίκηση της VW δήλωσε ότι το 2015 κατέγραψε απώλειες 5,5 δισ. ευρώ -η μεγαλύτερη ζημιά στην ιστορία της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Ο συμβιβασμός αυτός ανοίγει το δρόμο για περαιτέρω εξωδικαστικούς συμβιβασμούς τόσο σε σχέση με τις αμερικανικές διοικητικές αρχές όσο και αναφορικά με τις ομαδικές αγωγές. Σημειώνεται πως η διευθέτηση αφορά μόνο τους δίλιτρους ντιζελοκινητήρες και προβλέπει ότι η VW υποχρεούται είτε να πάρει πίσω τα οχήματα αποζημιώνοντας τους κατόχους ή να προχωρήσει στις απαραίτητες διορθώσεις στον κινητήρα. Επιπλέον οι κάτοχοι θα λάβουν αποζημίωση, η οποία σύμφωνα με την γερμανική εφημερίδα Die Welt φθάνει τα 4.400 ευρώ.

Δημοφιλή