Γιγαντιαίο πλανήτη που «δεν έπρεπε να υπάρχει» ανακάλυψαν αστρονόμοι

Προβληματισμός στην επιστημονική κοινότητα.
Artur Debat via Getty Images

Οι αστρονόμοι ανακάλυψαν έναν γιγαντιαίο πλανήτη που, όπως λένε, δεν θα έπρεπε να υπάρχει.

Ο πλανήτης αυτός που μοιάζει με τον Δία είναι ασυνήθιστα μεγάλος σε σύγκριση με το αστέρι του, καταρρίπτοντας μια ευρέως διαδεδομένη θεωρία σχετικά με τον τρόπο που σχηματίζονται οι πλανήτες.

Το αστέρι, το οποίο βρίσκεται 284 τρισεκατομμύρια. χλμ. μακριά από τη Γη, είναι ένας κόκκινος νάνος «τύπου M» - ο πιο συνηθισμένος τύπος στον γαλαξία μας.

Μια διεθνής ομάδα αστρονόμων δημοσίευσε τα ευρήματά της στο περιοδικό Science.

«Είναι συναρπαστικό γιατί αναρωτιόμασταν για μεγάλο χρονικό διάστημα αν γιγαντιαίοι πλανήτες όπως ο Δίας και ο Κρόνος μπορούν να σχηματιστούν γύρω από τέτοια μικρά αστέρια», δήλωσε ο καθηγητής Πίτερ Γουίτλι, από το Πανεπιστήμιο του Γουόργουικ στο Ηνωμένο Βασίλειο.

«Η γενική εντύπωση ήταν ότι αυτοί οι πλανήτες απλώς δεν υπήρχαν, αλλά δεν μπορούσαμε να είμαστε σίγουροι γιατί τα μικρά αστέρια είναι πολύ εξασθενημένα, γεγονός που τα καθιστά δύσκολα να μελετηθούν, αν και είναι πολύ πιο κοινά από αστέρια όπως ο Ηλιος», δήλωσε στο BBC.

Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν τα τηλεσκόπια στην Ισπανία και τις ΗΠΑ για να παρακολουθήσουν τις βαρυτικές επιταχύνσεις του αστέρα, οι οποίες θα μπορούσαν να προκληθούν από πλανήτες που περιστρέφονται γύρω του.

Το μακρινό αστέρι έχει μια μάζα που είναι 270 φορές μεγαλύτερη από τον πλανήτη. Για παράδειγμα, ο Ηλιος είναι περίπου 1.050 φορές πιο ογκώσης από τον Δία.

«Γύρω από αυτά τα αστέρια θα πρέπει να υπάρχουν μόνο πλανήτες με το μέγεθος της Γης», δήλωσε ο Κριστόφ Μορντασίνι, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Βέρνης της Ελβετίας.

Πηγή: BBC