Το ΙΤΕ, το Πρόγραμμα Διάχυτης Νοημοσύνης κι ένας «εικονικός καθρέφτης» για ψώνια

Tο ΙΤΕ-ΙΠ αναπτύσσει τους τελευταίους μήνες για λογαριασμό της εταιρίας ένα πρωτοποριακό «Εικονικό Δοκιμαστήριο», το οποίο αποτελεί το ένα βασικό προϊόν της για εμπορική εκμετάλλευση. Το σύστημα αυτό είναι ένας «εικονικός καθρέφτης» επαυξημένης πραγματικότητας μέσω του οποίου οι πελάτες ενός καταστήματος μπορούν να δοκιμάσουν ποικίλα ρούχα και αξεσουάρ. Στα σώματα των χρηστών προσαρμόζονται και αντιστοιχίζονται δισδιάστατα και τρισδιάστατα μοντέλα ένδυσης τα οποία ακολουθούν την κίνηση του χρήστη. Τα μοντέλα αυτά μπορούν να συνδυαστούν μεταξύ τους, όπως γίνεται και στην πραγματικότητα, προκειμένου να δημιουργηθούν συνδυασμοί ένδυσης.
ITE

Το Ινστιτούτο Πληροφορικής του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας (ΙΠ-ΙΤΕ) διεξάγει βασική και εφαρμοσμένη έρευνα σε τεχνολογίες αιχμής και επιδιώκει την πρακτική αξιοποίηση των αποτελεσμάτων παρέχοντας σε βιομηχανίες υπηρεσίες και δικαιώματα χρήσης για συγκεκριμένα προϊόντα, και συνάπτοντας συμβάσεις για την από κοινού ανάπτυξη νέων προϊόντων. Το Επιστημονικό και Τεχνολογικό Πάρκο Κρήτης (ΕΤΕΠ-Κ), στη δημιουργία του οποίου το ΙΠ-ΙΤΕ έχει διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο, συμβάλλει θετικά στη σύμπραξη της έρευνας με τη βιομηχανία, προσελκύοντας στους χώρους του εταιρείες υψηλής τεχνολογίας. Παράλληλα, το ΙΠ-ΙΤΕ ενθαρρύνει τις προσπάθειες δημιουργίας εταιρειών τεχνοβλαστών (spin-off), με στόχο την εκμετάλλευση αποτελεσμάτων της έρευνάς του. Κορυφαίο παράδειγμα αποτελεί η FORTHnet ΑΕ, μια από τις μεγαλύτερες Ελληνικές εταιρείες στον τομέα της παροχής πρόσβασης στο Διαδίκτυο και των Τηλεπικοινωνιών.

Επίσης, το ΙΠ-ΙΤΕ έχει αναπτύξει ένα διεπιστημονικό ερευνητικό και αναπτυξιακό πρόγραμμα στον τομέα της Διάχυτης Νοημοσύνης, που αποτελεί πλατφόρμα συνεργασίας για πρωτοποριακή έρευνα και ανάπτυξη σχετικών τεχνολογιών, και πεδίο μελέτης των πιθανών επιπτώσεων τους, τόσο στο άτομο, όσο και στην κοινωνία στο σύνολό της. Το Πρόγραμμα Διάχυτης Νοημοσύνης αποτελεί ένα σημαντικό κεφάλαιο τόσο για το ΙΤΕ, όσο και για την Κρήτη και την Ελλάδα. Στο πλαίσιο του Προγράμματος αυτού έχουν ήδη παραχθεί σημαντικά καινοτόμα αποτελέσματα, με άμεσες θετικές επιπτώσεις σε ένα μεγάλο εύρος δραστηριοτήτων της καθημερινής ζωής. Επίσης, έχουν τεθεί τα θεμέλια και έχουν δημιουργηθεί οι κατάλληλες συνθήκες, ώστε στο προσεχές μέλλον να αξιοποιηθούν τα διεθνώς καταξιωμένα ερευνητικά αποτελέσματα σε ευρύτερη κλίμακα. Το έργο αυτό έχει ήδη αρχίσει να προσελκύει εκτός από το επιστημονικό και το επιχειρηματικό ενδιαφέρον.

Ένα παράδειγμα εμπορικής αξιοποίησης των καινοτόμων ερευνητικών αποτελεσμάτων του ΙΤΕ-ΙΠ και του Προγράμματος Διάχυτης Νοημοσύνης αποτελεί η συνεργασία με την εταιρία Liater PC, η οποία είναι μία πολλά υποσχόμενη νεοφυής εταιρία στον χώρο της ένδυσης. Συγκεκριμένα, το ΙΤΕ-ΙΠ αναπτύσσει τους τελευταίους μήνες για λογαριασμό της εταιρίας ένα πρωτοποριακό «Εικονικό Δοκιμαστήριο», το οποίο αποτελεί το ένα βασικό προϊόν της για εμπορική εκμετάλλευση. Το σύστημα αυτό είναι ένας «εικονικός καθρέφτης» επαυξημένης πραγματικότητας μέσω του οποίου οι πελάτες ενός καταστήματος μπορούν να δοκιμάσουν ποικίλα ρούχα και αξεσουάρ. Στα σώματα των χρηστών προσαρμόζονται και αντιστοιχίζονται δισδιάστατα και τρισδιάστατα μοντέλα ένδυσης τα οποία ακολουθούν την κίνηση του χρήστη. Τα μοντέλα αυτά μπορούν να συνδυαστούν μεταξύ τους, όπως γίνεται και στην πραγματικότητα, προκειμένου να δημιουργηθούν συνδυασμοί ένδυσης.

Το κάθε ρούχο ή αξεσουάρ συνοδεύεται από τα στοιχεία που το χαρακτηρίζουν, όπως μια σύντομη περιγραφή, τη φίρμα του, το υλικό παρασκευής του, την τιμή του, κ.α. Επιπλέον, παρέχεται η δυνατότητα λήψης φωτογραφιών, οι οποίες μπορεί να δημοσιεύονται σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook και το Twitter, διαμοιράζοντας με τον τρόπο αυτό την εμπειρία χρήσης της εφαρμογής. Η αλληλεπίδραση του χρήστη με το σύστημα γίνεται με απομακρυσμένο τρόπο μέσω χειρονομιών, επιτρέποντας με αυτόν τον τρόπο στους χρήστες να βλέπουν τους εαυτούς τους να φορούν τα αντικείμενα που τους ενδιαφέρουν σε πραγματικό χρόνο μέσω μίας μεγάλης οθόνης (προβολή ή τηλεόραση μεγάλης διαμέτρου).

Η απομακρυσμένη αλληλεπίδραση των πελατών με το σύστημα προσφέρει νέους τρόπους προώθησης των προϊόντων.

Για παράδειγμα το σύστημα μπορεί να βρίσκεται πίσω από το τζάμι της βιτρίνας ενός καταστήματος και κάποιος να μπορεί να δοκιμάζει ρούχα το βράδυ ενώ το κατάστημα είναι κλειστό, να βγάζει φωτογραφίες, να τις ανεβάζει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αλλά ακόμα και να πραγματοποιεί την αγορά εκείνη τη στιγμή.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία Liater PC έχει επιλεγεί ως μία από τις δέκα καλύτερες εταιρίες startup και συμμετέχει σε ένα από τα μεγαλύτερα προγράμματα επιτάχυνσης το startup bootcamp E-commerce.

Δημοφιλή