ΤΟ BLOG
19/02/2016 07:17 EET | Updated 19/02/2017 07:12 EET

Το διαδίκτυο και οι ιδέες που αντέχουν στο χρόνο

archive

Το διαδίκτυο είναι ένα τεράστιο μέρος της ζωής όσων έχουν πρόσβαση σε αυτό. 

Προσωπικά παρότι, λόγω της δουλειάς μου, κυριολεκτικά ζω σε αυτό δεν σταματά να με εκπλήσσει η ταχύτητα αλλά και o τρόπος με τον οποίο αλλάζει καθημερινά τον τρόπο ζωής μας. Από τη ριζική αλλαγή στον τρόπο επικοινωνίας, που ξεκίνησε με το email, συνέχισε με τα κάθε λογής fora, ωρίμασε μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα και πρόσφατα έβαλε όλες τις Ελληνίδες μαμάδες στο viber, μέχρι τον εκδημοκρατισμό της πληροφορίας και της ενημέρωσης.

Αλλά εκτός απο αυτό, το διαδίκτυο γέννησε και μια νέα επιχειρηματικότητα, αυτή του ηλεκτρονικού εμπορίου και των υπηρεσιών ευρύτερα.

Το 2015 ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου πλησίασε τα 4,5 δισεκατομμύρια, αλλά αυτό δε λέει πολλά μιας και παρά τη ραγδαία του ανάπτυξη παραμένει ένα μικρό μέρος της ευρύτερης εμπορικής δραστηριότητας.

Αυτό που έχει σημασία είναι ότι άλλαξε για πάντα τον τρόπο που αποφασίζουμε για τις αγορές μας αλλά και τον τρόπο που καταναλώνουμε. Ακόμα και ένας πενηντάρης σήμερα θα μπει πρώτα στο skroutz.gr για να συγκρίνει τιμές και να αποφασίσει αν ένα προϊόν είναι αρκετά φθηνό ή όχι, πριν προβεί σε μια αγορά. Παράλληλα εκατοντάδες χιλιάδες Έλληνες κάθε μήνα, παραγγέλνουν το φαγητό τους από τον υπολογιστή επιβραβεύοντας ή αποδοκιμάζοντας τις υπηρεσίες του σουβλατζίδικου της γειτονιάς, καλούν ταξί από τα κινητά τους και κλείνουν ραντεβού με τους καλύτερους γιατρούς online.

Άρα το διαδίκτυο έχει αλλάξει τον τρόπο που επικοινωνούμε, που ενημερωνόμαστε, τον τρόπο που λειτουργούν οι επιχειρήσεις αλλά έχει μεταβάλλει σημαντικά και την καταναλωτική μας συμπεριφορά.

Τι γίνεται όμως με το διαδίκτυο σαν μέσο διαφήμισης; Πώς έχει μεταβάλλει τον τρόπο που διαφημίζονται οι επιχειρήσεις;

Είναι βέβαιο πως το διαδίκτυο έδωσε τη δυνατότητα σε χιλιάδες μικρές επιχειρήσεις σε όλη τη χώρα να αποκτήσουν παρουσία που ξεπερνά τη βιτρίνα του μαγαζιού τους. Παράλληλα τους έδωσε και διαφημιστικές λύσεις ώστε, ακόμα και με ένα μικρό σχετικά κονδύλι, να μπορέσουν να απευθυνθούν σε χιλιάδες καταναλωτές. Πριν το Ίντερνετ, οι επιχειρήσεις αυτές είχαν στη διάθεσή τους ελάχιστες και εξαιρετικά κοστοβόρες επιλογές για την προώθησή τους. Άρα και εδώ έχουμε μια ριζοσπαστική αλλαγή.

Τι επιρροή είχε το διαδίκτυο στον τρόπο που οι πραγματικά μεγάλες εταιρίες διαφημίζονται; Έχει άραγε την επιρροή που είχαν και έχουν μέσα όπως η τηλεόραση στη δημιουργία ζήτησης για ένα προϊόν ή υπηρεσία; Και αν ναι ποια είναι τα καλύτερα παραδείγματα τέτοιων διαφημίσεων;

Αυτά είναι μερικά από τα ερωτήματα που προσπαθούμε να απαντήσουμε στο φετινό Φεστιβάλ ελληνικής διαφήμισης "Εrmis Awards", εξετάζοντας, αναδεικνύοντας και βραβεύοντας τα καλύτερα παραδείγματα διαδικτυακής διαφήμισης που έχουμε στην ελληνική αγορά.

Προσπαθούμε να αναδείξουμε εκείνες τις ιδέες που κατάφεραν να ξεχωρίσουν μέσα στον τεράστιο όγκο πληροφορίας και ενημέρωσης που προσφέρει το διαδίκτυο στον καταναλωτή.

Αυτό που μένει να δούμε είναι κατά πόσο το διαδίκτυο θα καταφέρει να αναδείξει τις δικές του ιδέες που θα αντέξουν στο χρόνο! Τα δικά του, «Ακάκιε τα μακαρόνια να είναι misko», «Είναι κεφάτη γυρίζει απ' του Βερόπουλου», «Έκαστος στο είδος του», «γιατί έτσι μας αρέσει». Κατά πόσο οι έξυπνες και πρωτότυπες διαδικτυακές ιδέες θα καταφέρουν να φτάσουν στο σημείο εκείνο που από έξυπνες διαφημίσεις γίνονται μέρος της κουλτούρας μας. Γίνονται μέρος της ζωής μας.


Η HuffPost Greece και η 24MEDIA είναι χορηγοί των βραβείων "Ermis Awards", που θα πραγματοποιηθούν στις 7 & 8 Μαρτίου στο Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος»..