Goyard: Η μάρκα που λατρεύουν οι πολύ πλούσιοι - και η Μέγκαν Μαρκλ

Η Goyard είναι πλέον η αγαπημένη φίρμα κάθε γυναίκας και άνδρα (που μπορεί να ξοδέψει 1.000 ευρώ για μια τσάντα).

Η Γκουίνεθ Πάλτροου, οι Καρντάσιανς και η Μέγκαν Μαρκλ είναι μεταξύ των γυναικών που ανακάλυψαν εσχάτως έναν γαλλικό οίκο μόδας, που μόνο καινούριος δεν είναι. Με ιστορία 200 και πλέον ετών, η Goyard είναι πολύ πιο παλιά από τις συμπατριώτισσές της, Louis Vuitton και Hermes, οι οποίες είναι συνώνυμες του κύρους και της κομψότητας.

Η κυρίαρχη διαφορά της Goyard με τα άλλα brands, είναι η διακριτότητά της, η σιωπή που πρεσβεύει, η οποία ενδεχομένως να εκλαμβάνεται και ως ελιτίστικη ή σνομπ, όχι ως έλλειψη διαφημιστικού μπάτζετ. Πάντως, γεγονός είναι ότι δεν διαφημίζεται ποτέ και πουθενά.

«Η πολυτέλεια είναι ένα όνειρο και αν αποκαλύπτεις πολλά από αυτά που συμβαίνουν πίσω από τη βιτρίνα, θα χαθεί η μαγεία», δήλωσε ένας εκπρόσωπος για το House of Goyard, προσθέτοντας: «Πιστεύουμε ότι να ψιθυρίζεις κάτι στα αυτιά κάποιου είναι όχι μόνο κομψό, αλλά και πολύ πιο αποτελεσματικό από το να ουρλιάζεις».

Όλοι αγαπούν την αίσθηση της αποκλειστικότητας και τι πιο αποκλειστικό από ένα εμπορικό σήμα του οποίου η κληρονομιά και η γοητεία βασίζονται στη διακριτικότητα, συγκεντρώνοντας την προσοχή των influencers μέσα από τη φήμη που διαδίδεται από στόμα σε στόμα;

Εξάλλου, ο φόβος πολλών καταξιωμένων brands είναι να χάσουν τη λάμψη τους, πέφτοντας στα χέρια της μάζας, ως προϊόντα μαζικής κατανάλωσης. Η Goyard διατρανώνει περήφανα ότι δεν έχει τέτοιο φόβο.

Πελατολόγιο a-class

Δεν είναι μόνο η Κλόε Καρντάσιαν, η κόρη της Κιμ Καρντάσιαν, Νορθ, και η Δούκισσα του Σάσεξ που έχουν κρατήσει χαριτωμένα μία τσάντα Goyard στα χέρια τους. Ακόμα και ράπερ -σύμβολα της μόδας όπως ο Κάνιε Γουέστ και ο A$AP Rocky έχουν φορέσει αξεσουάρ της φίρμας.

Νιώθουν πολύ περήφανοι στην Goyard για το διάσημο πελατολόγιο τους; Προφανώς ναι, αλλά δεν είναι πρωτόγνωρο για την ιστορική μάρκα. Παλιότερα, προσωπικότητες όπως ο Πάμπλο Πικάσο, η Κοκό Σανέλ, ο Καρλ Λάγκερφελντ, μέλη της δυναστείας Ρομανόφ, κυκλοφορούσαν ανελλιπώς με Goyard ανά χείρας, σύμφωνα με το Business Insider.

Christian Vierig via Getty Images

Τσουχτερές τιμές

Είναι χαρακτηριστική η τιμή της τσάντας-σύμβολο της φίρμας. Μιας τσάντας tote, που πρωτοσχεδιάστηκε τον 19ο αιώνα και κοστίζει 53.000 ευρώ.

Μια επίσκεψη στο flagship κατάστημα του Παρισιού, στην οδό Saint-Honore, απέναντι από τα καταστήματα Louis Vuitton και Moynat, είναι ένα ταξίδι στο παρελθόν, με τα χειροποίητα ξυλόγλυπτα να δίνουν τον τόνο. Το κατάστημα διαθέτει μια σειρά τσάντες από € 3.000 μέχρι € 6.000, καθώς και ακριβότερες -όπως μια κόκκινη κροκοδειλέ - για € 37.000. Πετσέτες, θήκες, πορτοφόλια, ζώνες, περιλαίμια σκυλιών, παντόφλες, ομπρέλες, στυλό και βαλιτσάκια συμπληρώνουν τη συλλογή.

Υπήρξε μέρα που οι πελάτες έπρεπε να περιμένουν έξω από το κατάστημα, καθώς λόγω μικρού μεγέθους δεν μπορεί να εξυπηρετήσει ταυτόχρονα μεγάλο αριθμό πελατών. Όταν ο πελάτης μπει μέσα, θα αντικρίσει υπαλλήλους με λευκά γάντια, έτοιμους να τους εξυπηρετήσουν. Βοηθοί σε λευκά γάντια παρακολούθησαν τους αγοραστές αρκετά τυχεροί που μπήκαν.

Marc Piasecki via Getty Images

Μια αυτοκρατορία γεννιέται

Η εταιρεία όταν ιδρύθηκε στο Παρίσι το 1792 από τον Pierre-Francois Martin , με στόχο την κατασκευή κιβωτίων για τη μεταφορά εύθραυστων αντικειμένων. Ο Martin δεν είχε παιδιά, οπότε άφησε την εταιρία σε έναν από τους υπαλλήλους του, τον Louis-Henri Morel, ο οποίος με τη σειρά του προσέλαβε τον 17χρονο Francois Goyard το 1845. Ο Goyard ανέλαβε την επιχείρηση μετά το θάνατο του Morel, σύμφωνα με το businessoffashion.

Donato Sardella via Getty Images