Γιατί δίνουν χιλιάδες δολάρια για να αγοράσουν ρούχα που δεν υπάρχουν (κυριολεκτικά)

Τα ρούχα δεν θα τα φορέσουν ποτέ. Παίρνουν τις φωτογραφίες και τις ανεβάζουν στα social media.

Το φόρεμα που βλέπετε πιο πάνω στοίχισε στον Ρίτσαρντ Μα, διευθύνων σύμβουλο μιας μεγάλης εταιρείας με βάση το Σαν Φρανσίσκο, 9.500 δολάρια. Η εικονιζόμενη είναι η σύζυγός του Μέρι Ρεν και το πήρε για εκείνη. «Είναι σίγουρα πολύ ακριβό, αλλά είναι και επένδυση», είπε στο BBC.

Βέβαια, η φράση «το πήρε» είναι υπερβολή, αφού δεν πήρε τίποτα στα χέρια του. Ούτε θα δει ποτέ την γυναίκα του να το φοράει, στην πραγματική ζωή. Γιατί πολύ απλά αυτό το ρούχο δεν υπάρχει.

Είναι ένα ψηφιακό φόρεμα, σχεδιασμένο από τον οίκο The Fabricant. Ο οίκος το σχεδίασε, έβαλε το πρόσωπο της γυναίκας του στη φωτογραφία, και στη συνέχεια μπορεί να το χρησιμοποιήσει στα social media.

«Σε 10 χρόνια από τώρα όλοι θα ”φοράνε” ψηφιακή μόδα. Είναι σημείο των καιρών», είπε.

Η κα Ρεν ανέβασε την εικόνα στην προσωπική της σελίδα στο Facebook και στο WeChat, αλλά επέλεξε να μην την δημοσιεύσει σε μια πιο δημόσια πλατφόρμα.

Digital κολεξιόν

Ένας άλλος οίκος που σχεδιάζει για τον ψηφιακό κόσμο είναι ο Carlings

Η σκανδιναβική εταιρεία προώθησε μια street wear κολεξιόν τον Οκτώβριο που τα ψηφιακά ρούχα ξεκινούσαν από τα 11 δολάρια. Η λογική πίσω από αυτή την ιδέα είναι ότι στην εποχή των social media, όπου δεν επιτρέπεται να ανεβάσουμε φωτογραφία με τα ίδια ρούχα, με τα ψηφιακά ρούχα δεν ξάνουμε σπατάλη πόρων και χρήματος.

«Ξεπούλησαν» μέσα σε ένα μήνα.

«Ακούγεται κάπως ηλίθιο να λέμε ότι ”ξεπουλήσαμε”, πράγμα που είναι θεωρητικά αδύνατο όταν μιλάμε με μια ψηφιακή συλλογή που μπορείς να δημιουργήσεις όσα θέλεις», εξηγεί ο Ρόνι Μικαλσεν, διευθυντής της Carlings.

«Είχαμε θέσει ένα όριο στο ποσό των προϊόντων που επρόκειτο να παράγουμε για να το κάνουμε λίγο πιο ξεχωριστό, εξηγεί.

Η ψηφιακή συλλογή της Carlings δημιουργήθηκε στο πλαίσιο μίας διαφημιστικής εκστρατείας για να προωθήσουν τα πραγματικά ρούχα τους. Αλλά η εταιρεία πιστεύει ότι η ιδέα έχει δυνατότητες - έτσι σχεδιάζεται μια δεύτερη σειρά για τα τέλη του 2019.

Το ποιοι αγοράζουν τα ψηφιακά αυτά ρούχα, παραμένει άγνωστο.

Η Άμπερ Τζαε Σλότεν, συνιδρύτρια και σχεδιάστρια του The Fabricant, παραδέχεται ότι πελάτες τους είναι κυρίως επαγγελματίες του κλάδου, οι οποίοι χρησιμοποιούν το λογισμικό CLO 3D, το οποίο κατεβάζει τα ρούχα τους.

«Αλλά είναι και εκείνοι που είναι απλά πολύ περίεργοι να δουν πώς φαίνονται τα αρχεία. Θέλουν να το κάνουν δικό τους, ειδικά αφού αυτό το ένα φόρεμα πωλήθηκε για 9.500 δολάρια».

Ο Μάρσαλ Κοέν, επικεφαλής αναλυτής λιανικής στην εταιρεία έρευνας αγοράς NPD Group, χαρακτηρίζει την εμφάνιση της ψηφιακής μόδας ένα «καταπληκτικό φαινόμενο», αλλά δεν έχει ακόμη πειστεί για την μακροπρόθεσμη επικράτησή της.

«Αν πιστεύω πως αυτό είναι κάτι τεράστιο που θα μείνει για πάντα; Όχι», λέει.

Η τεχνολογία, λέει, λειτουργεί για ανθρώπους που θέλουν την τέλεια εικόνα. «Αν δεν σας αρέσει αυτό που φοράτε, αλλά σας αρέσει το σημείο που βρίσκεστε, τώρα έχετε τη δυνατότητα να αλλάξτε την γκαρνταρόμπα σας και να βελτιώσετε ψηφιακά τη φωτογραφία ώστε να φαίνεται σαν να φοράτε την τελευταία λέξη της μόδας».