Γιατί παραιτήθηκαν οι δύο ιδρυτές του Instagram

Νέες αποχωρήσεις και κλυδωνισμοί στην αυτοκρατορία του mr.Facebook
Stephen Chernin / Reuters

Τα ονόματα των Κέβιν Σίστρομ και Μάικ Κρίγκερ μπορεί να μην σας θυμίζουν τίποτα. Σίγουρα γνωρίζετε όμως τι είναι το Instagram. Ένα από τα πιο δημοφιλή μέσα κοινωνικής δικτύωσης που φέτος το καλοκαίρι έφτασε το ένα δισεκατομμύριο ενεργούς χρήστες μηνιαίως. Ασχέτως λοιπόν εάν είστε χρήστης, λιγότερο ή περισσότερο εξοικειωμένος, ή απλά γνωρίζετε την ύπαρξή του (στη περίπτωση που είστε από εκείνους που απέχουν από τα social media), αντιλαμβάνεστε τη δυναμική του.

Ως εκ τούτου η είδηση πως οι συνιδρυτές του, Σίστρομ και Κρίγκερ δήλωσαν παραίτηση είναι η είδηση της ημέρας. Οι δύο άνδρες παραιτήθηκαν παραιτήθηκαν από τις θέσεις του εκτελεστικού διευθυντή και του υπεύθυνου τεχνικών υπηρεσιών αντίστοιχα χωρίς μάλιστα να δοθούν «πειστικές» εξηγήσεις για την απόφαση τους, στην σχετική ανακοίνωση της εταιρείας.

Ο Σίστρομ περιορίστηκε σε μια ανάρτηση στο blog που διατηρεί υποστηρίζοντας, όπως γράφει το Reuters, πως και οι δύο επιλέγουν να μην εργαστούν για ένα διάστημα αλλά να αναζητήσουν ξανά την έμπνευση και τη δημιουργικότητά τους. «Το να χτίζεις καινούρια πράγματα απαιτεί να κάνουμε ένα βήμα πίσω, να συνειδητοποιήσουμε τι μας εμπνέει και να συνδυάσουμε όλα αυτά με τις ανάγκες του κόσμου. Αυτό σκοπεύουμε να κάνουμε».

Βέβαια, η είδηση δεν θα μπορούσε να τελειώσει εδώ. Όπως αναφέρουν οι New York Times οι παραιτήσεις έρχονται σε μια στιγμή που η μητρική εταιρεία του Instgram, δηλαδή η Fasebook Inc αντιμετωπίζει σοβαρές προκλήσεις.

Thomas White / Reuters

«Οι αποχωρήσει τους θέτουν ερωτήματα σχετικά με το μέλλον του Instagram σε μια εποχή που το Facebook αντιμετωπίζει επί μακρόν την μεγαλύτερη κρίση στην 14χρονη ιστορία του. Κυρίως τα δύο τελευταία χρόνια διατυπώνεται έντονη κριτική στο Facebook με επικεντρώνοντας στην μη προσεκτική χρήση των δεδομένων των χρηστών, στην μην αποφυγή έξωθεν παρεμβάσεων στο σύνολο του δικτύου των χρηστών που φτάνουν πλέον τα δύο δισεκατομμύρια» γράφουν οι New York Times τονίζοντας πως οι συνέπειες είναι πλέον ορατές με την εταιρεία να ανακοινώνει τον Ιούλιο πως η ανάπτυξη των πωλήσεων ψηφιακής διαφήμισης και του αριθμού των χρηστών της έχει επιβραδυνθεί.

Κόντρα σε όλο αυτό, το Instagram είναι το «διαμάντι» της Facebook. Το δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης που ιδρύθηκε το 2010 από τους Σίστρομ και Κρίγκερ οι οποίοι δούλευαν σε ένα μικρό γραφείο στο Σαν Φρανσίσκο. «Κέρδισε» την Σίλικον Βάλεϊ σχεδόν αμέσως. Η εφαρμογή που βασιζόταν κυρίως στην χρήση των smartphones που διέθεταν κάμερα βρήκε γρήγορα τη θέση τους στις οθόνες των κινητών μετατρέποντας όλους εμάς σε ερασιτέχνες φωτογράφους.

Κάποια στιγμή κέρδισε την προσοχή του Μαρκ Ζάκερμπεργκ ο οποίος αντιλήφθηκε αμέσως την δυναμική του Instagram και φυσικά το απέκτησε.

Η Facebook Inc εξαγόρασε το Instagram το 2012 έναντι 1 δισεκ. δολαρίων (σε μετρητά και μετοχές) όταν ο ιστότοπος κοινής χρήσης φωτογραφιών χρησιμοποιείτο ακόμη από περίπου 30 εκατομμύρια άτομα. Από τότε, το Instagram άνθισε και πλέον θεωρείται ως μία από τις πιο επιτυχημένες εξαγορές που έγιναν από την Facebook Ιnc.

Bloomberg via Getty Images

Οι συνιδρυτές του Ιnstagram έγιναν πολυεκατομμυριούχοι, έγιναν υψηλόβαθμα στελέχη στην εταιρεία και είδαν την αξία του δημιουργήματός τους να κοστολογείται σήμερα έως και 100 φορές περισσότερο από εκείνο το 1δισεκ δολάρια που είχαν πάρει από το ιδρυτή του Facebook. Σήμερα όσοι χρήστες εγκαταλείπουν σταδιακά τη χρήση του Facebook κατά κύριο λόγο στρέφονται στο Instagram.

Σε κάθε περίπτωση, η αποχώρηση των ιδρυτών του Instagram προκαλεί ανησυχία, όπως επισημαίνουν οι New York Times. Ακόμη δεν έχει γίνει γνωστό ποιος θα ηγηθεί της εταιρείας και πολύ περισσότερο εάν αυτό το πρόσωπο θα μπορέσει να μείνει στο επιτυχημένο μονοπάτι που ακολουθεί η εφαρμογή.

Σημειώνεται πως το Facebook τους τελευταίους μήνες είδε και άλλες αποχωρήσεις υψηλόβαθμων στελεχών του με πιο σημαντική την παραίτηση του Jan Koum, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Facebook Inc kαι ιδρυτή της WhatsApp, της εφαρμογής ανταλλαγής μηνυμάτων που αγόρασε το κοινωνικό δίκτυο το 2014. Αιτία της αποχώρησης ήταν η στάση του Facebook σχετικά με την διαχείριση των δεδομένων των χρηστών τα τελευταία χρόνια.

Πηγή: Reuters, The New York Times

Δημοφιλή