Ξεκινά πιλοτικά το σχέδιο της Περιφέρειας Αττικής για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας

Η πρώτη μελέτη περιλαμβάνει τους Δήμους Αγίας Παρασκευής, Βριλησσίων, Παπάγου – Χολαργού και Χαλανδρίου.
mikroman6 via Getty Images

Το ολοκληρωμένο σχέδιο για τη βιώσιμη αστική κινητικότητα, την οδική ασφάλεια και την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος στην Αττική, έχει ήδη τεθεί σε εφαρμογή από την Περιφέρεια Αττικής.

Η τελευταία ενέργεια προς αυτή τη κατεύθυνση, αφορά σε μια μελέτη, κόστους 24.800 ευρώ που θα παραδοθεί σε τρεις μήνες, η οποία θα εξετάσει την υφιστάμενη κατάσταση στους Δήμους Αγίας Παρασκευής, Βριλησσίων, Παπάγου – Χολαργού και Χαλανδρίου, οι οποίοι επηρεάζονται έντονα από τους κυκλοφοριακούς φόρτους βασικών οδικών αρτηριών (Μεσογείων - Κηφισίας - Κατεχάκη - Αναπαύσεως και Κλεισθένους).

Η μελέτη θα περιλαμβάνει τον εντοπισμό των κρίσιμων παραμέτρων κινδύνου, προδιαγραφές για τη σύνταξη τοπικού σχεδίου βελτίωσης της οδικής ασφάλειας και για τη δημιουργία ηλεκτρονικής πλατφόρμας καταγραφής και επεξεργασίας δεδομένων, αλλά και πρόγραμμα ευαισθητοποίησης και εκπαίδευσης μαθητών, ηλικιωμένων και εν γένει της τοπικής κοινωνίας σε θέματα οδικής ασφάλειας και πρόληψης κινδύνου.

Το πιλοτικό πρόγραμμα βελτίωσης της οδικής ασφάλειας σε δήμους της Αττικής αναμένεται να έχει συνέχεια.

Πεδίο αξιολόγησης και διαμόρφωσης των προτάσεων, για το σχεδιασμό του τοπικού προγράμματος οδικής ασφάλειας θα αποτελέσουν, μεταξύ άλλων:

  • Οι προβλέψεις των Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) που χρηματοδοτούνται από το Πράσινο Ταμείο.

  • Η ενίσχυση της οδικής ασφάλειας γύρω από σχολικά συγκροτήματα και από διαβάσεις πεζών με ειδική και ηχητική σήμανση για τη διευκόλυνση πεζών και ΑμεΑ.

  • Η τοποθέτηση νέων σηματοδοτών και η χρήση εξοπλισμού και υπηρεσιών νέας τεχνολογίας για πληροφόρηση, προειδοποίηση και καθοδήγηση οδηγών και πεζών.

  • Η τήρηση των αναγκαίων μέτρων προστασίας σε έργα που υλοποιούνται στο δημόσιο χώρο, σε οικοδομικές δραστηριότητες, στην παράνομη κατάληψη πεζοδρομίων, κ.α.

  • Η οργάνωση της τοπικής «τεχνικής αστυνόμευσης» ώστε να εντοπίζονται άμεσα φθορές σε οδικές υποδομές, πινακίδες κ.τ.λ. προκειμένου να αποκαθίστανται άμεσα.

  • Η ενίσχυση της δημοτικής συγκοινωνίας ως μέτρο για τη μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου εντός των πόλεων και των οικισμών.

  • Η ενίσχυση των ζωνών κίνησης ποδηλάτων σε καθορισμένες και ασφαλείς λωρίδες με αυστηρότερα πρόστιμα για τους παραβάτες και όσους παρεμποδίζουν τη χρήση τους.

  • Ο σχεδιασμός πεζογεφυρών σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας ή σε πολυσύχναστα σημεία όπως σχολικά συγκροτήματα, μεγάλα νοσοκομεία, γήπεδα, σταθμούς μετρό κ.ά.

  • Η διαμόρφωση ειδικού προγράμματος ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης για τη χρήση του κινητού από οδηγούς και πεζούς καθώς αποτελεί τη σύγχρονη αιτία πρόκλησης ατυχημάτων.

«Χρηματοδοτούμε αναπλάσεις με περιβαλλοντικό πρόσημο στις γειτονιές μας και εκτεταμένα προγράμματα αποκατάστασης και ασφαλτόστρωσης πλήθους οδών των πόλεων της Αττικής. Ενισχύσαμε με σύγχρονο τεχνικό εξοπλισμό τα Κέντρα ελέγχου και διαχείρισης της κυκλοφορίας, προκειμένου να έχουν ουσιαστική συμβολή σε θέματα που άπτονται της ασφάλειας των συμπολιτών μας.

Καταθέσαμε στην κεντρική κυβέρνηση δέσμη μέτρων για το αδιάβλητο των εξετάσεων οδήγησης και για την αναβάθμιση και επέκταση του υποχρεωτικού μαθήματος κυκλοφοριακής αγωγής σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης. Συνεπείς στις δεσμεύσεις μας παρεμβαίνουμε καθημερινά και σε όλα τα επίπεδα με απώτερο στόχο να αποτελέσει η Αττική πρότυπο ασφαλούς κυκλοφορίας», επισημαίνει ο Περιφερειάρχης Αττικής, Γιώργος Πατούλης.

Δημοφιλή