Γιατί τον Μάρτιο ο Άη Στράτης ήρθε πιο κοντά στην υπόλοιπη Ελλάδα

Μιλήσαμε με την Μαίρη Εμμανουήλ, Product Manager της WIND, της εταιρείας που συνέβαλε τα μέγιστα στην «μετακίνηση» του ακριτικού νησιού.
Nikos Katsaros

Η κεντρική πλατεία του Άη Στράτη απέχει μόλις δύο λεπτά με τα πόδια από την κεντρική παραλία κι άλλα δύο από το λιμάνι του νησιού. Στην κεντρική πλατεία υπάρχει η εκκλησία του Άη Στράτη, το κτίριο του Δήμου, τα ΕΛΤΑ και το ιατρείο. Γύρω της τα λιγοστά εστιατόρια και τα καφέ του νησιού.

Όπως γίνεται κατανοητό, οι περίπου 200 μόνιμοι κάτοικοι του Άη Στράτη έχουν σχεδόν όλα όσα χρειάζονται στην καθημερινότητα τους σε απόσταση αναπνοής. Οτιδήποτε, όμως, άλλο χρειαστούν βρίσκεται σε απόσταση δεκάδων ή και εκατοντάδων μιλιών από το νησί.

Η WIND σε μια προσπάθεια να εκμηδενίσει την απόσταση ανάμεσα στον Άη Στράτη και τον υπόλοιπο κόσμο, βρέθηκε στις αρχές Μάρτη στο νησί και αναβάθμισε τεχνολογικά τις επικοινωνιακές δομές του (όπως έχει κάνει και με άλλα ακριτικά μέρη στο παρελθόν).

Η Μαίρη Εμμανουήλ
Nikos Katsaros
Η Μαίρη Εμμανουήλ

Μέλος της αποστολής σε αυτό το ταξίδι στο βορειοανατολικό Αιγαίο ήταν η Μαίρη Εμμανουήλ, Product Manager στο Prepaid Marketing Department της WIND. Μιλήσαμε μαζί της και της ζητήσαμε να πας περιγράψει την εμπειρία της από τη συγκεκριμένη ενέργεια και την επαφή της με τον κόσμο.

> Πώς δημιουργήθηκε η ιδέα για τις αποστολές της WIND;

Για εμάς τους ανθρώπους της WIND, οι έννοιες της Εταιρικής Υπευθυνότητας και της Κοινωνικής Ευαισθησίας, είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με το σύνολο των εργασιών μας. Έτσι, αντιλαμβανόμενοι πλήρως την σημασία της Ευημερίας σε όλες τις Κοινωνικές Ομάδες, σχεδιάζουμε και υλοποιούμε συνεχώς νέες δράσεις που αφορούν στους άξονες στους οποίους επικεντρωνόμαστε: την κοινωνία και τo περιβάλλον. Στο πλαίσιο αυτών των δράσεων, η WIND αναγνώρισε και την σημαντική θετική επίδραση που έχουν οι νέες τεχνολογίες στις τοπικές κοινωνίες – ιδιαίτερα σε απομονωμένα νησιά της χώρας μας – έτσι πριν 2 περίπου χρόνια ξεκίνησε το πολύ επιτυχημένο πρόγραμμα «Ερχόμαστε Κοντά», όπου μέσα από ένα σύνολο ενεργειών, προσφέρει δωρεάν πρόσβαση στον σύγχρονο ψηφιακό κόσμο, στα πιο δυσπρόσιτα νησιά της χώρας μας.

> Σε ποια μέρη έχουν γίνει αποστολές μέχρι σήμερα;

Το 2016, η WIND συμπεριέλαβε την Ανάφη στο πλάνο ανάπτυξης του δικτύου 4G και αφού ολοκλήρωσε τις υποδομές νέας γενιάς στο νησί, πρόσφερε σ′ όλους τους κατοίκους της Ανάφης, ενήλικες και μαθητές, δωρεάν υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας και mobile internet για έναν χρόνο, εξοπλίζοντας παράλληλα τεχνολογικά τα σχολεία (Δημοτικό-Γυμνάσιο-Λύκειο) αλλά και το ιατρείο του νησιού. Από την μαγευτική Ανάφη, που ήταν ο πρώτος μας προορισμός, πήγαμε στην γραφική Σίκινο και έπειτα στον απομακρυσμένο αλλά πανέμορφο Άη Στράτη.

> Ποιες ήταν οι μεγαλύτερες δυσκολίες που συναντήσατε κατά τη διάρκεια των αποστολών;

Συμμετείχα και στις τρεις αποστολές που έχει υλοποιήσει έως τώρα η WIND. Μετά και από τα τρία αυτά ταξίδια νομίζω ότι η μεγαλύτερη και πολύ ουσιαστική δυσκολία είναι η πρόσβαση σε αυτά τα νησιά κατά την διάρκεια του χειμώνα. Και τα τρία ταξίδια έγιναν τους χειμερινούς μήνες, όταν αντιληφθήκαμε όσοι ήμασταν στην αποστολή, πόσο αραιά είναι τα δρομολόγια των πλοίων που προσεγγίζουν τα νησιά, πόσο δύσκολο είναι να δέσουν τα καράβια στα λιμάνια, αφού τις περισσότερες φορές ο αέρας δεν το επιτρέπει και τελικά πόσο μόνοι νοιώθουν οι κάτοικοι των νησιών, όταν ένα δρομολόγιο είτε δεν πραγματοποιείται καθόλου είτε δεν καταφέρει τελικά να προσεγγίσει το λιμάνι.

> Πώς αντιδρούσαν οι ιθύνοντες των περιοχών όταν τους κάνατε την πρότασή σας;

Ήταν εξαιρετικά ενθουσιασμένοι όλοι όσοι άκουγαν την πρότασή μας. Αλλά αυτό που μου έκανε μεγαλύτερη εντύπωση ήταν όταν ακριβώς μετά τον πρώτο ενθουσιασμό, όλοι αυτόματα χαμήλωναν το βλέμμα και μονολογούσαν «Να, μας θυμούνται…δεν μας ξεχνούν κι εμάς τελικά»!

Nikos Katsaros

> Όσον αφορά τον Άη Στράτη, ποια ακριβώς ήταν η δράση της WIND στο νησί;

Όπως και στην Ανάφη και τη Σίκινο, έτσι και στον Άη-Στράτη, η WIND υιοθέτησε τηλεπικοινωνιακά το νησί για έναν ολόκληρο χρόνο. Αφού, συμπεριέλαβε τον Άη-Στράτη στο πλάνο ανάπτυξης του δικτύου 4G και αφού ολοκλήρωσε τις υποδομές νέας γενιάς υπερυψηλών ταχυτήτων στο νησί, προσφέραμε σε όλους τους κατοίκους, ενήλικες και μαθητές, δωρεάν υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας και mobile internet για έναν χρόνο. Όλοι οι κάτοικοι του νησιού προμηθεύτηκαν τελευταίας τεχνολογίας Smart Phones, ενώ τα παιδιά που ήταν στο σχολείο (Δημοτικό-Γυμνάσιο-Λύκειο), προμηθεύτηκαν και laptops με δωρεάν σύνδεση στο Internet.

> Τι ένιωσες ότι λείπει περισσότερο σε ένα κάτοικο του συγκεκριμένου νησιού;

Οι κάτοικοι του Άη-Στράτη, δεν θέλουν να νοιώθουν μόνοι και αποκομμένοι, δεν θέλουν να αισθάνονται ότι τους ξεχνάει ο κόσμος, ιδιαίτερα τον χειμώνα και νοιώθουν ιδιαίτερη χαρά όταν κάποιος ενδιαφέρεται για το νησί τους. Είναι άνθρωποι που παρά το γεγονός ότι δουλεύουν από το πρωί μέχρι το βράδυ και ασχολούνται πολλές ώρες με το ψάρεμα, τα ζωντανά τους και καλλιεργούν αριστοτεχνικά την δύσκολη γη τους, έχουν πάντα διάθεση το βράδυ για ένα ποτηράκι κρασί και λίγο…χορό! Στους ίδιους δεν αρέσει να αναφέρουν τα προβλήματα και τις δυσκολίες της καθημερινότητας, αλλά όπως και εμείς είδαμε από την παραμονή μας εκεί, το νησί δεν έχει πάντα πλήρη και άμεση πρόσβαση σε ιατρικές υπηρεσίες, αλλά πολλές φορές και σε είδη πρώτης ανάγκης που μπορεί να μην καταφέρουν να φτάσουν έγκαιρα στο νησί λόγω καιρικών συνθηκών.

> Υπήρχε κάτι που ζήλεψες στη ζωή αυτών των ανθρώπων;

Ζήλεψα κυρίως την ζωή των παιδιών, που για αυτά το νησί ήταν όλο μία απέραντη παιδική χαρά, ανοιχτή όλο το χρόνο. Το καλοκαίρι μας είπαν, βουτούσαν και στη θάλασσα…που απείχε μόλις λίγα βήματα από την κεντρική πλατεία του οικισμού. Ζήλεψα ακόμα την ηρεμία των κατοίκων του νησιού, την χωρίς κίνηση μετακίνησή τους από το ένα μέρος του νησιού στο άλλο και τέλος την «Μικρή Βουλή»…που χαρακτηριστικά άκουσα να μου λέει ένας κάτοικος του χωριού με υπερηφάνεια.

Όταν τον ρώτησα ποια είναι η μικρή Βουλή μου έδειξε χαμογελαστός 2 ξύλινα παγκάκια στην προβλήτα του νησιού, κάτω από τα δέντρα, εκεί όπου κάθε απόγευμα οι συνταξιούχοι κάτοικοι του Άη Στράτη, μαζεύονταν και συζητούσαν θέματα της τοπικής επικαιρότητας αλλά και της χώρας γενικά.

Nikos Katsaros

> Τι έμαθες από το ταξίδι σου στον Άη Στράτη;

Έμαθα πόσο ωραίο είναι να προσφέρεις και να κάνεις πάντα το καλύτερο για τον κόσμο που το έχει ανάγκη. Για τους κατοίκους του Άη Στράτη, η επικοινωνία και η τεχνολογία αποκτούν ακόμη μεγαλύτερη αξία καθώς είναι η μόνη γέφυρα που τους ενώνει κάθε στιγμή με τον υπόλοιπο κόσμο και όπως πολύ σωστά λένε και οι κάτοικοι του νησιού ο Άη Στράτης είναι ένας τόπος που έχει πολλά να δώσει στους κατοίκους του και τους επισκέπτες.

> Τι feedback παίρνετε από τους κατοίκους των ακριτικών περιοχών μετά την ολοκλήρωση των αποστολών;

Οι κάτοικοι είναι εξαιρετικά χαρούμενοι με αυτές τις πρωτοβουλίες της WIND και ενώ έχουν περάσει ήδη 2 χρόνια από το πρώτο μας ταξίδι στην Ανάφη, μας καλούν ακόμα για να μας ευχαριστήσουν. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό όταν μας ευχαριστούν συγκινημένοι που προσφέραμε αυτό το «τεχνολογικό ταξίδι» στα παιδιά τους. Δεν υπάρχει πια αποκλεισμός στην πληροφορία για κανένα παιδί ενώ οι δάσκαλοι όλων των νησιών, χρησιμοποίησαν τον εξοπλισμό που τους παρείχαμε για να «δείξουν» στα παιδιά ακόμα περισσότερα πράγματα και να μην μένουν μόνο σε αυτά που διαβάζουν!

Ήταν συγκινητικό ακόμη όταν κάτοικος της Σικίνου, μας ευχαρίστησε θερμά γιατί μπορούσε με το νέο smart phone που του χαρίσαμε όχι μόνο να ακούει την κόρη του από την Γερμανία όπου δούλευε…αλλά και να την βλέπει! Ενώ, ένα κάτοικος στον Άη Στράτη μας είπε ότι επιτέλους θα έβρισκε στο Διαδίκτυο τους καλύτερους τρόπους αρμέγματος για τα πρόβατά του!

> Ποιο είναι το επόμενο μεγάλο project εταιρικής κοινωνικής υπευθυνότητας της WIND;

Το πρόγραμμα της WIND «Ερχόμαστε κοντά», μόλις ξεκίνησε. Δεν μπορώ να σας πω ακόμα ποιος θα είναι ο επόμενος προορισμός μας, όμως θα είναι ακόμα ένα πραγματικά μαγικό νησί, με ιδιαίτερα φιλόξενους κατοίκους.